  • 1. Data: 2012-10-30 01:41:21
    Temat: Amerykańskie auta, homologacje-sracje i reszta tego szitu
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Witam.

    Po niezbyt z mojej strony rozsądnym skasowaniu auta zeszłej zimy (ach
    ta pewność siebie po zamontowaniu nowiutkich zimowych dunlopów!) i
    prawie roku abstynencji motoryzacyjnej czynnej dojrzewam powoli do
    myśli o zakupie kolejnego samochodu. Jako że nie cierpię lokalnej,
    homogenizacyjnej mentalności (dla wszystkich to samo, czyli najlepiej
    jakieś smutne ludowe wagony "w TDI", a jak nie, to jesteś głupkiem i
    odmieńcem) naszło mnie na zakup rasowego amerykańca. Przynajmniej
    starają się mieć jakiś indywidualny charakter, SĄ PIĘKNE :),
    mają jedynie słuszne ryczące i wielkie (a na polskie warunki -
    również wdzięcznie się poddające ew. zagazowaniu) silniki oraz są
    - wbrew powszechnemu mniemaniu biorącym poczatek w naszym narodowym
    druciarstwie i olewaniu wszelkich instrukcji - całkiem bezawaryjne.
    (Dobrego gazowania za druciarstwo nie uważam, dla rozwiania
    wątpliwości. :)) Pod uwagę, przy optymistycznych założeniach
    tyczących finansów w przyszłym roku, biorę auta w przedziale do 20
    tys. złotych, typu durango I gen./jeep, może jakiś niedrogi
    pick-upik typu dakota, ewentualnie lincoln town car lub coś innego z
    rodziny forda crown victorii z okolic roku 2000 - chociaż w tym
    ostatnim przypadku będzie się cięzko wyrobić w budżecie nie
    kupując trupa po Katrinie. ;) I tylko jedna rzecz mnie niepokoi. Jak
    to jest, że np. w Niemczech amerykańskie auto bez problemu przejdzie
    badania techniczne, (nawet bez przerabiania tyłu) a u nas przez brak
    jakiejś durnej europejskiej homologacji na światła i rurę
    wydechową można mieć duże probelmy na stacji diagnostycznej?
    Przecież prawo w Unii ma być niby, nomen omen, zunifikowane? Skoro
    się da u nich, to czemu nie u nas? Kwestia debilizmu polskich wymogów
    co do symetrii/asymetrii świateł mijania, czy pomarańczowych
    postojówek też woła o pomstę do nieba. Nie wiem doprawdy, co
    fajnego jest w "asymetrycznym" oślepianiu ludzi na poboczu i w czym
    oświetlenie kaszlaka lub poloneza truck roya (z normą E) jest
    bezpieczniejsze od tego z np. nowego mustanga (bez normy E). :) Albo w
    czym amerykańskie pomarańczowe postojówki są gorsze od
    pomarańczowych postojówek z nowych volvo. Nie mówiąc o zabójczych,
    amerykańskich rurach wydechowych skierowanych w prawo, wprost na nogi
    niewinnych przechodniów... Czy pięć centymetrów odchylenia w drugą
    stronę czyni tak wielką różnicę? Bez jaj.

    Tak się chciałem podzielić frustracją, bo amerykańca i tak w
    końcu pewnie kupię. Tylko stresuje mnie myśl o przechodzeniu
    przeglądów w naszym pięknym, przyjaznym obywatelowi, kraju... Jak to
    się robi "na lewo"? Podpowiedźcie. ;)

    --
    Deflegmator

  • 2. Data: 2012-10-30 09:17:41
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 30 października 2012 01:41:21 UTC+1 użytkownik Deflegmator napisał:
> [...]
    >
    > końcu pewnie kupię. Tylko stresuje mnie myśl o przechodzeniu
    >
    > przeglądów w naszym pięknym, przyjaznym obywatelowi, kraju... Jak to

    Wiele nie pomoge ale wyraze swoja opinie:
    Jak widze takiego co mruga na czerwono to schodzi mi 2-3 sekundy zeby zajarzyc ze to
    kierunkowskaz a nie zepsuty stop.
    Jak dla mnie nieistotne czy DR jest czy nie. Ja bym go zabieral i wysylal na powtorne
    badanie.
    I to czesciowo odpowiada na Twoje pytanie.
    Nawet jak "zalatwisz" papier to do czasu trafienia na policjanta mojego pokroju
    bedziesz jezdzil, potem moga zaczac sie problemy na nowo.

    Co do reszty roznic to sadze ze nikt sie czepiac nie bedzie. Tak jak nie czepiaja sie
    braku chlapaczy. TTTM i tyle. Ale czerwone kierunkowskazy kwalifikuja sie do wymiany.

  • 3. Data: 2012-10-30 11:20:48
    Temat: Re: Amerykańskie auta, homologacje-sracje i reszta=?ISO-8859-2?Q?tego_szitu?=
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    s...@g...com wrote:

    > Wiele nie pomoge ale wyraze swoja opinie:
    > Jak widze takiego co mruga na czerwono to schodzi mi 2-3 sekundy zeby
    > zajarzyc ze to kierunkowskaz a nie zepsuty stop.

    Akurat tu się mogę zgodzić z Tobą, chociaż dla mnie to po prostu
    amerykaniec sygnalizujący skręt. :) Na szczęście przeróbka tylnych
    świateł to zazwyczaj w tym wszystkim najmniejszy problem. Ale nawet do
    super-przerobionego oświetlenia może się jakiś nadgorliwiec przyczepić,
    bo nie ma "E". Takie przypadki się niestety w Polsce czasem zdarzają i
    to jest chore.

    --
    Deflegmator

  • 4. Data: 2012-10-30 14:15:30
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-30 01:41, Deflegmator pisze:

> [...]
    > końcu pewnie kupię. Tylko stresuje mnie myśl o przechodzeniu
    > przeglądów w naszym pięknym, przyjaznym obywatelowi, kraju... Jak to
    Musisz się pogodzić z tym, że przepisy, sprawiedliwość i tak zwany
    zdrowy rozsądek to trzy odrębne światy. Dobrze jest, jak się czasem
    spotykają, ale obserwując to, co się ostatnio wyprawia zaczynam tracić
    wiarę w człowieka a w urzędnika to już całkowicie.
    Jacek