  • 11. Data: 2014-09-08 01:13:05
    Temat: Re: Antena do RFM69HCW (na czas prób)
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message
    news:luhtlf$9dc$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Hmm... A czego moge sie spodziewac po antence katowej, wpietej we
    > wlutowanej w plytke zlacze SMA? Tlumienie nie bedzie za duze?
    >
    > O ile w przypadku budowanego wlasnie sensora móglbym sobie pozwolic na
    > zwisajacy kabelek, to w przypadku bramki Ethernet <--> RF zalezy mi na w
    > miare estetycznym wygladzie calosci.

    Zgadnij, co jest w srodku, takiej zajebiscie estetycznej antennki...?
    http://martybugs.net/wireless/rubberducky.cgi

  • 12. Data: 2014-09-08 07:05:17
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 08.09.2014 o 01:13, Magnus Elephantus pisze:

    > Zgadnij, co jest w srodku, takiej zajebiscie estetycznej antennki...?
    > http://martybugs.net/wireless/rubberducky.cgi

    kuncek druta ;-)

  • 13. Data: 2014-09-08 08:30:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Magnus Elephantus napisał:
    [..]
    > Zgadnij, co jest w srodku, takiej zajebiscie estetycznej antennki...?
    > http://martybugs.net/wireless/rubberducky.cgi

    Dobre, taki dipol półfalowy robiłem wywijając oplot na zewnętrzną izolację.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 14. Data: 2014-09-08 08:47:25
    Temat: Re: Antena do RFM69HCW (na czas pr?b)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 7 Sep 2014 23:13:05 -0000, "Magnus Elephantus"
    <m...@n...dot> wrote:
    > Zgadnij, co jest w srodku, takiej zajebiscie estetycznej
    antennki...?
    > http://martybugs.net/wireless/rubberducky.cgi

    Sugerujesz, że to zwykły drut oblany plastikiem bez chociaż cewki
    przedłużającej aby brzusiec prądu w antenie wypadł optymalnie :-)?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2014-09-08 09:24:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    BTW czy taki moduł może być źródłem znaczących zakłóceń?
    W budowanym czujniku wyprowadziłem kilka nieużywanych pinów GPIO na
    złącze goldpin. Nie mam w tej chwili dla nich żadnego przeznaczenia,
    pomyślałem jednak, że w przyszłości mógłbym podłączyć na nich np. jakiś
    expander albo nawet drugi mikrokontroler i sterować jakimiś wyjściami
    albo odczytywać dodatkowe wartości.
    Obydwa moduły musiałbym rzecz jasna połączyć wiązką kabli albo tasiemką.
    Czy sąsiedztwo modułu i anteny mogłoby przeszkadzać w komunikacji?
    Wskazane będzie ekranowanie takiego połączenia?

  • 16. Data: 2014-09-08 16:54:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Sun, 7 Sep 2014 23:13:05 -0000, "Magnus Elephantus"

    >Sugerujesz, że to zwykły drut oblany plastikiem bez chociaż cewki
    >przedłużającej aby brzusiec prądu w antenie wypadł optymalnie :-)?

    To jest akurat bardzo przyzwoita antena.
    Dipol polfalowy, zasilanie centralne itp. Ta tulejka robi za jedno
    ramie.

    Tylko ze on jest na 2.4GHz, fala ma 12cm, cwiartka 3 cm, wiec zadnych
    przedluzaczy nie trzeba.

    J.