  • 21. Data: 2017-01-09 13:20:18
    Temat: Re: AMOLED i oszczędność prądu na czar n o?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> Wrote in message:

    >Wow, to byłby jakiś rzeczywisty krok w tych wirtualnych dyskusjach!
    >Pozdrawiam serdecznie i trzymamy kciuki! :)

    Zalezy gdzie te kabelki. na USB to akumulator troche przeszkadza, na
    baterii ... dawno temu jak probowalem, to strasznie wymagajace te
    telefony byly, miernik im przeszkadzal.

    Ale jeszcze powiedz jakie aplikacje chcesz przetestowac - wszak ekran
    to nie wszystko.

    J.

  • 22. Data: 2017-01-09 17:33:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
    >Jak rozumiem, z AMOLED także?

    tak, Samsung Ace3

    >Ponieważ Samsung chyba słynie z zapychania Androidów w swych
    > telefonach różnym badziewiem jak mało kto, które i żre baterię, i
    > szpieguje, i inne uprawia rzeczy których ludź nie lubi
    > raczej

    Raczej nie. Po przywroceniu stanu fabrycznego jest znacznie lepiej.
    Ale ile pracy wymaga potem przywrocenie ...

    Poza tym widziales - uslugi Google Play 30% ...

    J.

  • 23. Data: 2017-01-10 03:56:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu czwartek, 5 stycznia 2017 15:57:26 UTC+1 użytkownik Yerine Ictimai napisał:

    > Ponieważ mam decyzję jaki wziąć nowy smartfon, do podjęcia, a
    > jakoś dotąd omijały mnie produkty Samsunga ;)

    http://www.gsmarena.com/battery-test.php3?

    Zainteresuj sie Xiaomi (wiekszosc nie Amoled)

    Z wlasnego doswiadczenia znam i polecam

    Xiaomi Mi 5s Plus
    Xiaomi Mi Max
    Xiaomi Redmi Note 3

    We wszystkich bateria swietna i w czasie dlugiego czuwania tylko z wifi, i w czasie
    normalnego korzystania z z wlaczona synchronizacja danych na LTE.

  • 24. Data: 2017-01-10 13:20:04
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    > apkami nie zmierzysz. te typy tak mają. ale ja się kiedys poświęce i
    > przylutuje kabelki, zeby dokonać prawdziwych pomiarów. jak jakiś
    > porządek na warsztacie zrobie...

    Jasne, fajnie, ale jak zrobisz to powiesz,
    jednak teraz powiem, że właśnie testuję wczoraj kupiony Galaxy A5
    (2016), i
    po wybraniu (pobraniu z ThemeStore) czarnego tematu "Simple Black",
    powyłączaniu zbędnych apek (za pomocą stock'owego Application
    Manager, bez ROOTa),
    po zainstalowaniu Ampere obserwuję wskazania w status bar tego
    programiku,
    otóż przy małej jasności ekranu cały telefon
    pobiera 80mA z WŁĄCZONYM EKRANEM!!!

    Wybaczcie ale taki wynik pierwszy raz widzę,
    w ANALOGICZNYCH WARUNKACH Xperia AquaM4, po debloat i z
    zamrożonym Google wskazuje 200-300 mA.

    Pierwszy raz widzę że można np sobie czytać tekst parę godzin i
    telefon ciągnie <80mA!
    I o to chodziło właśnie! :)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 25. Data: 2017-01-10 15:47:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > po zainstalowaniu Ampere obserwuję wskazania w status bar tego
    > programiku,
    > otóż przy małej jasności ekranu cały telefon

    Tylko potestuj jeszcze troche i zwroc uwage czy tym 80mA mozna
    wierzyc.
    Wczesniejsze Samsungi mialy z tym problem - IMO - nie pokazywaly
    prawdziwych wartosci.

> [...]
    > zamrożonym Google wskazuje 200-300 mA.

    >Pierwszy raz widzę że można np sobie czytać tekst parę godzin i

    Jakim programem czytasz ?

    No coz, zainstalujesz wiecej apek, napisz jak wtedy bedzie.

    Ja tam wlaczylem syntezator mowy, i spozycie pamieci przez ekran mnie
    nie interesuje :-)
    Za to czemu to bydle samo sie rozladowuje w pare godzin, to mnie
    bardzo interesuje :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-01-10 16:51:32
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
    > Tylko potestuj jeszcze troche i zwroc uwage czy tym 80mA mozna
    > wierzyc.

    Przy wyłączonym ekranie pobiera 10mA, widać na pasku zadań jak
    zaraz się włączy i zanim zdąży się zaktualizować
    :)

    > Wczesniejsze Samsungi mialy z tym problem - IMO - nie pokazywaly

    Wcześniejsze Samsungi i wcześniejsze
    Ampery :)

    > prawdziwych wartosci.

    Przypuszczam, że jednak te wskazania są wiarygodne ponieważ jak
    powłączam normalne ustawienia, normalny kolorowy temat, apki bez
    trybu nocnego i z białym tłem, to zaraz wskazania wracają do
    "normy" i osiągają swoje MAJESTATYCZNE wartości 200-500mA
    ;)

    > Jakim programem czytasz ?

    Przecież wyraźnie piszę że programem Ampere (z opcją pokazywania w
    status bar żeby szybko widzieć na bieżąco)

    > No coz, zainstalujesz wiecej apek, napisz jak wtedy bedzie.

    A widzisz, lubię je trzymać w ryzach, wyłączam zbędne, kontroluję
    uprawnienia, poza tym A5'16 ma funkcję żeby kontrolować apetyty
    na prąd dla poszczególnych apek (pewnie chodzi o
    wejkloki).

    > Ja tam wlaczylem syntezator mowy, i spozycie pamieci
    PRĄDU!!! :)
    > przez ekran mnie nie interesuje :-)

    Właśnie a mnie interesuje najbardziej, i WKURZA od zawsze że
    zazwyczaj ekran żre najwięcej, telefon z IPS może sobie długo
    chodzić na jednym ładowaniu ale tylko do momentu gdy zechcesz
    sobie coś poczytać nieco dłużej, WŁĄCZONY ekran natychmiast
    zmienia reguły gry i jest dramat jak wykres leci PIONOWO w
    dół!

    A tu, bardzo miła niespodzianka z tym AMOLED'em, jeszcze lepiej
    chyba tylko może sprawić niespodziankę tzw elektroniczny papier.
    :)

    > Za to czemu to bydle samo sie rozladowuje w pare godzin, to mnie
    > bardzo interesuje :-)

    Już ktoś pisał Ci, masz wejkloki :)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 27. Data: 2017-01-10 18:10:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wcześniejsze Samsungi i wcześniejszeAmpery :)

    Raczej wczesniejsze Samsungi.
    Interfejs dla programow musi byc jeden, gora dwa.

    >Przecież wyraźnie piszę że programem Ampere

    ksiazki jakim czytasz ...

    >A widzisz, lubię je trzymać w ryzach, wyłączam zbędne, kontroluję
    > uprawnienia, poza tym A5'16 ma funkcję żeby kontrolować apetyty
    > na prąd dla poszczególnych apek (pewnie chodzi o wejkloki).

    Lubiec to i ja lubie, ale co z tego :-(

    > PRĄDU!!! :)

    >Właśnie a mnie interesuje najbardziej, i WKURZA od zawsze że
    >zazwyczaj ekran żre najwięcej,

    Ale to do czytania istotne, bo inaczej to wszystko bierze prad, ekran
    mniej istotny :-(

    >A tu, bardzo miła niespodzianka z tym AMOLED'em, jeszcze lepiej
    > chyba tylko może sprawić niespodziankę tzw elektroniczny papier.
    > :)

    Brak koloru na razie. Trzeba by yote z dwoma ekranami.
    No i byly kiedys LCD transflexive, mogloby sie obyc bez podswietlenia,
    ale klient woli soczyste kolory.

    >Już ktoś pisał Ci, masz wejkloki :)

    Cala mase, tylko przeciez one po to sa, aby byly :-(

    J.

  • 28. Data: 2017-01-11 04:56:05
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    > Cala mase, tylko przeciez one po to sa, aby byly :-(

    Wiesz, przy wyłączonym ekranie najczęściej chcemy aby procesor
    przeszedł w stan głębokiego snu, a wakelocks to mechanizm
    wybudzania procesora przez apki. Powszechnie bywa że wybudzanie
    to jest potrzebne i uzasadnione, jak np. SMS, próba
    przychodzącego połączenia, może i e-mail jeżeli chcesz aby cię na
    bieżąco powiadamiało dźwiękiem, jakieś alarmy, np. alerty
    pogodowe, itp.

    Ale bardzo często wiele apek nadużywa tego mechanizmu, i budzi
    procesor co chwilę z powodu byle dupereli, wtedy najlepiej takie
    apki zahibernowywać podczas wyłącznego ekranu np. modułem Xposed
    pt. Greenify itp. (po włączeniu ekranu je budzi z
    powrotem).

    Ale jeszcze jest inna kwestia, mianowicie jak jest dużo apek i
    nawet każda z nich rzadko budzi procesor to problem żeby je jakoś
    zsynchronizować, żeby mianowicie budziły procesor w tych samych
    momentach, jakby "okienkach" (inaczej każda z apek wyzwala
    łejkloka rzadko, ale co z tego jeżeli każda w zupełnie innym
    momencie i procesor jest praktycznie cały czas wybudzony).
    Właśnie taką synchronizację robi m.in. również moduł Greenify:
    opcja "coalesce wakelocks".

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 29. Data: 2017-01-11 04:59:01
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

  • 30. Data: 2017-01-12 12:17:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Jan 2017 20:30:58 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:
    > Sprawdziłem u siebie w Nexusie 6p, też Amoled. Kolor czarny jest
    czarny
    > absolutnie.

    I w absolutnej ciemnosci nie widzisz żadnej poswiaty przy
    wyswietlaniu takiego czarnego obrazka?

    --
    Marek