  • 1. Data: 2019-02-28 10:20:15
    Temat: AT91SAM9 i płytka domowej roboty - da się?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Temat poruszam raczej z ciekawości, bo w dobie potężnych układów STM32F4
    będzie to raczej sztuka dla sztuki. Jednak jestem ciekaw, czy jest to
    przynajmniej teoretycznie wykonalne, a jeśli tak, może kiedyś
    spróbowałbym celem sprawdzenia swoich umiejętności. :)

    Już zdarzało mi się w domowych warunkach robić dwustronne płytki
    niewielkie układy QFN/MLF, z drobnicą w stylu rezystorów i kondensatorów
    0402, gdzie szerokości ścieżek sygnałowych wynosiły około 10-12 milsów.
    Wbrew opiniom co poniektórych malkontentów okazuje się, że da się to
    zrobić termotransferem, chociaż oczywiście są pewne ograniczenia. Brak
    prostej metody metalizacji otworów sprawia, że nie można robić przelotek
    pod układami. Same przelotki nie mogą też być za małe - z moich
    obserwacji wynika, że jakieś 50-56 milsów to optimum.

    I teraz pytanie: czy teoretycznie dałoby się w ten sposób zrobić w ten
    sposób płytkę opartą na układach AT91SAM9?

    Najbardziej problematyczne kwestie:

    1) Duża liczba pinów zasilających, w tym osobna linia 1,8V do zasilania
    rdzenia. Przy każdym pinie musi być kondensator odsprzęgający...
    2) Konieczność zastosowania zewnętrznej pamięci RAM, która ze względu na
    dość wysoką częstotliwość pracy powinna znajdować się możliwe blisko układu.
    3) To samo odnośnie zewnętrznej pamięci flash.

    Wykonalne na ręcznie robionej płytce dwustronnej, czy lepiej dać sobie
    spokój i od razu postawić na chińską fabrykę PCB? ;)

  • 2. Data: 2019-02-28 12:15:01
    Temat: Re: AT91SAM9 i płytka domowej roboty - da się?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >przynajmniej teoretycznie wykonalne, a jeśli tak, może kiedyś
    >spróbowałbym celem sprawdzenia swoich umiejętności. :)
    [...]
> [...]

    >sobie
    >spokój i od razu postawić na chińską fabrykę PCB? ;)

    Albo dac sobie spokoj i postawic na lepsze procki/lepsze zastosowanie.
    MP3 playerki to ostatnio po 10 zl widzialem (bez pamieci - na karte).

    A jak sie chcesz sprawdzic ... kondensatory na plytke, ale zasialanie
    mozna drutem rozprowadzic, w "trzeciej warstwie".

    J.