  • 1. Data: 2010-02-08 19:28:45
    Temat: Android, internet i jak się to ma razem
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    Witam,
    W ofercie Ery dot. abonamentu Era G2 Touch jest takie stwierdzenie:
    "Operator informuje, iż korzystanie z usług sieci Era za pośrednictwem
    aparatu Era G1 z Google oraz Era G2 Touch wiąże się ze stałym
    połączeniem telefonu z siecią Internet z wykorzystaniem
    transmisji danych. Ze względów technicznych wyłączenie tej funkcji na
    terenie Polski jest niemożliwe."

    Nie trzeba mi tłumaczyć co to znaczy ;-) , ale interesuje mnie na ile w
    praktyce wystarcza pakiet 500MB z tego abonamentu.

    Inaczej ile tych danych jest przesyłanych, w czasie kiedy nie przeglądam
    poczty, www, kalendarza itp.

    Byłbym wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami.

    Pozdro
    --
    Borafu

  • 2. Data: 2010-02-08 20:04:36
    Temat: Re: Android, internet i jak się to ma razem
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 08.02.2010 Borafu <b...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > połączeniem telefonu z siecią Internet z wykorzystaniem
    > transmisji danych. Ze względów technicznych wyłączenie tej funkcji na

    Pierdoły, login iboa, odhaczyć ciapki: internet, mms i wap i nawet
    widoczność gprs zniknie - sprawdzane przed wyjazdem na pozaunijny roaming
    z iphone.

    > Nie trzeba mi tłumaczyć co to znaczy ;-) , ale interesuje mnie na ile w
    > praktyce wystarcza pakiet 500MB z tego abonamentu.

    Pełno poczty (imap), sporo stron, sync kontaktów, zwykłe użytkowanie
    online, przy paczce 1kB robie ~300MB/mc (nie licząc udostepniania dla
    laptopa) - aha bardziej opłaca się (w moim abo) pakiet 1.5GB tańszy
    o 1 zł od tego 500MB, po za tym te 1,5GB są ryczałtem.

    > Inaczej ile tych danych jest przesyłanych, w czasie kiedy nie przeglądam
    > poczty, www, kalendarza itp.

    Ilość danych niewielka, ale w cienkiej (np prepaidowej) taryfikacji może
    bić po kieszeni.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2010-02-09 08:59:53
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Użytkownik "Borafu" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > telefonu z siecią Internet z wykorzystaniem
    > transmisji danych. Ze względów technicznych wyłączenie tej funkcji na

    Dokładnie tak samo mnie informował operator
    zakupiłem ten telefon bez dostęu do internetu
    zainstalowałem programik wyłąćzający dostęd przez siec era.

    z netu korzystam tylko przez wifi, ktore mam w zasadzie wszędzie gdzie
    przebywam na
    codzień, oraz do navigacji Ndrive.

    wczytanie przykładowo jednej strony np wp czy podobnej to ponad 1Mb.
    + każda podstrona licz, na miesiąc starczy ci, chyba że będziesz dziennkie
    kilka godzin
    przeglądał www poczte itp usługi, jednak nie sądze, bo jest to na dłuższa
    metę niewygodne

  • 4. Data: 2010-02-12 14:16:18
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    W dniu 2010-02-09 09:59, Amir pisze:

> [...]
    >
    > z netu korzystam tylko przez wifi, ktore mam w zasadzie wszędzie gdzie
    > przebywam na codzień, oraz do navigacji Ndrive.

    Dziękuję Wam obu za odpowiedzi i mam jeszcze jedno pytanie.

    Czy kalendarz (w końcu to kalendarz Googla) działa w pełni (zapis i
    odczyt) kiedy nie ma dostępu do internetu?

    Pytam dlatego, że ten sam kalendarz zainstalowany na komputerze przy
    braku dostępu do internetu robi się "read only", a takie coś w telefonie
    byłoby dla mnie katastrofą.

    Pozdro
    --
    Borafu

  • 5. Data: 2010-02-15 15:30:50
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Borafu <b...@g...pl> wrote:
    > Czy kalendarz (w końcu to kalendarz Googla) działa w pełni (zapis i
    > odczyt) kiedy nie ma dostępu do internetu?

    Tak. Zsynchronizuje się przy pierwszym połączeniu z siecią.

    p.

  • 6. Data: 2010-02-15 15:58:03
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    W dniu 2010-02-15 16:30, Piotr KUCHARSKI pisze:

    > Tak. Zsynchronizuje się przy pierwszym połączeniu z siecią.

    Dzięki

    Pozdro
    --
    Borafu