  • 1. Data: 2015-12-02 15:10:16
    Temat: Anglicy podsluchuja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zaslyszane w radio - ponoc przedstawiciel jakies brytyjskiej agencji
    przyznal w sadzie, ze wlaczaja zdalnie mikrofony i kamery w komorkach.
    Technicznie specjalnie nie dziwi, Snowden cos takiego sugerowal juz
    dawno, ale ciekaw jestem ktore systemy/telefony to umozliwiaja.

    Chociaz ... jesli nie umozliwiaja Brytolom, to pewnie umozliwiaja
    Chinczykom :-)

    A ja sie potem dziwie, ze bateria sie szybko rozladowuje :-)

    J.

  • 2. Data: 2015-12-02 17:34:02
    Temat: Re: Anglicy podsluchuja
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2015-12-02 15:10, J.F. pisze:

    >Anglicy podsluchuja

    Nie wyrażaj się.

    --
    collie

  • 3. Data: 2015-12-02 20:32:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 2 Dec 2015 15:10:16 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Chinczykom :-)
    > A ja sie potem dziwie, ze bateria sie szybko rozladowuje :-)

    Kiedyś były takie naklejki z diodami reagujące na emisję rf. Przekaz
    audio można rozpoznać jak normalne połączenie.
    Jak się boisz naklej sobie i kontroluj czy nie ma podejrzanie
    długich transmisji.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-12-03 11:49:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Kiedyś były takie naklejki z diodami reagujące na emisję rf. Przekaz
    >audio można rozpoznać jak normalne połączenie.
    > Jak się boisz naklej sobie i kontroluj czy nie ma podejrzanie
    > długich transmisji.

    To jest dobry pomysl.
    Dziala to jeszcze w czasach LTE/UMTS ? Tam transmisja w miare ciagla
    ... ale przeciez nie moze byc naprawde ciagla.

    Tylko ... teraz te smartfony stale cos transmituja. Masa aplikacji.
    Firewall jakis ? A przeciez to moze nawet omijac firewalle.

    J.

  • 5. Data: 2015-12-03 16:49:00
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > Chinczykom :-)
    >
    > A ja sie potem dziwie, ze bateria sie szybko rozladowuje :-)

    Nie na darmo takie "meble" są obowiązkowe w pewnych miejscach.
    Może niedługo i w mieszkaniach nadejdzie moda na podobne,
    tylko ładniejsze w formie
    ;-)
    http://www.one1.pl/depozytory.html

    --
    P03

  • 6. Data: 2015-12-04 12:33:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Dec 2015 11:49:43 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Tylko ... teraz te smartfony stale cos transmituja. Masa aplikacji.
    > Firewall jakis ? A przeciez to moze nawet omijac firewalle.

    Rzadko tel. robi długie ciągle transnisje bez świadomoścu o tym
    usera, który np. zainicjował jakieś ściąganie. Aplikację z reguły
    uruchamiają krótkie transfery sprawdzające statusy itp.
    Podsłuchiwanie audio musi być długie i ciągle by nie zgubić
    kontekstu, stąd odpada chwilowe, które można ukryć w tle innej
    komunikacji data.
    Jeśli transmisja jest dłuższa niż kilka minut należy zawsze zwrócić
    na to uwagę.
    Jednocześnie to trochę tłumaczy, czemu współczesnym tel. tak szybko
    pada bateria :)

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-12-04 12:39:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >Podsłuchiwanie audio musi być długie i ciągle by nie zgubić
    >kontekstu, stąd odpada chwilowe, które można ukryć w tle innej

    Mozesz rozpoznawac, czy mikrofon wylapuje cos ciekawego, rozmowy
    kompresowac i np co 5 minut w szybkiej i krotkiej transmisji wyslac.

    >Jeśli transmisja jest dłuższa niż kilka minut należy zawsze zwrócić
    >na to uwagę.

    Tylko jak wiedziec kiedy ta transmisja ? Przez ta dodatkowa diodke z
    antenka ?

    >Jednocześnie to trochę tłumaczy, czemu współczesnym tel. tak szybko
    >pada bateria :)

    J.

  • 8. Data: 2015-12-04 18:34:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-04 o 12:39, J.F. pisze:

> [...]
    > kompresowac i np co 5 minut w szybkiej i krotkiej transmisji wyslac.

    > Tylko jak wiedziec kiedy ta transmisja ? Przez ta dodatkowa diodke z

    Preferencje - Użycie danych - czas 6 lis do 4 gru
    System android 25MB
    Multimedia - 21 MB
    Sklep Google - 1,9MB
    reszta poniżej megabajta.

    Tylko teraz nich ktoś mi wytłumaczy co to są te multimedia ?
    Bo filmów czy muzyki nie słuchałem/ściągałem.
    Dodatkowa informacja to że wszystko było w tle, pierwszy plan
    0,00 B. :-)
    Android 4.2.2.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-12-05 09:28:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Dec 2015 12:39:28 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Mozesz rozpoznawac, czy mikrofon wylapuje cos ciekawego, rozmowy
    > kompresowac i np co 5 minut w szybkiej i krotkiej transmisji wyslac.

    Ale tak się tego nie robi najczęściej bo to by wymagało instalacji
    softu, tel. musiałby być przez chwilę w rękach służb, rzadko zdarza
    się taka okazja w warunkach operacyjnych. Ta funkcja o której mówi
    anglik to po prostu tzw. ciche połączenie i jest zaszyte w module
    gsm, odbywa się bez angażowania cpu (smart)fona.

    > Tylko jak wiedziec kiedy ta transmisja ? Przez ta dodatkowa diodke
    > antenka ?

    Na przykład.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-12-05 21:28:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Dec 2015 09:28:29 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > anglik to po prostu tzw. ciche połączenie i jest zaszyte w module
    > gsm, odbywa się bez angażowania cpu (smart)fona.

    Skad wiesz, ze nie ma innych funkcji ?

    > Na przykład.

    J.