-
1. Data: 2018-04-13 16:52:40
Temat: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>
Bry,
Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
przegrzaniem i uszkodzeniem?
G.B.
-
2. Data: 2018-04-13 17:31:08
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:paqg7n$1qeh$...@g...aioe.org...
>Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
>50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
>faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
>przegrzaniem i uszkodzeniem?
Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.
Ten drut w srodku nie wyglada na zbyt gruby, ale moze jednak daja rade
pociagnac nominalny prad calkiem dlugo ?
Niektorzy montuja sobie drugi alternator ... i ciekawe - zeby na
wolnych obrotach pradu starczylo,
czy brakowalo im takze na szybkich obrotach, a altka nie spalili :-)
Tylko maly niuans - jak tak alternator na pelnych obrotach sobie
chodzi, to zapewne samochod szybko jedzie, i powietrze chlodzi dobrze,
a jeszcze wiatrak wspomaga.
http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resourc
es/alternator_b3_lin_datasheet_51_en_13619552267pdf.
pdf
"Measured with U=13.1 V and t=20 min"
"Rectifier diodes are designed and proved for B+ continuous output
current of 210 A.
The alternator is able to support more current, but this must be
restricted for short time to prevent the destroying of rectifier
diodes"
No ale to chyba nie jest seryjny altek.
J.
-
3. Data: 2018-04-13 18:03:57
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: ToMasz <N...@o...pl>
W dniu 13.04.2018 o 16:52, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:
> Bry,
>
> Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
> 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
> faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
> przegrzaniem i uszkodzeniem?
>
> G.B.
tak bardziej z praktyki - napewno wytrzyma 500 wat, może nawet 1000 ale
nie więcej. widywałem alternatory w pewnych maszynach gdzie jest
wymagane stabilne - prawie 2000wat, były zdecydowanie większe od tego co
mamy w samochodach. Natomiast 500 watowy silnik wiertarki nie wytrzyma
pracy ciągłej, ale jest zdecydowanie mniejszy od alternatora. stąd
widełki 500-1000W
ToMasz
-
4. Data: 2018-04-13 20:18:39
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
> Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:paqg7n$1qeh$...@g...aioe.org...
>> Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
>> 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
>> faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
>> przegrzaniem i uszkodzeniem?
>
> Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.
Przykładowy:
http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
y_znamionowe-7-p-1.html
-
5. Data: 2018-04-13 20:31:51
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:paqs9k$eql$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
> Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
>>> Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w
>>> przedziale 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW.
>>> Jaka jest ich faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie
>>> grożąca ich przegrzaniem i uszkodzeniem?
>
>> Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.
>Przykładowy:
>http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_paramet
ry_znamionowe-7-p-1.html
No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani
podobnego.
Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?
Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
Jeszcze kiedys to mozna bylo zobaczyc jakiegos rajdowca z kilkoma
reflektorami po 100W ... teraz lampy biora mniej, a alternatory daja
wiecej, i trudno takie 2kW wykorzystac ... dlugotrwale mam na mysli.
J.
-
6. Data: 2018-04-13 21:57:48
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
> Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:paqs9k$eql$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
>>>> Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
>>>> 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
>>>> faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
>>>> przegrzaniem i uszkodzeniem?
>>
>>> Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.
>
>> Przykładowy:
>> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
y_znamionowe-7-p-1.html
>>
>
> No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
>
> Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?
>
> Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
>
> Jeszcze kiedys to mozna bylo zobaczyc jakiegos rajdowca z kilkoma
> reflektorami po 100W ... teraz lampy biora mniej, a alternatory daja
> wiecej, i trudno takie 2kW wykorzystac ... dlugotrwale mam na mysli.
Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A. Do
tego światła,
wentylatory np klima i się nazbiera. A diody w alternatorze na malutkim
radiatorku,
co prawda z nadmuchem ale szału nie ma, dlatego są specjalne, potrafią
100%
prądu dać przy 150st.
https://www.tme.eu/pl/Document/858c31a5b413a86d73bcb
3e843b1c565/BYP60.pdf
--
Pozdr
Janusz
-
7. Data: 2018-04-13 22:24:43
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
> W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
>> Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
>>> Przykładowy:
>>> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
y_znamionowe-7-p-1.html
>> No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
>> Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?
>>
>> Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
>>
> Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
> elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.
Ale krotko.
> Do tego światła,
> wentylatory np klima
Nie takie znow mocne.
> i się nazbiera. A diody w alternatorze na malutkim
> radiatorku,
> co prawda z nadmuchem ale szału nie ma, dlatego są specjalne, potrafią
> 100% prądu dać przy 150st.
> https://www.tme.eu/pl/Document/858c31a5b413a86d73bcb
3e843b1c565/BYP60.pdf
Ladne.
J.
-
8. Data: 2018-04-14 11:28:32
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:
> Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
>> W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
>>> Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
>>>> Przykładowy:
>>>> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
y_znamionowe-7-p-1.html
>>> No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
>>> Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?
>>>
>>> Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
>>>
>> Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
>> elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.
>
> Ale krotko.
No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.
>
>> Do tego światła,
>> wentylatory np klima
>
> Nie takie znow mocne.
no 20-30A się nazbiera.
--
Pozdr
Janusz
-
9. Data: 2018-04-14 12:10:10
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:28:32 +0200, Janusz napisał(a):
> W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:
>> Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
>>> W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
>>>> Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
>>>>> Przykładowy:
>>>>> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
y_znamionowe-7-p-1.html
>>>> No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
>>>> Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?
>>>>
>>>> Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
>>>>
>>> Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
>>> elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.
>>
>> Ale krotko.
> No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
> cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.
Ja tam tak czesto nie krece.
Na torze - tam moze inaczej. W gorach na serpentynach ...
>>> Do tego światła,
>>> wentylatory np klima
>> Nie takie znow mocne.
> no 20-30A się nazbiera.
Jak wlaczysz wszystko.
Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze
usklada.
J.
-
10. Data: 2018-04-14 14:12:30
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "Desoft" <N...@i...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:slxokp2jtsld.1gw9csw784pxw.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:28:32 +0200, Janusz napisał(a):
>> W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:
>>> Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
>>>> W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
>>>>> Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
>>>>>> Przykładowy:
>>>>>> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
y_znamionowe-7-p-1.html
>>>>> No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani
>>>>> podobnego.
>>>>> Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?
>>>>>
>>>>> Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
>>>>>
>>>> Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
>>>> elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.
>>>
>>> Ale krotko.
>> No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
>> cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.
>
> Ja tam tak czesto nie krece.
> Na torze - tam moze inaczej. W gorach na serpentynach ...
>
>>>> Do tego światła,
>>>> wentylatory np klima
>>> Nie takie znow mocne.
>> no 20-30A się nazbiera.
>
> Jak wlaczysz wszystko.
> Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze
> usklada.
>
> J.
Więcej.
Po pierwsze ogrzewanie. Nie tylko tylnej szyby.
Fordy mają przednią szybę ogrzewaną. Siedzenia. W BMW widziałem "elektryczne
webasto"
Po odpaleniu dmucha ciepłym..
--
Desoft