-
21. Data: 2014-12-13 10:11:45
Temat: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>
W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 00:15:10 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Tue, 9 Dec 2014 23:19:09 -0800 (PST), Jacek Skórzewski
> > W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 07:19:40 UTC+1 użytkownik Ircys napisał:
> >> Z tego co ja pamiętam, to w tych aparatach był taki myk, że tor rozmówny
załączał się tylko i wyłącznie po zgłoszeniu abonenta z drugiej strony. Wtedy
centrala dawała odwrócenie pętli w stronę aparatu, która załączała właśnie tor
rozmówny. Dlatego też nie można było pogadać dzwoniąc na aparat nawet gdy się znało
numer, pod który jest włączony, bo wtedy nie ma odwrócenia pętli i brak toru
rozmównego. Odwrócenie pętli startowało też poborem opłaty (wpadała moneta). Nie
pamiętam tylko jak było zrealizowane połączenie do służb bez opłaty, bo tam też był
jakiś myk, ale to chyba w tych rozważaniach nie ma znaczenia.
> >>
> > Hmmm... Ja młody jestem, ale mimo tego parę razy z AWS-7 telefonowałem. I na
pewno nie kręciło się numeru "na głucho", sygnał zgłoszenia w słuchawce był, nawet
bez żetonu/monety w zasobniku.
> > Inkasowaniem steruje w tym automacie nie odwrócenie pętli, a normalna teletaksa
16 kHz. W razie jej braku, automat przełącza się na "taktowanie wewnętrzne". Tak
twierdzi instrukcja.
>
>
> Ale moze jednak dla spokoju sumienia zamienic kabelki na linii do
> centrali ?
>
> J.
Włączyłem w bramce VoIP włączone odwracanie pętli, nic z tego nie wynika.
Pozdrawiam,
js
-
22. Data: 2014-12-13 11:26:19
Temat: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2014-12-13 10:11, Jacek Skórzewski pisze:
> W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 00:15:10 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>> Dnia Tue, 9 Dec 2014 23:19:09 -0800 (PST), Jacek Skórzewski
>>> W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 07:19:40 UTC+1 użytkownik Ircys napisał:
>>>> Z tego co ja pamiętam, to w tych aparatach był taki myk, że tor rozmówny
załączał się tylko i wyłącznie po zgłoszeniu abonenta z drugiej strony. Wtedy
centrala dawała odwrócenie pętli w stronę aparatu, która załączała właśnie tor
rozmówny. Dlatego też nie można było pogadać dzwoniąc na aparat nawet gdy się znało
numer, pod który jest włączony, bo wtedy nie ma odwrócenia pętli i brak toru
rozmównego. Odwrócenie pętli startowało też poborem opłaty (wpadała moneta). Nie
pamiętam tylko jak było zrealizowane połączenie do służb bez opłaty, bo tam też był
jakiś myk, ale to chyba w tych rozważaniach nie ma znaczenia.
>>>>
>>> Hmmm... Ja młody jestem, ale mimo tego parę razy z AWS-7 telefonowałem. I na
pewno nie kręciło się numeru "na głucho", sygnał zgłoszenia w słuchawce był, nawet
bez żetonu/monety w zasobniku.
>>> Inkasowaniem steruje w tym automacie nie odwrócenie pętli, a normalna teletaksa
16 kHz. W razie jej braku, automat przełącza się na "taktowanie wewnętrzne". Tak
twierdzi instrukcja.
>>
>>
>> Ale moze jednak dla spokoju sumienia zamienic kabelki na linii do
>> centrali ?
>>
>> J.
>
> Włączyłem w bramce VoIP włączone odwracanie pętli, nic z tego nie wynika.
>
No bo odwracanie pętli to trochę archaiczne. Jeśli aparat jest
przystosowany do teletaksy, to raczej nie reaguje na odwrócenie pętli.
-
23. Data: 2017-01-01 17:52:08
Temat: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>
Po ponad 2 latach ruszyłem temat.
Zapoznałem się wstępnie z instrukcją serwisową, przyniosłem z auta multimetr i
zacząłem mierzyć.
Układ rozmówny AWSa ma dwa wejścia logiczne służące do blokowania toru słuchawki i
toru mikrofonu. I mój AWS ma na tych wejściach podane stany wysokie.
Teraz trzeba wykoncypować dlaczego i jak to zmienić.
Pozdr.,
js
-
24. Data: 2017-12-13 14:14:36
Temat: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
Od: s...@g...com
W dniu środa, 10 grudnia 2014 08:19:10 UTC+1 użytkownik Jacek Skórzewski napisał:
> W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 07:19:40 UTC+1 użytkownik Ircys napisał:
> > Z tego co ja pamiętam, to w tych aparatach był taki myk, że tor rozmówny załączał
się tylko i wyłącznie po zgłoszeniu abonenta z drugiej strony. Wtedy centrala dawała
odwrócenie pętli w stronę aparatu, która załączała właśnie tor rozmówny. Dlatego też
nie można było pogadać dzwoniąc na aparat nawet gdy się znało numer, pod który jest
włączony, bo wtedy nie ma odwrócenia pętli i brak toru rozmównego. Odwrócenie pętli
startowało też poborem opłaty (wpadała moneta). Nie pamiętam tylko jak było
zrealizowane połączenie do służb bez opłaty, bo tam też był jakiś myk, ale to chyba w
tych rozważaniach nie ma znaczenia.
> >
> > Ircys
>
> Hmmm... Ja młody jestem, ale mimo tego parę razy z AWS-7 telefonowałem. I na pewno
nie kręciło się numeru "na głucho", sygnał zgłoszenia w słuchawce był, nawet bez
żetonu/monety w zasobniku.
> Inkasowaniem steruje w tym automacie nie odwrócenie pętli, a normalna teletaksa 16
kHz. W razie jej braku, automat przełącza się na "taktowanie wewnętrzne". Tak
twierdzi instrukcja.
>
> Pozdrawiam,
> js
Mówimy o żetonowcu z klawiaturą i wybieraniem impulsowym?
Nigdy nie zdarzyło mi sie spotkać takiego z zablokowanym mikrofonem i zeby dopiero
teletaksa go odblokowala. Zawsze mikrofon byl odblokowany.
Gdzies chyba w 1995 w Czestochowie zauwazylem, ze na S12 byl taki myk, ze gdy sie
przed numerem wybralo 82 to dostawalo sie wyzszy dialtone (tak z 450 Hz) i mozna bylo
dzwonic wszedzie za darmo.
Tyle, ze ZT czestochowa pod S12 podpinal tylko niebieskie Urmety. AWS byly pod E10B i
tam 82 nie dzialalo. Tak wiec tylko moglem 0700 posluchac.
Az kiedys na Politechnice Czestochowskiej, gdzie studiowalem, byly jakies targi IT i
TPSA uruchomila kilka kabin z zetonowami podpietymi pod S12. Pogadalem sobie wtedy
troszeczke, krecac owe 82 ;) Mikrofon dzialal.
-
25. Data: 2017-12-13 20:54:59
Temat: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>
W dniu środa, 13 grudnia 2017 14:14:37 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> Mówimy o żetonowcu z klawiaturą i wybieraniem impulsowym?
> Nigdy nie zdarzyło mi sie spotkać takiego z zablokowanym mikrofonem i zeby dopiero
teletaksa go odblokowala. Zawsze mikrofon byl odblokowany.
> Gdzies chyba w 1995 w Czestochowie zauwazylem, ze na S12 byl taki myk, ze gdy sie
przed numerem wybralo 82 to dostawalo sie wyzszy dialtone (tak z 450 Hz) i mozna bylo
dzwonic wszedzie za darmo.
> Tyle, ze ZT czestochowa pod S12 podpinal tylko niebieskie Urmety. AWS byly pod E10B
i tam 82 nie dzialalo. Tak wiec tylko moglem 0700 posluchac.
>
> Az kiedys na Politechnice Czestochowskiej, gdzie studiowalem, byly jakies targi IT
i TPSA uruchomila kilka kabin z zetonowami podpietymi pod S12. Pogadalem sobie wtedy
troszeczke, krecac owe 82 ;) Mikrofon dzialal.
Tak, duży żetonowiec, ale wybieranie ma dekadowe lub tonowe.
W międzyczasie na boku dyskutowałem z kilkoma osobami i wychodzi na to, że AWS-7
nigdy nie był używany w sieci TPSA.
Czyli nigdy z AWS-7 nie telefonowałem, co najwyżej z AWS-6.
Mój ostatni wpis z 1 stycznia nadal pozostaje aktualny, tzn. nie ruszyłem tematu ani
o milimetr do przodu, a AWS pełni rolę nietypowego mebla.
Pozdr.,
js
-
26. Data: 2017-12-13 21:28:55
Temat: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
Od: s...@g...com
W dniu środa, 13 grudnia 2017 20:55:01 UTC+1 użytkownik Jacek Skórzewski napisał:
> W dniu środa, 13 grudnia 2017 14:14:37 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> > Mówimy o żetonowcu z klawiaturą i wybieraniem impulsowym?
> > Nigdy nie zdarzyło mi sie spotkać takiego z zablokowanym mikrofonem i zeby
dopiero teletaksa go odblokowala. Zawsze mikrofon byl odblokowany.
> > Gdzies chyba w 1995 w Czestochowie zauwazylem, ze na S12 byl taki myk, ze gdy sie
przed numerem wybralo 82 to dostawalo sie wyzszy dialtone (tak z 450 Hz) i mozna bylo
dzwonic wszedzie za darmo.
> > Tyle, ze ZT czestochowa pod S12 podpinal tylko niebieskie Urmety. AWS byly pod
E10B i tam 82 nie dzialalo. Tak wiec tylko moglem 0700 posluchac.
> >
> > Az kiedys na Politechnice Czestochowskiej, gdzie studiowalem, byly jakies targi
IT i TPSA uruchomila kilka kabin z zetonowami podpietymi pod S12. Pogadalem sobie
wtedy troszeczke, krecac owe 82 ;) Mikrofon dzialal.
>
> Tak, duży żetonowiec, ale wybieranie ma dekadowe lub tonowe.
> W międzyczasie na boku dyskutowałem z kilkoma osobami i wychodzi na to, że AWS-7
nigdy nie był używany w sieci TPSA.
> Czyli nigdy z AWS-7 nie telefonowałem, co najwyżej z AWS-6.
>
> Mój ostatni wpis z 1 stycznia nadal pozostaje aktualny, tzn. nie ruszyłem tematu
ani o milimetr do przodu, a AWS pełni rolę nietypowego mebla.
>
> Pozdr.,
> js
Najprawdopodobniej tak właśnie jest, a moje spostrzeżenia dotyczą AWS-6.
Tam się na pewno mikrofon nigdy nie blokował - zresztą po efekcie lokalnym to można
było poznać. Nie pamiętam, czy przykładałem tone-dialera do AWS-6. Kupiłem
tone-dialera dopiero gdy dowiedziałem się o entry call, a zatem jakoś w 1996 roku
zima/wiosna. A gdy kupiłem, to korzystałem na Urmetach. Zresztą na rozmowie
wychodzącej efekt raczej do przewidzenia czyli albo zablokowane wybieranie tonowe na
centrali, albo po uzyskaniu połączenia od razu pi-pi-pi (tak samo, jak po wpadku
ostatniego żetona).
Przychodzących od wychodzących raczej AWS-6 nie odróżniał, więc entry call na nim nie
miałby sensu.