eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipA'propos gwarantowanych przepustowości :-)A'propos gwarantowanych przepustowości :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: A'propos gwarantowanych przepustowości :-)
    Date: Sat, 20 Dec 2008 02:04:29 +0100
    Organization: http://net.perfekt.pl
    Lines: 53
    Message-ID: <gihgb2$qor$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: tom.kebab.org.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1229735074 27419 194.114.146.117 (20 Dec 2008 01:04:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 20 Dec 2008 01:04:34 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Personal News Reader v.1.1
    X-MimeOLE: Personal News Reader v.1.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:87819
    [ ukryj nagłówki ]

    Ave!

    Tak sobie poczytałem cały ten wątek pachnący z daleka Expierdem, nie bardzo
    znalazłem miejsce, gdzie się sensownie podczepić, zatem wybaczcie nowy topic
    :-)

    Żyjemy w świecie marketingowej ściemy i obietnic bez pokrycia, czas
    najwyższy zdać sobie z tego sprawę, odprężyć się i... przyzwyczaić :)
    Wszystkie bez wyjątku dziedziny życia zdominowane są przez 'drobny druczek'
    i albo się to przyjmuje do wiadomości starannie zagłębiając się w to, co
    jest napisane w szczegółowych właściwościach (dowolnego) produktu, albo jest
    się rozczarowanym życiem, drącym paszczę na 'oszustów' frustratem :)

    Tak się czasem zastanawiam, dlaczego marketingowa ściema dotyka również
    dziedzin, gdzie rozmawiają ze sobą profesjonaliści w branży i nikt na lewe
    sanki nie da się wziąć. Refleksja ta naszła mnie w trakcie studiowania
    dokumentacji pewnego systemu LMDS nowej generacji, gdzie wstępny opis
    opowiada jskieś rewelacje typu przepustowość 140 Mb/s per sektor, zasięg
    10km, zajętość 14 MHz widma i takie tam. Po przeczytaniu całości okazuje
    się, że 140 Mb/s per sektor to jest radiowo, brutto, przy kanale 28 MHz i w
    naszej strefie opadów zasięg tego systemu w max deklarowanej przepustowości
    wynosi 0,85 km. Jakoś dziwnie przypomina mi to opowieści na temat Wimaksa,
    który - delikatnie mówiąc - rozczarował operatorów :-) Podobnie rzecz się ma
    z dostępami via sieci komórkowe, gdzie szeroko reklamowanego 7,2 Mb/s NIKT
    nie widział na oczy, nawet inżynierowie testujący te systemy 'na stole'.

    Sporo rzeczy na tym świecie działa dzięki statystyce, dzięki mechanizmowi
    overbookingu, gdy nie wszyscy naraz korzystają z udostępnionych możliwości.
    Przywoływany przykład z motoryzacji i rozwijania maksymalnych prędkości
    uzupełnię innym: Jeśli stacja benzynowa notuje np. 500 tankujących po
    średnio 30l klientów dziennie, to wie, że musi napełnić zbiorniki - dajmy na
    to - 1 raz w tygodniu. Jeśli nagle przyjedzie 1000 samochodów dziennie
    tankujących każdy bez wyjątku do pełna - benzyny w zbiornikach zabraknie
    pewnie najdalej po 2 dniach. Podobnie jest z bankami - jeśli każdy bez
    wyjątku podsiadacz złożonego w banku depozytu przyjdzie do tegoż banku i
    skorzysta z _przysługującej mu możliwości_ wypłaty swoich pieniędzy - bank
    zachwieje się w posadach. Jeśli w takiej sytuacji nie uda mu się pożyczyć
    kasy z zewnątrz - padnie na pysk.

    Jest absolutnie przesądzone, że nie da się dać żadnych OGÓLNYCH gwarancji
    przepustowości poza własną sieć. Każdy, który to zrobi jest samobójcą. Można
    rzecz jasna na specjalne życzenie zestawić po obcych sieciach gwarantowane
    10 Gb/s między np. Poznaniem a Amsterdamem, ale wyłącznie z określonego
    punktu A w Poznaniu do punktu B w Amsterdamie. Ale już absolutnie nie da się
    dac gwarancji na 10 Gb/s z punktu A w Poznaniu do _dowolnego_ punktu w
    Amsterdamie.

    Krzykaczom życzę zatem dystansu, dociekliwości i staranności w zapoznawaniu
    się z tym, co kupują i... zrozumienia realiów świata :-)

    --
    TOM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: