  • 101. Data: 2020-09-01 17:30:02
    Temat: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-01 o 17:18 +0200, mk4 napisał:
    > Bo pewnie gdybys zamiast kulac na tempomace na chwile przyspieszyl i
    > zjechal to zadnego incydentu by nie bylo.

    A tu CYK suszarka. Opłacisz mu wtedy rachunek, i odbierzesz punkty?

    Mateusz

  • 102. Data: 2020-09-01 17:34:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2020-09-01 01:08, Poldek wrote:
    > W dniu 2020-08-31 o 20:02, mk4 pisze:
    [...]
    >Zreszta ta sytuacja taka byla. Miales goscia przez jakis czas na z
    >tylu i ewidentnie chce pojechac szybciej - no to przyspiesz troche,
    >zeby

    Nie tak ewidentnie, skoro dopiero tuz przed skrzyzowaniem sie
    zdecydowal
    wyprzedac z prawej :-)

    >znalezc miejsce na prawym i zjechac. Albo zwolnij zeby zjechac.

    No nie wiem, czy zwolnienie cos da. Na prawym moga jechac zbyt szybko
    :-)
    Co prawda ten z tylu jakos znalazl miejsce - ale nie wiemy czy
    wczesniej bylo

    A druga sprawa - kolega chcial skrecic w lewo.
    A za tym busikiem z tylu pewnie byla cala kolejka szybkich ... i jak
    wted

    Zrob cos
    aby ta sytuacje rozwiazac. W ramach rozsadku. A tutaj przyspieszenie
    na
    chwile o 10km/h i zjechanie byloby zdecydowanie w ramach rozsadku.

    A nie bedziesz kulal sie przez 3km z predkoscia wieksza o 1km/h od
    pojazdu na prawym pasie. No i jednczesnie utyskiwal, ze przeciez
    wyprzedzasz i ze nie ma gdzie zjechac.

    Nie ma bo sam do tego doprowadzasz, zeby nie bylo. Chyba to dosc jasno
    widoczne, ze sam tworzysz swoje problemy i w sumie - jak sie okazalo
    doprowadzasz do sytuacji niebezpiecznych. Bo pewnie gdybys zamiast
    kulac
    na tempomace na chwile przyspieszyl i zjechal to zadnego incydentu by
    nie bylo. Zatem jestes wspoltworca calej sytuacji. Warto sie nad tym
    jednak zastanowic.

    --
    mk4

  • 103. Data: 2020-09-01 17:42:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    No i cos mi nie wyszlo, a cancel nie dziala

    On 2020-09-01 01:08, Poldek wrote:
> [...]

    :-)
    Co prawda ten z tylu jakos znalazl miejsce - ale nie wiemy czy
    wczesniej tez było.

    A druga sprawa - kolega chcial skrecic w lewo.
    A za tym busikiem z tylu pewnie byla cala kolejka szybkich ... i jak
    wtedy ma wrocic na lewy pas ?

    >Zrob cos aby ta sytuacje rozwiazac. W ramach rozsadku. A tutaj
    >przyspieszenie na chwile o 10km/h i zjechanie byloby zdecydowanie w
    >ramach rozsadku.

    Jechanie z dopuszczalna predkoscia wydaje sie bardzo "w ramach
    rozsadku", a kolega nawet ciut szybciej jechal :-)

    A potem klne na takich zolwi, dobiora sie parami, ani z prawej, ani z
    lewej :-(

> [...]
    >wyprzedzasz i ze nie ma gdzie zjechac.

    >Nie ma bo sam do tego doprowadzasz, zeby nie bylo.

    No ale przepisowo jedzie :-P

> [...]
    >kulac
    >na tempomace na chwile przyspieszyl i zjechal to zadnego incydentu by

    Hm ...

    >Zatem jestes wspoltworca calej sytuacji.

    No powiedzmy ...

    J.

  • 104. Data: 2020-09-01 18:20:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    >na tempomacie w mieście nie powinna mieć miejsca i to ja powinienem
    >zostać ukarany.

    >trafil na jakis cierpliwych i wyrozumialych zawodnikow bo znow nie na
    >temat :-) jazda w miescie polega na tym ze wszyscy w miare szybko sie
    >przemieszczaja a nie paru przyglupow wykreca rekordy zyciowe
    >traktujac drogi publiczne jako tor wyscigowy ...
    >jesli mogl wyprzedzic (przy jezdzie na tempomacie nie jest to jakis
    >wyczyn) to spowodowanie kolizji bylo dzialaniem umyslnym ewentualnie
    >kierownik kwalifikuje sie na odebranie uprawnien i badania

    Myslisz, ze chcial sobie auto uszkodzic ?
    Raczej nie chcial, wiec jakie dzialanie umyslne ?

    Moze chcial bardzo blisko przed kolege wjechac,
    moze chcial przed nim zahamowac - ale tego to sie juz nie dowiemy,
    bo czy chcial zahamowac i odszkodowanie dostac ... troche watpie, w
    tej sytuacji ryzykowal, ze bylby uznany winnym, skoro tuz po zmianie
    pasa.

    Tak czy inaczej planowal cos niebezpiecznego, ale raczej nie spychanie
    z drogi ...

    J.

  • 105. Data: 2020-09-01 18:23:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-08-31 o 23:49, Akarm pisze:

    >Nie wiem. Będę się zastanawiał. Dryndnę do przyjaciela?

    >Jadę stabilnie, przewidywalnie, nie przekraczam obowiązujących
    >przepisów, nie wykonuję nagłych manewrów. Może byś mi podziękował, że

    A za co tu dziekowac ... szczegolnie jak tak lewym pasem jedziesz ...

    >możesz wykonywać koło mnie swoje slalomy i nie wrabiam cię, jak bym
    >mógł łatwo, gdybym chciał być mniej sympatyczny?

    Zawsze mozna stracic szyby czy opony.
    Nie uczyli - nie rob drugiemu co tobie nie mile ? :-P

    J.

  • 106. Data: 2020-09-01 18:23:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2020 o 07:47, Poldek pisze:

    > Raczej wyglądał mi na inteligentnego i dynamicznie rozpędzającego się i
    > hamującego w odpowiednich miejscach, dostosowującego jazdę do warunków,
    > nie blokującego, tylko mu akurat nie wyszło.

    No to się zdecyduj "czy mu nie wyszło", czy specjalnie;)

    --
    Shrek

  • 107. Data: 2020-09-01 18:29:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    > Hello Poldek,
    > [...]
    >Ależ ja jechałem nawet ponad dopuszczalną. Lecz tak niewiele ponad,
    >że w praktyce nie spotkałem się jeszcze z karaniem w Polsce za
    >przekroczenie o 4-6 km/godz. Zresztą w ogóle nigdy nie spotkałem się
    >w realu z karaniem w Polsce za prędkość. W swojej karierze zdarzyło
    >mi się np. ostatnio przelecieć cały odcinek Warszawa-Konotopa ->
    >Wrocław Południe ze średnią z całego odcinka ok. 180 i nic.

    A Cavalino twierdzi, ze niemozliwe. :-)

    >Zero zainteresowania ze strony stróżów porządku.

    A co sie beda interesowac na autostradzie.
    No dobra - czasem sie interesuja, ale widac rzadko.

> [...]
    >się na tempomacie ustawionym na 150 km/godz. Oczywiście na lewym
    >pasie. Nie będziemy teraz analizować, czy akurat wyprzedzałem, czy
    >dojeżdżałem do zatoki przystankowej. W każdym razie w lusterku
    >dostrzegłem mrugające charakterystyczne światła nadciągającego zza
    >pleców czarnego Audi. Dałem mu moment na podniesienie ciśnienia i po
    >chwili, gdy już zaczął się wahać, czy wziąć mnie z prawej, wtedy
    >uczynnie zjechałem, a gdy mnie wyprzedził siadłem za nim i zapiąłem
    >200,- na aktywnym tempomacie. W ten sposób czarne Audi służyło mi za

    No i gdzie ci sie tak spieszylo ?
    A na autostradzie to przepisy nie obowiazuja ?

    >przez Polskę w niedzielny poranek A2->A1->S8-A8. W radio akurat
    >nadawano ciekawą audycję Kościoła Luterańskiego. Nie wiem, czy mój
    >przewodnik, pilot-przepychacz słuchał tego samego, ale wierzę, że
    >dzięki tej modlitwie Opatrzność czuwała nad nami, a nie zatrzymał się
    >ani razu na siku,

    A po co sie zatrzymywac, w koncu to tylko dwie godziny :-)

    >więc ja też nie i rozstaliśmy się dopiero, gdy on poszedł w prawo na
    >A4 ku granicy ojczyzny Grupy VAG, a ja w swoją stronę już spokojniej,
    >na tempomacie w terenie zabudowanym znów ustawione 60...

    A teraz sobie wyobraz, ze na tej austradzie jedzie ktos z tempomatem
    na 100 ... no co, wolno mu, wyprzedza ciezarowki ...

    J.

  • 108. Data: 2020-09-01 18:30:41
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-09-01 17:30, Mateusz Viste wrote:

    > A tu CYK suszarka. Opłacisz mu wtedy rachunek, i odbierzesz punkty?

    I obudziles sie ...

    Jak jest staly fotoradar to wiadomo ze jest, wiec te 100-150 metrow
    mozna odczekac i nikt tutaj nie bedzie mial nic naprzeciwko. Poza tym
    one stoja czesto tam gdzie moze byc mniej bezpiecznie. To i wszyscy
    specjalnie zwalniaja w tymi miejscu.

    A gliny za mniej niz +20 raczej nie zatrzymuja nawet. Zreszta tez
    wiadomo, ze stoja.

    Wiec to twoje cyk to po prostu zwykle histora w stylu "a gdyby tam twoja
    corka czy babcia szla". Zreszta jak rozumiem mowimy o poruszaniu sie w
    zakresie 50-70 a nie 90-110 - wiec nie opowiadajmy bajek.
    Zreszta

    --
    mk4

  • 109. Data: 2020-09-01 18:33:35
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-09-01 17:34, J.F. wrote:
> [...]
    ..
    > [...]
    >
    > Nie tak ewidentnie, skoro dopiero tuz przed skrzyzowaniem sie zdecydowal

    No tak, ale wczesniej jechal za delikwentem z kilomentr liczac na to, ze
    ten sie w koncu ogarnie i zjedzie. W koncu popuscil ;)

    No tak, chcial. Sam napisal, ze za kilometr... :)

    --
    mk4

  • 110. Data: 2020-09-01 18:37:19
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-09-01 17:42, J.F. wrote:
    > No i cos mi nie wyszlo, a cancel nie dziala
    > Jechanie z dopuszczalna predkoscia wydaje sie bardzo "w ramach
    > rozsadku", a kolega nawet ciut szybciej jechal :-)

    Taaa, faktycznie ;)

    > A potem klne na takich zolwi, dobiora sie parami, ani z prawej, ani z
    > lewej :-(

    Ano wlasnie - normalnie samo sie tak robi, nikt nie jest winny. Wszyscy
    przepisowo a finalnie cztery litery wychodza ;)

    > No ale przepisowo jedzie :-P

    Taaa ;)

    > Hm ...

    > No powiedzmy ...

    No kurcze - tak jest. W koncu jak ci zajumaja rower to jestes uwiklany w
    sprawe kradziezy - tak czy nie.

    A jak go nie zabezpieczyles to wrecz prawie wspolwinny ;)

    --
    mk4