  • 1. Data: 2015-01-20 12:46:16
    Temat: Alcatel OneTouch POP Dual, a karta Aero2
    Od: " 666" <...@...6>

    Mam problem z Aero2 w Alcatelu OneTouch POP Dual.
    Niby działa, a nie działa.
    Aero2 włożona w slot 1 (karta operatora w slot 2).
    Włączone i G3 i oczywiście data connection dla Aero2.
    Roaming ustawiony 'tylko kraj'.
    Gdy próbuję ściągać pocztę, mieli mieli mieli (widać kręcące się kółka
    poczty i trójkąciki na połączeniu H+ w ikonce u góry ekranu), ale niczego
    nie ściągnie (ustawienia poczty dobre, przez WiFi ciągnie jak szatan).
    Gdy chcę wejść na www i nawet uda się wpisać poprawnie literki cyferki
    captscha, komunikat "rozłącz się i połącz ponownie", tyle że po rozłączeniu
    znów pyta o captscha w koło Macieju.
    Pytanie:
    Co robię źle z ustawieniami, a co trzeba zrobić dobrze?
    Pytanie pomocnicze:
    Czy dla ściągania poczty przez kartę Aero2 też jest wymagane wpisanie
    captscha (bo może dla portów poczty nie wymagają?)? Czyli najpierw
    należałoby wejść w przeglądarkę, wpisać captscha i dopiero próbować
    synchronizować pocztę?
    Co ciekawe, menu telefonu w ustawieniach w użyciu danych pokazuje sporo Mb
    ściągniętych przez kartę Aero2, ale głównie przez aplikację Pogoda, a dla
    innych aplikacji w tym dla poczty jakieś drobne kilobajty.

  • 2. Data: 2015-01-21 11:55:16
    Temat: Re: Alcatel OneTouch POP Dual, a karta Aero2
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-20 o 12:46, 666 pisze:
> [...]
    > sporo Mb ściągniętych przez kartę Aero2, ale głównie przez aplikację
    > Pogoda, a dla innych aplikacji w tym dla poczty jakieś drobne kilobajty.

    Cały Alcatel. sytuacja wygląda jak gdy ja miałem swój poprzedni telefon
    tej firmy (Alcatel ot 993d). Po prostu mają niedopracowany system
    dualsim, i tyle.Co chwila jakieś zawieszenia, podwieszenia czy
    wyłączenia netu.. A z Aero2 to już szczególne utrapienie.

  • 3. Data: 2015-02-03 15:28:52
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    666 wrote:
> [...]
    > Niby działa, a nie działa.
    > Aero2 włożona w slot 1 (karta operatora w slot 2).
    > Włączone i G3 i oczywiście data connection dla Aero2.

    Ustaw ogólną zgodę na roaming. Nie warto ryzykować problemu tutaj.

> [...]
    > literki cyferki captscha, komunikat "rozłącz się i połącz ponownie",
    > tyle że po rozłączeniu znów pyta o captscha w koło Macieju.

    To znaczy, że się nie rozłączyłeś. TYLKO wtedy pyta dalej o kapeć.
    Przełącz w tryb Offline i ponownie online. A w przyszłości użyj aplikacji
    typu Aero2 Asystent.

    > Pytanie:
    > Co robię źle z ustawieniami, a co trzeba zrobić dobrze?

    Zresetować połączenie 3G.

    > Pytanie
    > pomocnicze: Czy dla ściągania poczty przez kartę Aero2 też jest
    > wymagane wpisanie captscha (bo może dla portów poczty nie wymagają?)?

    Tak. Wszelka transmisja jest blokowana, masz dostęp tylko do intranetu z
    kodem.

    > Czyli najpierw należałoby wejść w przeglądarkę, wpisać captscha i
    > dopiero próbować synchronizować pocztę?

    Tak.

    > Co ciekawe, menu telefonu w
    > ustawieniach w użyciu danych pokazuje sporo Mb ściągniętych przez kartę
    > Aero2, ale głównie przez aplikację Pogoda, a dla innych aplikacji w tym
    > dla poczty jakieś drobne kilobajty.

    To nie są dane ściągnięte, tylko wysłane zapytania do sieci, które
    lądują w koszu na firewallu od kapcia. Pogoda się przecież nie
    zaktualizowała przy takich problemach.

    Jakub