  • 11. Data: 2009-09-30 08:47:25
    Temat: Re: Aparat telefoniczny retro - problem z mikrofonem
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h9usse$9ik$1@news.task.gda.pl...
    >O to właśnie chodzi, że na zaciskach mikrofonu jest 0 i jedyny element,
    >który podpada to ten transformator.

    Przedwwoń transformator. Trzy zaciski to uzwojenie liniowe (z odczepem) i
    dwa zaciski to uzwojenie słuchawkowe.

  • 12. Data: 2009-09-30 10:02:16
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Przedwwoń transformator. Trzy zaciski to uzwojenie liniowe (z odczepem) i
    > dwa zaciski to uzwojenie słuchawkowe.
    Już mierzyłem. Jest 6 końcówek i wszystkie podłączone. Przejście jest tylko
    między jedną parą.

    PC

  • 13. Data: 2009-09-30 11:01:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > Już mierzyłem. Jest 6 końcówek i wszystkie podłączone. Przejście jest
    > tylko między jedną parą.

    Kup na allegro aparat za 20zł i przełóż elektronikę bez klawiatury i
    piszczka zastępując nią transformator i wkładkę.

  • 14. Data: 2009-09-30 11:25:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 30 Sep 2009 12:02:16 +0200, PC napisał(a):

    > Już mierzyłem. Jest 6 końcówek i wszystkie podłączone. Przejście jest tylko
    > między jedną parą.

    Bardzo dziwne, te trafka były nie do zajechania. Ale łatwo je rozebrać i
    przewinąć, nawet ręcznie. Może puścił lut tam gdzie przlutowano drut
    uzwojenia do bolca?
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2009-09-30 18:41:30
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Bardzo dziwne, te trafka były nie do zajechania. Ale łatwo je rozebrać i
    > przewinąć, nawet ręcznie. Może puścił lut tam gdzie przlutowano drut
    > uzwojenia do bolca?

    Lupa i dokładnie obejrzeć końcówki - najczęstszym z uszkodzeń
    transformatorów jest mechaniczne uszkodzenie przewodu w miejscu
    przylutowania do końcówki - jest to miejsce gdzie cienki przewód
    wychodzi ze zwartego uzwojenia i praktycznie nie jest niczym chroniony.
    Jeśli na którejś z końcówek przewód jest urwany to trzeba jakoś go
    połatać. Jak ktoś niekumaty już w tym telefonie grzebał to całkiem
    możliwe że mechaniczne kuku zrobił.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2009-09-30 18:42:37
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    > A tem aparat to jest MB czy CB? Te typy różnią się sposobem zasilania
    > wkładki mikrofonowej. Typ MB nie będzie współpracował z centralą CB. Nie
    > widać tam gdzieś z boku otworu na korbkę induktora? Daj jakieś zdjęcie
    > wnętrza.

    Przecież pisał o tarczy numerowej - znasz aparaty MB z tarczą numerową?

    --
    Darek

  • 17. Data: 2009-09-30 19:03:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 30 Sep 2009 20:42:37 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > Przecież pisał o tarczy numerowej

    A gdzie? )
    --
    Jacek