  • 1. Data: 2012-07-19 04:14:26
    Temat: Analizator stanow logicznych
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Dwie rzeczy wk* mnie najbardziej: warszawski Miejski Inzynier Ruchu i
    moj oscyloskop. Ani jednego, ani drugiego nie zmienie, wiec musze sie
    doposazyc. Zapragnalem wiec analizatora np. takiego:
    Analizator logiczny Zeroplus LAP16064
    http://www.atlantec.pl/analizator-logiczny-zeroplus-
    lap16064-do-16mb-30-protokolow-gratis-p-27.html?manu
    facturers_id=6
    Czy ktos ma, czy zycie z nim stanie sie prostrze, czy wyzwala w
    uzytkowniku szeroki usmiech zadowolenia, czy wrecz przeciwnie - powoduje
    monologi po "lacinie"?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2012-07-19 08:44:58
    Temat: Re: Analizator stanow logicznych
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-19 04:14, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    >
    > Czy ktos ma, czy zycie z nim stanie sie prostrze, czy wyzwala w
    > uzytkowniku szeroki usmiech zadowolenia, czy wrecz przeciwnie - powoduje
    Mam wersję ..32:
    - soft dość mocno wkurzający (niewygodne zoomowanie przebiegów,
    przewijanie, łatwo stracić focus nad tym co się robiło), i to że
    softwarowe analizatory protokołów są w formie zamkniętych płatnych
    wtyczek (wolałbym móc dopisywać coś własnego), i w dodatku ich
    konfigurowanie (włączanie) jest tak intuicyjne, jak instalacja internetu
    w windowsie 3.11

    - brak wskazań i konfiguracji napięć (niektóre analizatory mają taką
    namiastkę oscyloskopu) - niby działa w podanych "Uwej od-do" ale nigdy
    nie wiem czy nie wyzwala się na tym co oczekiwałbym (tylko zupełnie
    gdzie indziej, albo wręcz sam z siebie przy analizie rs232, bo może do
    chyba +/-20v działać), bo mu 3.3v nie pasuje, czy dlatego że za wolne
    próbkowanie, albo zbocze za szybkie albo coś...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-07-19 10:44:47
    Od: Marcin <m...@g...com>

    W dniu 19.07.2012 04:14, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    >
    > Czy ktos ma, czy zycie z nim stanie sie prostrze, czy wyzwala w
    > uzytkowniku szeroki usmiech zadowolenia, czy wrecz przeciwnie - powoduje

    Witam

    Moze zainteresuj sie analizatorem firmy Saleae (www.saleae.com)
    Oprogramowanie klienckie na PC jest naprawde bardzo wygodne i
    intuicyjne. Istotnym czynnikiem (zwlaszcza dla mnie) jest
    multiplatformowosc (linux, win, i chyba mac). Sciagnij sobie demo z ich
    strony i wyproboj.
    Oczywiscie analizatory Saleae maja swoje ograniczenia w postaci pasma,
    liczby kanalow, itp. Szczegoly na ich www.
    Dla porownania przy projektach HighSpeed uzywam analizatora Agilenta,
    ale soft nie jest juz wcale taki super.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2012-07-19 11:29:28
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-19 10:44, Marcin pisze:
> [...]
    > intuicyjne. Istotnym czynnikiem (zwlaszcza dla mnie) jest
    > multiplatformowosc (linux, win, i chyba mac). Sciagnij sobie demo z ich
    Patrzę na ich stronkę, to faktycznie wygląda fajnie:

    > SDK
    > Create your own analyzer plugins in c++, with a full API, documentation, tutorials,
    and lots of example code. You can also use Logic in your own applications with the
    Device API, which provides low-level access to your Logic. The SDKs can be used on
    Windows, Linux, & Mac.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-07-19 13:23:19
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Moze zainteresuj sie analizatorem firmy Saleae (www.saleae.com)
    > Oprogramowanie klienckie na PC jest naprawde bardzo wygodne i
    > intuicyjne.

    Hmm, ale ilosc analizowanych protokolow mizerna, w Zeroplusie daja 30, w
    tym pakiecie jest wszystko co mi potrzeba...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2012-07-19 17:27:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-19 13:23, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Hmm, ale ilosc analizowanych protokolow mizerna, w Zeroplusie daja 30, w
    > tym pakiecie jest wszystko co mi potrzeba...
    Chyba że za chwilę okaże się że potrzebujesz coś własnego i kiszka...

    Dobry analizator-dekoder to taki, w którym możesz prosto łatwo i w 3s
    ustawić sobie swój własny protokół-tłumaczenie, wg tego co zastaniesz.
    Bo co z tego że np Zeroplus ma microwire - ale działa prawidłowo tylko
    na 3 drutach (in out clk), jak w praktyce są zastosowania gdzie in z out
    są zwarte ze sobą (bo jedyne urządzenie podłączone - nigdy na raz nie
    nadaje albo odbiera), a zeroplus już nie umie z tego zdekodować transmisji.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2012-07-19 17:48:34
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

> [...]
    >
    > Czy ktos ma, czy zycie z nim stanie sie prostrze, czy wyzwala w
    > uzytkowniku szeroki usmiech zadowolenia, czy wrecz przeciwnie - powoduje

    Mam takowy ponad 2 lata, i wykorzystuję go do analizy komunikacji
    szeregowej (SPI,USB,RS232). Biorąc pod uwagę ile on kosztuje to sprawuje
    się bardzo dobrze. Trzeba tylko pamiętać że pamięci to on nie ma za
    wiele, i czasem trzeba coś grzebnąć programie uC będącym w badanym
    układzie aby generował wyzwalacz dla analizatora w interesującym nas
    momencie.
    Nie wiem czy czasem nie istnieje dodatek pozwalający na wyzwolenie się
    analizatora przy konkretnej sytuacji występującej na "rozparsowanej"
    transmisji, ale pewien nie jestem.

    Do magistral równoległych ma za mało wejść...

    Maksymilian Dutka

  • 8. Data: 2012-07-19 19:26:37
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-19 17:48, Maksymilian Dutka pisze:
    > Nie wiem czy czasem nie istnieje dodatek pozwalający na wyzwolenie się
    > analizatora przy konkretnej sytuacji występującej na "rozparsowanej"
    > transmisji, ale pewien nie jestem.
    Istnieje, i (oczywiście) jest płatnym dodatkiem...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2012-07-19 20:29:00
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Mam tenże Zeroplus LAP16064, zgadzam się w większości z uwagami
    przedpiśców - soft nieco kłopotliwy w obsłudzie (zoomowanie niewygodne
    jak cholera), jakkolwiek jak się wszystko poustawia to w sumie widać to
    co potrzeba.

    "Wliczone" protokoły są ok, ale trzeba uważać co się bierze (wziąłem
    sobie 1Wire extended i potem się okazało, że to wcale nie jest 1wire
    którego potrzebowałem...i musiałem też wziąć 1wire standard czy jakoś tak).
    Też zdecydowałem się na Zeroplusa właśnie z powodu tych protokołów, i
    muszę powiedzieć, że to dość fajny ficzer jest... wreszcie zobaczyłem co
    tam mi lata po magistralach :)

    Czyli - może nie rzuca komfortem użytkowania (software) na kolana, ale
    daje się pracować w miarę normalnie.