  • 1. Data: 2009-11-02 19:11:55
    Temat: Antena ceramiczna do GPS
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    Ceramiczne anteny stosowane w odbiornikach GPS mają zwykle kształt
    kwadratu i grubość kilku milimetrów.
    Mam antenę 16x16x5mm i urządzenie z metalową obudową. Zastanawiam się
    jaki otwór mam zrobić w obudowie aby antena prawidłowo pracowała.
    Nie wiem też czy wystarczy aby płaszczyzna anteny pokrywała się z
    zewnętrznym obrysem obudowy ? Może trzeba antenę w całości wystawić na
    zewnątrz ? Czyli w moim przypadku musi wystawać ona 5mm poza obudowę.

    Paweł

  • 2. Data: 2009-11-02 21:33:56
    Temat: Re: Antena ceramiczna do GPS
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Nov 2009 20:11:55 +0100, Paweł wrote:
> [...]
    >zewnętrznym obrysem obudowy ? Może trzeba antenę w całości wystawić na
    >zewnątrz ? Czyli w moim przypadku musi wystawać ona 5mm poza obudowę.

    To sie nazywa patch antenna - poszukaj jakiegos opisu.

    IMHO - musi cala wystawac.

    A jak sie okaze ze ten "ground plane" nie moze byc powiekszony bez
    zmiany rezonansu anteny, to moze sie okazac ze musisz ja w calosci
    odsunac o kolejne milimetry od metalowej obudowy.

    J.