  • 1. Data: 2013-08-03 23:28:09
    Temat: ASUS 1201N się przegrzewa
    Od: GAD ZombiE <g...@b...spamu.pl>

    Witam

    Mam ASUSa 1201N (netbook), który ma już ponad 3 lata. Działa bez
    problemów, zawsze był dość ciepły, ale ostatnio (są upały) trochę się
    przegrzewa. Wziąłem programy do sprawdzenia temperatur i GPU oraz CPU
    mają koło 80 stopni (nawet ponad), kiedy prawie nic się nie dzieje.
    Zauważyłem też, że karta graficzna chodzi na 800MHz w tym stanie. Na
    moim desktopie nowy Radeon HD7770 elegancko zwalnia w idle do 300MHz, a
    do gier wskakuje na 1GHz. Nie da się podobnie zrobić w tym netbooku? Po
    cholerę to tak zapieprza jak on nic nie robi, a na pewno przez to się
    dodatkowo grzeje? Powietrze z wentylatora jest naprawdę gorące..

  • 2. Data: 2013-08-04 00:01:25
    Temat: Re: ASUS 1201N się przegrzewa
    Od: p...@p...com

    Dnia 03.08.2013 GAD ZombiE <g...@b...spamu.pl> napisał/a:
> [...]
    > cholerę to tak zapieprza jak on nic nie robi, a na pewno przez to się
    > dodatkowo grzeje? Powietrze z wentylatora jest naprawdę gorące..

    Miałem taki sam problem.
    Wyjmij klawiaturę i przedmuchaj wentylator i radiator.

    Podrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2013-08-04 00:33:09
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-03 23:28, GAD ZombiE pisze:
> [...]
    > cholerę to tak zapieprza jak on nic nie robi, a na pewno przez to się
    > dodatkowo grzeje? Powietrze z wentylatora jest naprawdę gorące..

    U mnie dysk zaczyna strasznie zasuwać jak się uruchomi jakis flashowy
    filmik . Opera wariuje- dostaje 183% pamieci. Dysk zasuwa. Ten Adobe
    Flash Player jest jakiś "porąbany, ale jak go tu nie używać? Przecież
    jest potrzebny. W menedzerze zadań ubijam niepotrzebne provesy, które
    sie włączaja i jest trochę lepiej, ale pamięc Opery nie spada. Natomiast
    jak uruchomię gdzieś na stronie Vod to takich cyrków nie ma. Dysk jest
    cichy i nienadwyręża dię.

    --
    animka

  • 4. Data: 2013-08-04 08:01:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    animka pisze tak:

    > U mnie dysk zaczyna strasznie zasuwać jak się uruchomi jakis
    > flashowy filmik . Opera wariuje- dostaje 183% pamieci.

    Masz dużo ramu, to wyłącz w Operze cache. (Disc cache na off)

    > Ten Adobe Flash Player jest jakiś "porąbany, ale jak go tu nie
    > używać? Przecież jest potrzebny.

    Można nie używać, pobierać filmiki na dysk a następnie oglądać w VLC ;)
    Większe filmiki to i tak są .mp4

    --
    Piter

  • 5. Data: 2013-08-04 08:58:22
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 03 Aug 2013 23:28:09 +0200, GAD ZombiE napisał(a):

> [...]
    > cholerę to tak zapieprza jak on nic nie robi, a na pewno przez to się
    > dodatkowo grzeje? Powietrze z wentylatora jest naprawdę gorące..

    Rozkręć, wymiń pastę, termopady i wyczyść radiator.

  • 6. Data: 2013-08-04 12:59:55
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

> [...]
    > koło 80 stopni (nawet ponad), kiedy prawie nic się nie dzieje.
    > Zauważyłem też, że karta graficzna chodzi na 800MHz w tym stanie.

    To zle - w idlu / 2D taka karta powinna miec max 300MHz -
    - zreszta sprawdz w np. GPU Shark jakie ma performance state'y
    i w jakim aktualnie chodzi:
    http://www.ozone3d.net/gpushark/

    A co z procesorem?
    Tez nie wchodzi w oszczedne stany?
    (mniejszy mnoznik a co za tym idzie zaegar + mniejsze volty)

    Jesli tak, to tu glownie lezy problem,
    choc pora roku i kurz w srodku tez pewnie robia swoje :).

> [...]
    > gier wskakuje na 1GHz. Nie da się podobnie zrobić w tym netbooku? Po
    > cholerę to tak zapieprza jak on nic nie robi, a na pewno przez to się

    Tak, to na pewno niepotrzebnie nagrzewa komputer -
    - poza tym "oszczedne stany" cpu czy grafiki
    to nie tylko mniejszy mnoznik/zegar, ale rowniez mniejsze napiecie.
    Ma to ogromny wplyw na cieplo - zreszta zobacz sobie na wiki
    na wydzielane "waty" jako funkcje (m.in.) f (czestotliwosci) i U (napiecia
    zasilajacego).
    .

  • 7. Data: 2013-08-04 13:00:42
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

> [...]
    > uruchomię gdzieś na stronie Vod to takich cyrków nie ma. Dysk jest cichy i

    A ja wczoraj bylem na plazy.

  • 8. Data: 2013-08-04 13:28:59
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    animka wrote:
    > U mnie dysk zaczyna strasznie zasuwać jak się uruchomi jakis flashowy
    > filmik . Opera wariuje- dostaje 183% pamieci.

    Przelacz Opere tak, by wyswietlala Flash tylko na zadanie. Zabijesz tym
    samym banery we flashu, ktore rowniez spowalniaja.
    Settings - Preferences - Advanced - Content - Enable plug-ins only on
    demond
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 9. Data: 2013-08-04 15:05:43
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-04 08:01, PiteR pisze:

    > Masz dużo ramu, to wyłącz w Operze cache. (Disc cache na off)

    Nie mam dużo, ale z niczym do niedawna nie było problemów, tylko ten
    flash teraz jakis sknocony.
    Teraz cache w Operze wyłączyłam, w/g Twojej porady.
    http://www.sendspace.pl/file/pic/f984044e540d35a90a5
    16e0/view
    Nie wiem jak tę drugą opcję ustawić. Chyba nie należy wyłączać cache na
    dysku?

    > Można nie używać, pobierać filmiki na dysk a następnie oglądać w VLC ;)
    > Większe filmiki to i tak są .mp4

    Nie chciałoby mi się. Jak jestem na jakiejś stronie, czytam wiadomości i
    jest filmik to jak mi się chce to go od razu oglądam.

    Czasami wchodzę tu:
    http://wp.tv/?ticaid=510e5d
    http://www.fakt.pl/Dziennikarz-Grzegorz-Miecugow-spo
    liczkowany-na-Przystanku-Woodstock,artykuly,223946,1
    .html

    W tej chwili jeszcze zmieniłam co nieco w blokowaniu treści na tej
    stronie i narazie "gra" i dysk nie wyje.
    Może po ponownym uruchomieniu komputera coś znowu wyjdzie, czyli jakaś
    "niespodzianka".

    --
    animka

  • 10. Data: 2013-08-04 16:22:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    animka pisze tak:

> [...]
    16e0/view
    > Nie wiem jak tę drugą opcję ustawić. Chyba nie należy wyłączać

    Podręczna RAM na automatyczny
    Podręczna na dysku na wyłącz

    http://piterpro.private.pl/ssd_2013-08-04_162046.png

    --