    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Akumulator
    Date: Wed, 01 Sep 2010 23:16:56 +0200

    Witam!

    Mam w samochodzie trzyletni akumulator, niestety ostatnio rozładowałem
    go do zera (nie ważne dlaczego, ale wylądował na parę dni z zapaloną
    co najmniej jedną żarówką) Do tego stopnia, że przestał działać zegarek
    na desce rozdzielczej, po przekręceniu kluczyka nawet nie mignął
    lampkami. Napięcia niestety nie miałem czym zmierzyć.

    Dalsze losy były takie: odpaliłem samochód z kabli, wróciłem do domu
    (jakieś 4h jazdy). Po wyłączeniu ponownie niechętnie ale zapalił,
    zostawiłem gada na noc, według miernika stracił 0,02V przez noc.
    Następnego dnia podłączyłem do prostownika na 24h z prądem ograniczonym
    do 5A, rano zameldował że ciągnie już tylko 3A. Od tego czasu odpala tak
    żwawo jak przed rozładowaniem.

    Teraz pytania: już kupować nowy? Poczekać aż będzie miał problemy?
    Odłożyć zakupy maksymalnie do pierwszych przymrozków?
    Zdechnie nagle czy będzie powoli tracił pojemność?

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski
    PS aku to bosch, 74Ah, prąd rozruchowy to chyba 750A.