  • 11. Data: 2009-11-12 21:14:16
    Temat: Re: Antena wifi do UMTS
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Dlaczgo 2 częstotliwosci ??

    Chyba raczej na trzy częstotliwości.
    Anteny do GSM powinny pracować w pasmach 900MHz, 1800MHz i 2100MHz.

    Paweł

  • 12. Data: 2009-11-12 21:15:24
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Konrad pisze:

    > A w takim rakie które anteny najlepiej sie spisują ?? panelowe ? yagi ? tuby
    > ? kazdy sprzedawca maówi co innego...

    Przede wszystkim na właściwe pasmo. Nie myl anteny do WiFi z anteną do UMTS.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-11-12 21:34:27
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Paweł pisze:

    > Chyba raczej na trzy częstotliwości.
    > Anteny do GSM powinny pracować w pasmach 900MHz, 1800MHz i 2100MHz.

    Ale po co zawracać sobie głowę pasmami GSM (900 i 1800MHz), gdy
    wątkotwórca chciał antenę dokładnie do UMTS? Jeżeli to ma być np. do
    modemu USB a będzie sensowny zasięg 3G (z tą anteną) - to chyba nie ma
    sensu zajmować się innymi pasmami.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2009-11-14 07:05:09
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > wątkotwórca chciał antenę dokładnie do UMTS? Jeżeli to ma być np. do
    > modemu USB a będzie sensowny zasięg 3G (z tą anteną) - to chyba nie ma

    Użyłem określenia "powinny pracować" a nie "muszą pracować".
    W praktyce warunki połączenia zależą od wielu czynników np. od pogody.
    To że w danej chwili w danym miejscu jest możliwa transmisja przez UMTS
    nie oznacza, że tak będzie zawsze. Chyba lepiej mieć możliwość
    alternatywnej pracy przez GPRS/EDGDE. Koszt anteny trzyzakresowej jest w
    zasadzie taki sam jak jednozakresowej.

    Paweł

  • 15. Data: 2009-11-14 09:45:21
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

> [...]
    > oznacza, że tak będzie zawsze. Chyba lepiej mieć możliwość alternatywnej
    > pracy przez GPRS/EDGDE. Koszt anteny trzyzakresowej jest w zasadzie taki

    W tym problem że papier, a raczej monitor wszystko zniesie, obawiam sie ze
    wiekszośc sprzętu jest opisana wedle potrzeby sprzedającego.. Dlatego pytam
    o opinie.