-
1. Data: 2010-03-08 19:37:26
Temat: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Witam.
Krotka notka dot. wczesniejszego watku odnosnie interfejsu
diagnostycznego: zdecydowalem sie na ELMa, bezproblemowo skomunikowalem
sie za jego posrednictwem z przedmiotowym Aveo. Kody odczytal, parametry
tez pokazywal "rozsadne".
Wracajac do tematu. Pytanie dotyczy opisu bledow P1382 oraz P1403. Z
tego, co udalo mi sie wyszukac w Google dowiedzialem sie tyle, ze blad
P13xx odnosi sie do ukladu zaplonowego/wypadania zaplonow, a blad 14xx
dotyczy kontroli emisji spalin. Jednak nigdzie nie potrafie znalezc
szczegolowego opisu bledu.
Drugie pytanie dotyczy wskazan parametrow pracy sondy lamba. O ile druga
sonda za katalizatorem wskazywala w miare rownomierne wartosci (ok.
0,7-0,75V) o tyle pierwsza sonda bardzo mocno oscylowala, choc
powtarzalnie - od 0,1V do 0,8V. Czy takie wskazania sa prawidlowe? Czy
wskazanie pierwszej sondy powinno byc rownie stabilne jak drugiej?
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
-
2. Data: 2010-03-08 20:12:02
Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: to <t...@a...xyz>
Michał \"HoMMeR\" Paszek wrote:
> Wracajac do tematu. Pytanie dotyczy opisu bledow P1382 oraz P1403. Z
> tego, co udalo mi sie wyszukac w Google dowiedzialem sie tyle, ze blad
> P13xx odnosi sie do ukladu zaplonowego/wypadania zaplonow, a blad 14xx
> dotyczy kontroli emisji spalin. Jednak nigdzie nie potrafie znalezc
> szczegolowego opisu bledu.
P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunction
P1403 DPFE Sensor Hoses Reversed
Wzięte z Opla, pewnie w Aveo jest podobnie (ale głowy za to nie dam).
> Drugie pytanie dotyczy wskazan parametrow pracy sondy lamba. O ile druga
> sonda za katalizatorem wskazywala w miare rownomierne wartosci (ok.
> 0,7-0,75V) o tyle pierwsza sonda bardzo mocno oscylowala, choc
> powtarzalnie - od 0,1V do 0,8V. Czy takie wskazania sa prawidlowe? Czy
> wskazanie pierwszej sondy powinno byc rownie stabilne jak drugiej?
Jest dobrze.
--
cokolwiek
-
3. Data: 2010-03-08 20:31:04
Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2010-03-08 20:12, to pisze:
>
> P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunction
> P1403 DPFE Sensor Hoses Reversed
>
> Wzięte z Opla, pewnie w Aveo jest podobnie (ale głowy za to nie dam).
>
Przypuszczam, ze jednak nie. Nie napisalem tego w tym watku, za co
przepraszam: silnik to 1.2 8V. Jak dobrze "tlumacze" sobie ten opis to
pierwszy blad dotyczy elektrozaworu zmiennych faz rozrzadu, a drugi
ukladu EGR - sprzezenie zwrotne cisnien. W serwisowce do Daewoo Kalos
(ktore jest blizniacze z Chevi Aveo) nie ma nic na temat ani zmiennych
faz rozrzadu, ani dodatkowych urzadzen EGR.
>> Czy takie wskazania sa prawidlowe? Czy
>> wskazanie pierwszej sondy powinno byc rownie stabilne jak drugiej?
>
> Jest dobrze.
>
W tej samej serwisowce znalazlem tez informacje o pracy sondy -
rzeczywiscie, pracuje prawidlowo.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
-
4. Data: 2010-03-09 09:55:27
Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
jest spora szansa, że w serwisie na oryginalnym urządzeniu
diagnostycznym będą zupełnie inne błędy. Więc usuwanie usterek tylko na
podstawie tych kodów może być chybionym pomysłem.
--
krzysiek82
-
5. Data: 2011-05-19 10:47:12
Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: rubbermaid <r...@i...pl>
P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego.
Przynajmnie 3 osoby na http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&
postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&st
art=15 zgłasają podobny problem.
Rozwiązanie albo sprawdzenie połączeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170
zł.
Dostęp do czujnika od spodu po środku slinika nieco z prawej strony.
--
Wiadomość wysłana za pośrednictwem http://manager.money.pl/
-
6. Data: 2011-05-19 11:13:21
Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello rubbermaid,
Thursday, May 19, 2011, 10:47:12 AM, you wrote:
> P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego.
> Przynajmnie 3 osoby na
> http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&
postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&st
art=15 zgłasają podobny problem.
> Rozwiązanie albo sprawdzenie połączeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170
zł.
> Dostęp do czujnika od spodu po środku slinika nieco z prawej strony.
Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będziesz
miał brak sygnału z czujnika położenia wału.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
7. Data: 2011-05-19 12:03:02
Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: Voytek <m...@p...onet.pl>
W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będziesz
> miał brak sygnału z czujnika położenia wału.
>
W tym konkretnym aucie czy w każdym? Śmiem wątpić...
--
Voytek
-
8. Data: 2011-05-19 13:09:45
Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello rubbermaid,
>
> Thursday, May 19, 2011, 10:47:12 AM, you wrote:
>
>
>> P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego.
>> Przynajmnie 3 osoby na
>> http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&
postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&st
art=15 zgłasają podobny problem.
>> Rozwiązanie albo sprawdzenie połączeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170
zł.
>> Dostęp do czujnika od spodu po środku slinika nieco z prawej strony.
>
> Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będziesz
> miał brak sygnału z czujnika położenia wału.
>
Brak sygnału na wyłączonym silniku a błąd DTC to dwie różne sprawy.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
9. Data: 2011-05-19 16:10:35
Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Voytek,
Thursday, May 19, 2011, 12:03:02 PM, you wrote:
>> Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będziesz
>> miał brak sygnału z czujnika położenia wału.
> W tym konkretnym aucie czy w każdym? Śmiem wątpić...
Jak silnik nie pracuje, to nie ma sygnału z czujnika położenia wału.
To jest oczywistość i jeden z podstawowych punktów nabierania
klientów.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
10. Data: 2011-05-19 17:45:53
Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello rubbermaid,
>
> Thursday, May 19, 2011, 10:47:12 AM, you wrote:
>
>
>> P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego.
>> Przynajmnie 3 osoby na
>> http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&
postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&st
art=15 zgłasają podobny problem.
>> Rozwiązanie albo sprawdzenie połączeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170
zł.
>> Dostęp do czujnika od spodu po środku slinika nieco z prawej strony.
>
> Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będziesz
> miał brak sygnału z czujnika położenia wału.
>
To zależy czy robimy bieżący odczyt z czujników, czy tylko zczytujemy
zapamiętane błędy.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."