eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaARM RIDE7 sekcje text, data i bss
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2012-01-19 07:13:03
    Temat: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Chciałem powrocic do tematu objetosci pamieci po kompilacji ale tym
    razem w RIDE7 bo tu troche inaczej jest to podawane.
    Po kompilacji sa takie sekcje text, data, bss
    Czy one oznaczaja to samo co podaje kompilator dla AVRow?
    Nie wiem z jakiego kompilatora korzysta RIDE7 (czy GCC) bo instaluje
    sie jako RKit
    Nie moge doszukac sie wyjasnienia.
    Z gory prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego :-)


  • 2. Data: 2012-01-19 09:17:31
    Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2012-01-19 08:13, slawek7 pisze:
    > Chciałem powrocic do tematu objetosci pamieci po kompilacji ale tym
    > razem w RIDE7 bo tu troche inaczej jest to podawane.
    > Po kompilacji sa takie sekcje text, data, bss
    > Czy one oznaczaja to samo co podaje kompilator dla AVRow?
    > Nie wiem z jakiego kompilatora korzysta RIDE7 (czy GCC) bo instaluje
    > sie jako RKit
    > Nie moge doszukac sie wyjasnienia.
    > Z gory prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego :-)

    Jeśli to GCC:
    text + bss = FLASH
    data + bss = RAM


  • 3. Data: 2012-01-19 10:09:27
    Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: Krystian <k...@g...com>

    On 2012-01-19 10:17, Elektrolot wrote:
    > W dniu 2012-01-19 08:13, slawek7 pisze:
    >> Chciałem powrocic do tematu objetosci pamieci po kompilacji ale tym
    >> razem w RIDE7 bo tu troche inaczej jest to podawane.
    >> Po kompilacji sa takie sekcje text, data, bss
    >> Czy one oznaczaja to samo co podaje kompilator dla AVRow?
    >> Nie wiem z jakiego kompilatora korzysta RIDE7 (czy GCC) bo instaluje
    >> sie jako RKit
    >> Nie moge doszukac sie wyjasnienia.
    >> Z gory prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego :-)
    >
    > Jeśli to GCC:
    > text + bss = FLASH
    > data + bss = RAM

    A nie tak:

    text + data = FLASH
    data + bss = RAM

    BSS jest sekcja zerowana wiec po co kopia we FLASH

    Krystian


  • 4. Data: 2012-01-19 10:42:43
    Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ale to chyba nie jest GCC. Wydaje mi się że RIDE7 nie korzysta z GCC,
    chcoc nie wiem z czego?


  • 5. Data: 2012-01-19 10:47:09
    Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 11:42, slawek7 pisze:
    > Ale to chyba nie jest GCC. Wydaje mi się że RIDE7 nie korzysta z GCC,
    > chcoc nie wiem z czego?

    A zajrzałeś do katalogu, w którym jest RIDE7?

    http://www.raisonance.com/tzr/scripts/downloader2.ph
    p?filename=T009/folder2/f4/db/4gigg3n483xv/2&mime=te
    xt/plain&originalname=Release_notes_RKit-ARM.txt

    W sekcji 2 jest mowa o gcc


  • 6. Data: 2012-01-19 10:48:33
    Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2012-01-19 11:09, Krystian pisze:
    > On 2012-01-19 10:17, Elektrolot wrote:
    >> W dniu 2012-01-19 08:13, slawek7 pisze:
    >>> Chciałem powrocic do tematu objetosci pamieci po kompilacji ale tym
    >>> razem w RIDE7 bo tu troche inaczej jest to podawane.
    >>> Po kompilacji sa takie sekcje text, data, bss
    >>> Czy one oznaczaja to samo co podaje kompilator dla AVRow?
    >>> Nie wiem z jakiego kompilatora korzysta RIDE7 (czy GCC) bo instaluje
    >>> sie jako RKit
    >>> Nie moge doszukac sie wyjasnienia.
    >>> Z gory prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego :-)
    >>
    >> Jeśli to GCC:
    >> text + bss = FLASH
    >> data + bss = RAM
    >
    > A nie tak:
    >
    > text + data = FLASH
    > data + bss = RAM
    >
    > BSS jest sekcja zerowana wiec po co kopia we FLASH

    Masz całkowitą rację. Tak to jest jak się pisze z rozpędu ...


  • 7. Data: 2012-01-19 11:12:04
    Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    GCC znane bylo ze sztuczek w umieszczaniu tablic w pamieci flash.
    Rozumiem ze ARMy maja inna architekture niz AVRy ale umieszczanie
    tablic we flashu tez podlega jakims "sztuczkom" (w sensie odpowiednich
    dyrektyw)


  • 8. Data: 2012-01-19 13:23:16
    Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2012 03:12:04 -0800 (PST),
    slawek7 <s...@w...pl> screamed:
    > GCC znane bylo ze sztuczek w umieszczaniu tablic w pamieci flash.
    > Rozumiem ze ARMy maja inna architekture niz AVRy ale umieszczanie
    > tablic we flashu tez podlega jakims "sztuczkom" (w sensie odpowiednich
    > dyrektyw)

    Nie. "Dyrektywy" są takie same jak w przypadku RAM. To w przypadku AVR
    jest inaczej.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 14:22:48 user up 13052 days, 2:17, 1 user, load average: 0.56, 0.89, 0.45 ]

    hypocrite, n.: A man who says he likes cats, but won't eat pussy.


  • 9. Data: 2012-01-19 17:24:34
    Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A dlaczego tu nie występuje slynny makefile?


  • 10. Data: 2012-01-19 17:57:06
    Temat: Re: ARM RIDE7 sekcje text, data i bss
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-01-19 18:24, slawek7 wrote:
    > A dlaczego tu nie występuje slynny makefile?
    Teoretycznie byty takie jak kompilator, linker, "bibliotekarz", IDE
    (bądź jego brak) czy też make i makefile (bądź ich brak) są od siebie
    niezależne i tak też mogą egzystować. W praktyce kompilator, linker i
    "bibliotekarz" bardzo blisko ze sobą współpracują ale już używanie IDE
    i/lub make to już raczej kwestia indywidualnych preferencji. Zarówno IDE
    jaki i stary dobry make maja swoje wady i zalety. W każdym bądź razie
    mając kompilator dostarczony w paczce razem z jakimś IDE wcale nie
    musisz używać owego IDE i/lub make aby wygenerować kod źródłowy a
    następnie działającą binarkę. Możesz wcale ich nie używać lub, co jest
    znacznie bardziej typowe, używać innych narzędzi do "zbudowania" projektu.

    Poza tym poczytaj o architekturze von Neumanna i (zmodyfikowanej)
    harwardzkiej a następnie to przemyśl aby się przekonać, że to, co
    nazywasz "sztuczkami" wcale nimi nie jest.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: