  • 1. Data: 2009-01-19 20:26:08
    Temat: Antena aktywna FM
    Od: "r." <n...@n...com>

    Witajcie,
    Dawno dawno temu złożyłem sobie wzmacniacz antenowy UKF wg. schematu
    zamieszczonego CHYBA w Świecie Radio. Niestety i schemat i wzmacniacz
    wcięło po latach. Pamiętam, że był bardzo skuteczny a teraz by mi się
    przydał. Może ktoś z Was pamięta gdzie tego szukać. Urządzenie było dość
    charakterystyczne, bo:

    - z płytki wychodziła antena - przewód ok. 1m
    - kabel między płytką a odbiornikiem był nawinięty na pręt ferrytowy w
    odległości ok. 1m od płytki
    - całość robiła za dipol
    - wzmacniacz był zasilany po kablu antenowym (coś jak PoE ;) )
    - miało jeden tranzystor z tego co pamiętam BF9xx
    - składało się z kilku elementów na płytce ok 2x3cm

    Nie jest to układ z Praktycznnego Elektronika Nr 5/99
    (http://www.arczer.neostrada.pl/r038.htm), choć podobny (zdaje się nie
    miał cewek).

    Ktoś pamięta gdzie tego szukać ?

    pozdrawiam