  • 1. Data: 2015-11-24 19:06:58
    Temat: [Android] jak ukatrupić + monitor GPS + player mp3
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    mam parę programów, które mimo, że lubię, to nie używam ich codziennie.
    ale jak użyję, to one siedzą w pamięci i nie da się ich tak banalnie
    usunąć z listy aktywnych aplikacji, ani tez nie posiadają opcji [Quit].
    trzeba wtedy grzebać i mordować je ręcznie w ustawieniach telefonu.
    czy jest jakiś prosty sposób wyłączania takich niesfornych aplikacji.
    wolałbym nie używać dodatkowego softu w tym celu, ale jeśli jest coś
    niedużego, to dlaczego nie.

    jaki polecacie dobry program, do monitorowania aktywności fizycznej?
    bieganie, jazda na rowerze, spalone kalorie, liczna kroków itp. o
    pływaniu nie mowie, bo to chyba trudno wykonalne bez dodatkowego osprzętu.

    i jeszcze jaki player muzyki polecicie, który w łatwy sposób pokazuje
    strukturę katalogów i nazwy plików i wyłącza się, a nie tak jak w
    pierwszym akapicie. mowie o Stellio, choć to bardzo fajny player.

    takie dwa wymagania. bez fajerwerków. może być płatny.
    mój ulubiony player to PowerAmp, ale potrzebuje jeszcze jednego i nie
    mam już siły instalować i sprawdzać kolejnych.

    z góry dzięki za sugestie. <rs>

  • 2. Data: 2015-11-24 23:05:35
    Temat: Re: [Android] jak ukatrupić + monitor GPS + player mp3
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Nov 2015 13:06:58 -0500, rs <n...@n...spam.info>
    wrote:
    > ale jak użyję, to one siedzą w pamięci i nie da się ich tak banalnie

    Tak ma być, co to Ci przeszkadza? Jak będą potrzebne zasoby (pamięć)
    zajęte przez te aplikacje system je zakończy.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-11-24 23:46:07
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/24/2015 5:05 PM, Marek wrote:

    > Tak ma być, co to Ci przeszkadza? Jak będą potrzebne zasoby (pamięć)
    > zajęte przez te aplikacje system je zakończy.

    chyba nieuważnie przeczytałeś o co pytałem. nie pytałem o aplikacje
    systemowe, ale o zwykle programy jak np. player mp3, albo monitor GPS.
    widzisz jakaś potrzebę, żeby one były aktywne w pamięci, kiedy
    użytkownik ich nie potrzebuje? owszem, to mi przeszkadza. <rs>

  • 4. Data: 2015-11-25 15:45:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Nov 2015 17:46:07 -0500, rs <n...@n...spam.info>
    wrote:
> [...]
    > widzisz jakaś potrzebę, żeby one były aktywne w pamięci, kiedy
    > użytkownik ich nie potrzebuje? owszem, to mi przeszkadza. <rs>

    Bardzo dobrze rozumiem o czym piszesz. Każda aplikacja (nie ma
    znaczenia czy "systemowa" czy nie) będzie ZAWSZE w pamięci
    (pozostanie) jeśli choć wraz była wywołana. Usunięta zostanie tylko
    wtedy, gdy nie będzie miejsca na bieżąco aktywną.
    Sam zauważyłeś, że nawet aplikacje nie mają "quit" czy "exit", bo nie
    ma takiej potrzeby.
    Tak jest zaprojektowany ten system, ręczne "kilowanie" aplikacji nie
    ma najmniejszego sensu, jedyne co tym się uzyska to jej wolniejsze
    jej wyświetlenie przy następnym wywołaniu.
    Jeśli to Ci przeszkadza nie używej Androida, jest wybór.

    Wszelkie "aplikacyjne" analoigie z pc nie mają tu zastosowania.
    Aplikacja androidowa nie jest "aplijakacją" w takim znaczeniu jak
    program do PC, to tylko zbiór klas.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-11-25 16:45:14
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/25/2015 9:45 AM, Marek wrote:
> [...]
    > miejsca na bieżąco aktywną.
    > Sam zauważyłeś, że nawet aplikacje nie mają "quit" czy "exit", bo nie ma

    niektóre maja taki guzik, a zdecydowana większość tych z którymi sie
    spotkałem, jedli się je usunie z listy aplikacji, nie sa juz aktywne w
    systemie. rozumiesz, w czym rzecz? nie ma dla mnie znaczenia, czy
    zajmują pamięć operacyjną, czy nie. interesuje mnie, to ze mimo, ze nie
    sa używane, nadal przejmują kontrole nad np. klawiszami, albo gniazdem
    audio, czy GPS i generalnie sa nadal aktywne.

    > Tak jest zaprojektowany ten system, ręczne "kilowanie" aplikacji nie ma
    > najmniejszego sensu, jedyne co tym się uzyska to jej wolniejsze jej
    > wyświetlenie przy następnym wywołaniu.

    nawet jeśli tak jest, to nie zależy mi na tych kilku mikro sekundach
    jeśli aplikacje odpalam np. raz, dwa razy dziennie. pozwolisz mi na taka
    nonszalancje, prawda?

    > Jeśli to Ci przeszkadza nie używej Androida, jest wybór.

    "jesli ci przeszkadza, ze sa wypadki na ulicy, to nie przechodz na druga
    stronę, albo nie uzywaj samochodu".
    chyba nie muszę nazywać po imieniu tego co napisałeś. daruj sobie, takie
    rady.
    i żeby było jeszcze jaśniej, nie przeszkadza mi to w androidzie, ale w
    kilku konkretnych aplikacjach.

    > Wszelkie "aplikacyjne" analoigie z pc nie mają tu zastosowania.
    > Aplikacja androidowa nie jest "aplijakacją" w takim znaczeniu jak
    > program do PC, to tylko zbiór klas.

    i co z tego? jak to sie ma to tego o co pytam?
    mam np. dwa playery a raczej player i odtwarzarz streamu pewnej stacji
    radiowej. jeden jest caly czas aktywny, mimo, ze go juz nie uzywam.
    włączam drugi i oba programy się gryza. player streamu np. caly czas
    agresywnie szuka sygnału i wywala błąd, kiedy go nie ma. to jest według
    ciebie ok. tak? przykładów takich, moim zdaniem źle, pod tym względem,
    napisanych aplikacji, mam kilka.
    dlaczego jedna potrafi się usunąć i nie *być aktywna*, a druga tego nie
    potrafii?
    rozumiesz w czym rzecz, czy nadal bedziesz sie upieral, ze user nie
    powinien zamykac applikacji? jesli nie masz do zaproponowania
    rozwiązania zadanego problemu, to nie ma potrzeby, żebyś tracił swój
    czas na odpowiadanie i namawiał mnie na nie używanie danego systemu. <rs>

  • 6. Data: 2015-11-25 18:19:02
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "rs" <n...@n...spam.info> wrote in message
    .com...
    > z góry dzięki za sugestie. <rs>

    trzeba wlaczyc opcje programistyczne, zaptaszkowac zabijaj aplikacje...
    i wychodzic z nich przytrzymaniem 'wstecza'

    --
    http://db.org.pl/

  • 7. Data: 2015-11-25 20:48:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Nov 2015 10:45:14 -0500, rs <n...@n...spam.info>
    wrote:
> [...]
    > sa używane, nadal przejmują kontrole nad np. klawiszami, albo
    gniazdem
    > audio, czy GPS i generalnie sa nadal aktywne.

    Mają być aktywne bo *ak wymyślił to autor,

> [...]
    względem,
    > napisanych aplikacji, mam kilka.
    > dlaczego jedna potrafi się usunąć i nie *być aktywna*, a druga tego

    A czy używasz aplikację zgodnie z instrukcją jej zastosowania?
    Aplikacja może nie potrafić czegoś bo tak chciał jej autor lub źle ją
    napisał. Kilowanie źle napisanych aplikacji nie jest rozwiązaniem,
    rozwiązananiem jest ich odinstalowanie.
    "Złośliwy" autor aplikacji może wymusić autoreload po zamknięciu czy
    nawet po restarcie telefonu, więc taki kill to tylko półśrodek.

> [...]
    swój
    > czas na odpowiadanie i namawiał mnie na nie używanie danego

    Dokładnie tak, upieram się, że w prawidłowo napisanej aplikacji user
    nie musi zaprzątać sobie głowy jej zamykaniem. To ma robić ona sama
    lub system. Wg takich założeń działa Android, niestety jego twórcy
    naiwnie sądzili, że wystarczy developerom przedstawić wytyczne czego
    i jak nie należy robić a oni będą tego unikać.
    Niestety rzeczywistość jest taka, że jest dużo napisanego chłamu. Ale
    kilowanie nie jest rozwiązaniem problemu.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-11-25 21:04:26
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/25/2015 2:48 PM, Marek wrote:

    > A czy używasz aplikację zgodnie z instrukcją jej zastosowania?

    przestaje uzywac program. nie chce go widziec na liscie aktywnych
    programow. tyle. co jeszcze wymyslisz?

    > Aplikacja
    > może nie potrafić czegoś bo tak chciał jej autor lub źle ją napisał.
    [...]

    > Dokładnie tak, upieram się, że w prawidłowo napisanej aplikacji user nie
    > musi zaprzątać sobie głowy jej zamykaniem. To ma robić ona sama lub
    > system.
    [...]

    no wreszcie tak jakbys zajarzyl. to ja wlasnie szukam takich aplikacji:
    do monitorowania GPS i aktywnosci fizycznej i playera mp3 z dodatkowymi
    wymaganiami jakie podalem wczesniej. znasz? nie znasz? jak znasz to
    prosze podaj. tylko to mnie interesuje. <rs>

  • 9. Data: 2015-11-25 21:11:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    rs wrote:

    > przestaje uzywac program. nie chce go widziec na liscie aktywnych
    > programow. tyle. co jeszcze wymyslisz?

    to zmień system operacyjny na taki, który tak działa

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2015-11-25 23:34:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Nov 2015 15:04:26 -0500, rs <n...@n...spam.info>
    wrote:
> [...]
    dodatkowymi
    > wymaganiami jakie podalem wczesniej. znasz? nie znasz?

    Do lokalizacji gps (zapisu śladu z podróży, lub gdzie jest żona)
    używam aplikacji "trakergps", minimalistyczna ale to tylko prosty
    lokalizator z zapisem pozycji na serwerze, nie rejestruje innych
    aktywności fizycznych.
    Do mp3 używam "folder play", też minmalistyczna. Żadna z powyższych
    nie działa w tle w sposób niekontrolowany lub kolidujący z czymś
    innym.

    --
    Marek