  • 1. Data: 2012-07-03 09:55:58
    Temat: Ada 2012 Rationale
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Właśnie został zebrany w całość dokument pt. "Ada 2012 Rationale", który wcześniej
    powstawał w kolejno publikowanych kawałkach:

    http://www.ada-auth.org/standards/rationale12.html

    Jest to opis i uzasadnienie nowych ficzerów w Adzie.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 2. Data: 2012-07-03 11:10:24
    Temat: Re: Ada 2012 Rationale
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Maciej Sobczak" <s...@g...com> napisał:

    > http://www.ada-auth.org/standards/rationale12.html

    No prosze. Algol/Simula wracaja po 45 latach do łask :)
    http://www.ada-auth.org/standards/12rat/html/Rat12-3
    -2.html

    AK

  • 3. Data: 2012-07-03 11:24:25
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-07-03, AK <n...@n...com> wrote:

    > No prosze. Algol/Simula wracaja po 45 latach do łask :)
    > http://www.ada-auth.org/standards/12rat/html/Rat12-3
    -2.html

    Ja wiem że ty niedouczony, ale może byś jakiś risercz robił zanim
    palniesz bzdurę okrutną? Bo instrukcja if mająca jakąś wartość to
    występuje w Rubym i chyba dowolnym języku funkcyjnym.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 4. Data: 2012-07-03 11:54:19
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał:

> [...]
    > palniesz bzdurę okrutną? Bo instrukcja if mająca jakąś wartość to
    > występuje w Rubym i chyba dowolnym języku funkcyjnym.

    Czlowieku, uskutecznij "baranka" w klawiature zanim znow cos klekniesz :).

    Wyrazenie warunkowe w Rubym jest tak samo oblesne (bo identyczne)
    jak to z C/C++. (Zresza z Ruby-ego juz dawno sie zrobil koszmarek/Perl-izm
    skladniowy).

    Podalem powyzszy przyklad bo wyrazenie warunkowe w Ada jest
    _identyczne_ jak to, ktore bylo w Algolu i w Simuli 67.
    Tyle tylko, ze Algol "dorobil" sie go od poczatku i w takiej, a nie innej
    (najnaturalniejszej z mozliwych) skladni.

    Tak sie tez sklada, ze uczestniczylem dosc aktywnie (niestety nie publicznie
    bo wstydze sie swej nieznajomosci angielskiego) dobrych kilka lat temu
    w dlugich dyskusjach tyczacych wprowadzenia wyrazenia warunkowego
    do Pythona.
    Dosc uparcie optowalem i glosowalem oczywiscie za identyczna konstrukcja
    jak w Algolu/Simuli/Adzie/(i chyba PL/I nie pamietam juz) czyli

    a := if warunek then wyr1 else wyr2;

    co w skladni Pythona przyjelo by postac:

    a = if warunek: wyr1 else: wyr2

    Ostatecznie przyjeto nieco inna:

    a = wyr1 if warunek else wyr2

    (glownie ze wzgledow technicznych ograniczen/przeciwskazan
    "synktatyczno/parsingowych"), ale.. (dzis to moge stwierdzic)
    calkiem udana (przyzwyczailem sie i docenilem po pewnym czasie.
    Zwlaszcza przy modyfikacjach starego kodu:)
    i naprawde bardzo podobna do tej za ktora uparcie optowalem.

    Guido finalnie odrzucil natomiast (mimo, ze sporo "mlodych doswiadczonych"
    widzacych/dotykajacyh w zyciu tylko C/C++ bylo za) wszelkie potworki
    typu: ? :. itp

    PS: Przestan sie dzieciaku osmieszac i na drugi raz zastanow sie glebiej
    zanim siegniesz po klawiature.

    AK

  • 5. Data: 2012-07-03 12:35:01
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-07-03, AK <n...@n...com> wrote:

    > Czlowieku, uskutecznij "baranka" w klawiature zanim znow cos klekniesz :).
    >
    > Wyrazenie warunkowe w Rubym jest tak samo oblesne (bo identyczne)
    > jak to z C/C++.

    Oczywiście że nie. W C i C++ instrukcja warunkowa nie zwraca ani grama
    wartości. W Rubym wartość jest zwracana, więc jest możliwa konstrukcja
    `call_func(if true then 10; else 20; end)'.

    > Podalem powyzszy przyklad bo wyrazenie warunkowe w Ada jest
    > _identyczne_ jak to, ktore bylo w Algolu i w Simuli 67.

    Nie. Podałeś jako przykład, że *dopiero teraz wracają* takie
    konstrukcje, a to bzdura. Były w aktywnym użyciu od dawna.

    > PS: Przestan sie dzieciaku osmieszac i na drugi raz zastanow sie glebiej
    > zanim siegniesz po klawiature.

    Mówi to ktoś, kto nie odróżnia kwantyfikatora ogólnego od jednostkowego
    przykładu xD

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 6. Data: 2012-07-03 12:50:07
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Oczywiście że nie. W C i C++ instrukcja warunkowa nie zwraca ani grama
    > wartości.

    Doczytam dalej, gdy sie chlopczyku douczysz o instrukcjach (statements)
    i wyrazeniach (expressions) i roznicy miedzy nimi.
    Ja pisalem o _wyrazeniu warunkowym_ w Rubym/C/C++

    AK

  • 7. Data: 2012-07-03 12:58:07
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał:

    > Mówi to ktoś, kto nie odróżnia kwantyfikatora ogólnego od jednostkowego
    > przykładu xD

    Jesli jest chocby _tylko jeden_ jednostkowy przypadek (a jest ich wiecej),
    ktory przeczy temu "kwantyfikatorowi ogolnemu" (musisz uzywac naukawej nowomowy ? :)
    nie umiesz napisac prosto i zrozumiale :) to sobie mozesz wlozyc taki "kwantyfikator
    ogolny"...

    AK

  • 8. Data: 2012-07-03 13:01:36
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Tue, 03 Jul 2012 12:50:07 +0200, AK napisal:

    > Doczytam dalej, gdy sie chlopczyku douczysz o instrukcjach (statements)
    > i wyrazeniach (expressions) i roznicy miedzy nimi.
    > Ja pisalem o _wyrazeniu warunkowym_ w Rubym/C/C++

    Cała zabawa polega na tym, że jedno może stawać się drugim. Szczególnie
    jeżeli chodzi o rezultat wywołania metod, nawet w Javie, która w prostych
    formach tego nie dopuszcza.

    Edek

  • 9. Data: 2012-07-03 13:02:28
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał:

    > Ja pisalem o _wyrazeniu warunkowym_ w Rubym/C/C++

    Precyzujac: czyli o trojargumentowym wyrazeniu operatorowym ? :

    AK

  • 10. Data: 2012-07-03 13:06:57
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Cała zabawa polega na tym, że jedno może stawać się drugim.

    Alez wiem. No i po co zepsules cala zabawe ? :)

    PS: Nie Ruby pierwszy. Juz w latach 90tych byl sobie jezyk zwany Icon
    (kiedys bylem w nim "zakochany") w ktorym (prawie) kazda instrukcja zwracala
    wartosc
    wiec w zaleznosci od kontekstu uzycia traktowalo sie ja jako instrukcje lub
    wyrazenie.

    AK