  • 1. Data: 2004-01-13 06:40:45
    Temat: ADSL DIALOG - Wrazenia
    Od: "Marcin Szczygielski" <m...@p...onet.pl>

    Może ktos z grupowiczów ma juz to cudo ( obojetnie w jakiej konfiguracji ) i
    może podzielic sie wrażeniami ?

    Marcin

  • 2. Data: 2004-01-13 11:31:29
    Temat: Re: ADSL DIALOG - Wrazenia
    Od: "Paweł Kudliński" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Szczygielski" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może ktos z grupowiczów ma juz to cudo ( obojetnie w jakiej konfiguracji )
    > może podzielic sie wrażeniami ?
    >
    > Marcin

    Witam
    2Mbit/512Kb lokalizacja Lodz bangla bez problemu da sie wysycic na maxa
    przykaldowy mtr
    Hostname %Loss Rcv Snt Last Best Avg
    Worst
    2. r-1-core-FE-lod.lodz.dialog.net.pl 0% 8 8 14 14 22
    48
    3. r-2-core-E3-lod.wroclaw.dialog.net. 0% 8 8 54 27 49
    82
    4. r-1-br-GE-wro.wroclaw.dialog.net.pl 0% 8 8 27 27 31
    39
    5. 212.127.80.254 0% 8 8 54 29 49
    75
    6. witawask.wask.wroc.pl 0% 8 8 35 31 49
    77
    7. wroclaw-task-gw.task.gda.pl 0% 7 7 61 46 71
    102
    8. task-wp-rtr.wp.pl 0% 7 7 48 41 60
    112
    9. zew.rtrd1.adm.wp-sa.pl 0% 7 7 42 42 98
    268
    10. www.wp.pl 0% 7 7 54 39 55
    75

  • 3. Data: 2004-01-13 12:34:05
    Od: spalek <s...@N...pl>

    On Tue, 13 Jan 2004 12:31:29 +0100 "Paweł Kudliński" <p...@w...pl>
    wrote:

    > 6. witawask.wask.wroc.pl 0% 8 8 35 31
    > 49
    > 77
    > 7. wroclaw-task-gw.task.gda.pl 0% 7 7 61 46
    Uuuu .... z lodzi przez Wroclaw do trojmiasta ?
    W sumie mogliby sie postarac i w lodzi zestawic peera z lodmanem ...

    --
    s...@p...pl
    GCM dpu s: a--- C++ UL++++ P+ L+++ E--- W+ N K- w O- M- V-

  • 4. Data: 2004-01-13 13:15:53
    Od: "Jacek Orłowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    Użytkownik "Paweł Kudliński" <p...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:bu0l1f$dl5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 2Mbit/512Kb lokalizacja Lodz bangla bez problemu da
    > sie wysycic na maxa

    Potwierdzam. Mam taką samą usługę od ok. 22.12.2003. Wrocław.

    Choć z tym maksem to tak bym nie przesadzał. 2 MBit to te-
    oretycznie 256 kB/s. Mnie udało się w pojedynczej sesji
    FTP z sunsite.icm.edu.pl wycisnąć 210-215 kB/s. Podobnie
    przy wielowątkowym ściąganiu (Flasget) z różnych serwerów
    maksimum nie przekroczyło mi 220 kB/s.

    Biorąc pod uwagę narzut "na DSL" czy inne sprawy związane
    z różnicą protokołów wynik chyba jest niezły. Choć trzeba
    przyznać że TPSA po kilku miesiącach zasłaniania się tym
    narzutem podniosła pasma na DSL-ach i w efekcie na 1 MBit
    iDSL z TPSA uzyskuje 1200 kbps. Dialog mógły też podnieść
    pasma na półkach tak by klient uzyskiwał pełne pasmo.

    Tak ogólnie to Dialog ma zupełnie inne podejście w konfi-
    guracji niż TP. Telekomunikacja rutuje klasę 4/8 IP bez-
    pośrednio na modem. Dialog modemowi nadaje IPki wewnętrzne
    (jakieś 10-tki chyba) i spina to w switche. Jest to spora
    oszczędność na adresach bo odpadają po 3 na każdego kli-
    enta. Ja np. mam netmaske na 64 adresy. Inni pewnie podobnie.

    Ogólnie usługa działa stabilnie. Od czasu do czasu są małe
    zwisy spowodowane jak mniemam resetem półki. Nie wiem z cze-
    go to wynika ale zapewne jest to objaw "choroby wieku dzie-
    ciecego". Jest to jednak "lekki kaszelek" w porównaniu
    do przewlekłości podobnej choroby iDSL-a.

    --
    Pozdrawiam,
    jO.

  • 5. Data: 2004-01-13 15:13:06
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Jacek Orłowski napisal(a) [13 Jan 2004]:

> [...]
    > Biorąc pod uwagę narzut "na DSL" czy inne sprawy związane
    > z różnicą protokołów wynik chyba jest niezły.

    2Mbit/s po ADSL to po odliczeniu narzutow teoretycznie maksymalnie ok.
    1700-1800 kbit/s dla danych transmitowanych w IP, czyli 212-225 kB/s.
    Zgadza sie to z twoimi obserwacjami :)

> [...]
    > iDSL z TPSA uzyskuje 1200 kbps. Dialog mógły też podnieść
    > pasma na półkach tak by klient uzyskiwał pełne pasmo.

    To nie jest tak naprawde mozliwe - uzyskasz rozne pasmo uzyteczne w
    zaleznosci od rozmiarow transmitowanych pakietow. Np. w najmniej
    korzystnym przypadku (40 bajtowe pakiety IP) zamiast 1700-1800 kbit/s
    mialbys okolo 700 kbit/s dla IP, z czego niecale 400 kbit/s dla danych.

    W takich warunkach "uzyskiwane" pasmo kazdy moze liczyc jak chce, w
    szerokich granicach, i uwazam ze podawanie pasma fizycznego jest
    najbardziej miarodajne i sensowne.

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 6. Data: 2004-01-15 10:58:17
    Od: "Pampalini" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Moskal" <m...@i...p-l> napisał w wiadomości

    > 2Mbit/s po ADSL to po odliczeniu narzutow teoretycznie maksymalnie ok.
    > 1700-1800 kbit/s dla danych transmitowanych w IP, czyli 212-225 kB/s.
    > Zgadza sie to z twoimi obserwacjami :)

    Ktoś pamięta jeszcze modemy 14400 bps, nie minęło 10 lat i proszę - 100
    razy tyle na tym samym kablu.
    Dziękujemy Ci ADSL ;)))