    From: "Robbo" <y...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: ATmega, ISP, problem z programowaniem
    Date: Thu, 3 Feb 2011 21:47:45 +0100

    Witam,

    Kupiłem w Gotroniku minimoduł ATmega128. Posiadam programator ProgStart
    Combo3. Zrobiłem kabel do programowania po ISP (dałem rezystor pomiędzy GND
    a RESET).

    Mikrokontroler programuje się bez problemów, gdy minimoduł jest wyjęty z
    płytki drukowanej bazowej, na której docelowo będzie osadzony. Po włożeniu
    minimodułu do płytki bazowej, przestaje się programować, nie można też
    odczytać fusebitów. Płytka bazowa nie jest jeszcze skończona. Jest wlutowana
    ramka-gniazdo do wsadzania minimodułu,
    jest transformator i reszta elementów zasilacza, a tak poza tym to na razie
    wszystko wisi w powietrzu.

    Zrobiłem taki eksperyment, że wyjąłem minimoduł z płytki bazowej i
    przewodami łączyłem wyprowadzenia minimodułu (te, które biorą udział w
    programowaniu ISP) z odpowiadającymi im wyprowadzeniami na płytce bazowej.
    Gdy podłączyłem PDO, PDI, SCK, RST to dało się programować. Gdy dołączyłem
    GND, to przestało się
    dać programować. Nie daje się także programować, gdy GND nie jest
    podłączone, a podłączone są PDO, PDI, SCK, RST i VCC. Zauważyłem także, że
    gdy połączone
    są tylko SCK i GND, to także nie daje się programować (odłączenie któregoś z
    tych wyprowadzeń i pozostawienie drugiego podłączonego sprawia, że już daje
    się programować).
    Wydaje mi się, że te ścieżki mogą działać jako antena, która powoduje jakieś
    zakłócenia.

    Co powinienem zrobić, aby móc programować po ISP mikrokontroler wsadzony w
    płytkę bazową?
    Trochę niewygodne jest ciągłe wyjmowanie i wkładanie minimodułu.

    Oto moje stanowisko:
    http://img87.imageshack.us/img87/6096/p1060981.jpg

    Robbo