-
1. Data: 2012-01-19 07:13:03
Temat: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: slawek7 <s...@w...pl>
Chciałem powrocic do tematu objetosci pamieci po kompilacji ale tym
razem w RIDE7 bo tu troche inaczej jest to podawane.
Po kompilacji sa takie sekcje text, data, bss
Czy one oznaczaja to samo co podaje kompilator dla AVRow?
Nie wiem z jakiego kompilatora korzysta RIDE7 (czy GCC) bo instaluje
sie jako RKit
Nie moge doszukac sie wyjasnienia.
Z gory prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego :-)
-
2. Data: 2012-01-19 09:17:31
Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: Elektrolot <e...@N...pl>
W dniu 2012-01-19 08:13, slawek7 pisze:
> Chciałem powrocic do tematu objetosci pamieci po kompilacji ale tym
> razem w RIDE7 bo tu troche inaczej jest to podawane.
> Po kompilacji sa takie sekcje text, data, bss
> Czy one oznaczaja to samo co podaje kompilator dla AVRow?
> Nie wiem z jakiego kompilatora korzysta RIDE7 (czy GCC) bo instaluje
> sie jako RKit
> Nie moge doszukac sie wyjasnienia.
> Z gory prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego :-)
Jeśli to GCC:
text + bss = FLASH
data + bss = RAM
-
3. Data: 2012-01-19 10:09:27
Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: Krystian <k...@g...com>
On 2012-01-19 10:17, Elektrolot wrote:
> W dniu 2012-01-19 08:13, slawek7 pisze:
>> Chciałem powrocic do tematu objetosci pamieci po kompilacji ale tym
>> razem w RIDE7 bo tu troche inaczej jest to podawane.
>> Po kompilacji sa takie sekcje text, data, bss
>> Czy one oznaczaja to samo co podaje kompilator dla AVRow?
>> Nie wiem z jakiego kompilatora korzysta RIDE7 (czy GCC) bo instaluje
>> sie jako RKit
>> Nie moge doszukac sie wyjasnienia.
>> Z gory prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego :-)
>
> Jeśli to GCC:
> text + bss = FLASH
> data + bss = RAM
A nie tak:
text + data = FLASH
data + bss = RAM
BSS jest sekcja zerowana wiec po co kopia we FLASH
Krystian
-
4. Data: 2012-01-19 10:42:43
Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: slawek7 <s...@w...pl>
Ale to chyba nie jest GCC. Wydaje mi się że RIDE7 nie korzysta z GCC,
chcoc nie wiem z czego?
-
5. Data: 2012-01-19 10:47:09
Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: Zbych <a...@o...pl>
W dniu 2012-01-19 11:42, slawek7 pisze:
> Ale to chyba nie jest GCC. Wydaje mi się że RIDE7 nie korzysta z GCC,
> chcoc nie wiem z czego?
A zajrzałeś do katalogu, w którym jest RIDE7?
http://www.raisonance.com/tzr/scripts/downloader2.ph
p?filename=T009/folder2/f4/db/4gigg3n483xv/2&mime=te
xt/plain&originalname=Release_notes_RKit-ARM.txt
W sekcji 2 jest mowa o gcc
-
6. Data: 2012-01-19 10:48:33
Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: Elektrolot <e...@N...pl>
W dniu 2012-01-19 11:09, Krystian pisze:
> On 2012-01-19 10:17, Elektrolot wrote:
>> W dniu 2012-01-19 08:13, slawek7 pisze:
>>> Chciałem powrocic do tematu objetosci pamieci po kompilacji ale tym
>>> razem w RIDE7 bo tu troche inaczej jest to podawane.
>>> Po kompilacji sa takie sekcje text, data, bss
>>> Czy one oznaczaja to samo co podaje kompilator dla AVRow?
>>> Nie wiem z jakiego kompilatora korzysta RIDE7 (czy GCC) bo instaluje
>>> sie jako RKit
>>> Nie moge doszukac sie wyjasnienia.
>>> Z gory prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego :-)
>>
>> Jeśli to GCC:
>> text + bss = FLASH
>> data + bss = RAM
>
> A nie tak:
>
> text + data = FLASH
> data + bss = RAM
>
> BSS jest sekcja zerowana wiec po co kopia we FLASH
Masz całkowitą rację. Tak to jest jak się pisze z rozpędu ...
-
7. Data: 2012-01-19 11:12:04
Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: slawek7 <s...@w...pl>
GCC znane bylo ze sztuczek w umieszczaniu tablic w pamieci flash.
Rozumiem ze ARMy maja inna architekture niz AVRy ale umieszczanie
tablic we flashu tez podlega jakims "sztuczkom" (w sensie odpowiednich
dyrektyw)
-
8. Data: 2012-01-19 13:23:16
Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2012 03:12:04 -0800 (PST),
slawek7 <s...@w...pl> screamed:
> GCC znane bylo ze sztuczek w umieszczaniu tablic w pamieci flash.
> Rozumiem ze ARMy maja inna architekture niz AVRy ale umieszczanie
> tablic we flashu tez podlega jakims "sztuczkom" (w sensie odpowiednich
> dyrektyw)
Nie. "Dyrektywy" są takie same jak w przypadku RAM. To w przypadku AVR
jest inaczej.
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
[ 14:22:48 user up 13052 days, 2:17, 1 user, load average: 0.56, 0.89, 0.45 ]
hypocrite, n.: A man who says he likes cats, but won't eat pussy.
-
9. Data: 2012-01-19 17:24:34
Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: slawek7 <s...@w...pl>
A dlaczego tu nie występuje slynny makefile?
-
10. Data: 2012-01-19 17:57:06
Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2012-01-19 18:24, slawek7 wrote:
> A dlaczego tu nie występuje slynny makefile?
Teoretycznie byty takie jak kompilator, linker, "bibliotekarz", IDE
(bądź jego brak) czy też make i makefile (bądź ich brak) są od siebie
niezależne i tak też mogą egzystować. W praktyce kompilator, linker i
"bibliotekarz" bardzo blisko ze sobą współpracują ale już używanie IDE
i/lub make to już raczej kwestia indywidualnych preferencji. Zarówno IDE
jaki i stary dobry make maja swoje wady i zalety. W każdym bądź razie
mając kompilator dostarczony w paczce razem z jakimś IDE wcale nie
musisz używać owego IDE i/lub make aby wygenerować kod źródłowy a
następnie działającą binarkę. Możesz wcale ich nie używać lub, co jest
znacznie bardziej typowe, używać innych narzędzi do "zbudowania" projektu.
Poza tym poczytaj o architekturze von Neumanna i (zmodyfikowanej)
harwardzkiej a następnie to przemyśl aby się przekonać, że to, co
nazywasz "sztuczkami" wcale nimi nie jest.