  • 51. Data: 2012-01-03 02:25:06
    Temat: Re: A mówią, że Volvo takie bezpieczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Jan 2012 01:48:58 +0100, scobowski napisał(a):

    > Bublewicza wspomnij (jak nie jesteś za młody żeby kojarzyć nazwisko...)
    > Na drzewko nie ma mocnych. Mając do wyboru betonową lampę i drzewko -
    > zawsze bym celował w lampę ;)

    no nie wiem czy to dobry wybor.
    Betonowa latarnia, zbrojona stala ... tez mocna.

    J.

  • 52. Data: 2012-01-03 08:34:54
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2011-12-30 14:37, to pisze:
    > begin Chris

    > I te wszystkie systemy mu nie pomogły? Może ma słabą podłogę, bo tego nie
    > bada się w testach EuroNCAP?

    Jakie niby systemy? Przeciez to jest dosc stare 850.

  • 53. Data: 2012-01-03 09:04:36
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Grzegorz Prędki" <"klark[USUN nabazgrał(a):

    > Jakie niby systemy? Przeciez to jest dosc stare 850.

    Wzmocnienia boczne, poduszki boczne ... Volvo to pionier w systemach
    bezpieczeństwa i nawet stare modele były dobrze wyposażone pod tym zględem.
    W końcu po to Ford kupił Volvo żeby mieć patenty na systemy bezpieczeństwa
    bo samemu sobie nie radzili i musieli by za dużo kasy władować w badania +
    czas na wdrożenie ... lepiej kupić firmę co już to ma opracowane... :)

  • 54. Data: 2012-01-03 20:19:13
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2012-01-03 02:25, J.F. pisze:

    > no nie wiem czy to dobry wybor.
    > Betonowa latarnia, zbrojona stala ... tez mocna.
    >
    > J.
    A ja jestem z wykształcenia (niespełniony) budowlaniec ;) Latarnia MA
    się złamać, choćby i na samochód - tak jest projektowana. Do tego siedzi
    1m w ziemi w delikatnym fundamencie. Drewno - tym bardziej, póki rośnie
    jako drzewo - jest (dla samochodu) niezniszczalne.

  • 55. Data: 2012-01-03 21:02:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 03 Jan 2012 20:19:13 +0100, scobowski wrote:

    > A ja jestem z wykształcenia (niespełniony) budowlaniec ;) Latarnia MA
    > się złamać

    Nie taka która trzyma trakcję trolejbusową.
    Trochę już wypadków widziałem w Gdyni z latarniami, a złamanej jeszcze nie.

    Wybierać raczej należy to co będzie akurat grubsze :)

  • 56. Data: 2012-01-03 21:59:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Jan 2012 20:19:13 +0100, scobowski napisał(a):

    > A ja jestem z wykształcenia (niespełniony) budowlaniec ;) Latarnia MA
    > się złamać, choćby i na samochód - tak jest projektowana. Do tego siedzi
    > 1m w ziemi w delikatnym fundamencie.

    No nie wiem - spojrz choczby na ten film z ronda w Bydgoszczy. Ktorys
    wjechal w latarnie, swiatlo zgaslo ... ale latarnia chyba stoi.

    Moze jakies nowe, z wlokna szklanego, bo te stalowe i betonowe to dosc
    mocne sa.

    >Drewno - tym bardziej, póki rośnie
    > jako drzewo - jest (dla samochodu) niezniszczalne.

    Zalezy od srednicy. Widzialem jak samochod drzewko zlamal.

    J.

  • 57. Data: 2012-01-04 21:18:15
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2012-01-03 21:59, J.F. pisze:

> [...]
    > mocne sa.

    > Zalezy od srednicy. Widzialem jak samochod drzewko zlamal.

    Gdybiąc i gdybając: mając "wybór" wybierzesz latarnię, czy drzewko o
    średnicy latarni? ;)

  • 58. Data: 2012-01-04 21:25:50
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2012-01-03 21:02, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie taka która trzyma trakcję trolejbusową.
    > Trochę już wypadków widziałem w Gdyni z latarniami, a złamanej jeszcze nie.
    >
    > Wybierać raczej należy to co będzie akurat grubsze :)

    Bo masz jakieś rajdowe zboczenia :P i zakładasz istnienie klatki i
    rozkład siły uderzenia na większej powierzchni vs głębszą penetrację
    nadwozia przez cienszą przeszkodę?

    Spytam, jak i J.F-a poniżej: 110 km/h, hopka w błoto na zakręcie,
    podsterowny wyjazd dzioba auta poza trasę, wszystko co możesz zrobić to
    ciut zacieśnić albo puścić ciut bardziej na zewnątrz, "do wyboru" masz
    grzechotnąć przodem w latarnię albo w brzózkę jej średnicy (tak, jest
    mgła! ;), słychać strzały i jesteś w miejscu, gdzie między drzewami
    stoją miejskie latarnie ;))

  • 59. Data: 2012-01-04 22:01:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2012 02:25:06 +0100, J.F. napisał(a):

    > no nie wiem czy to dobry wybor.
    > Betonowa latarnia, zbrojona stala ... tez mocna.

    Wbrew pozodorm łatwiej ją ściąć niż drzewo.

    --
    ___________ (R)

  • 60. Data: 2012-01-10 08:00:38
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-12-30 19:30, Tomasz Pyra pisze:

    > Mocno...
    >

    > A poważnie mogło to być klasyczne uderzenie bokiem, tylko przy odpowiednio
    > dużej prędkości może się okazać że dół samochodu wbił się w drzewo głębiej,
    > niż dach.

    bardzo prawdopodobna jest duża prędkość - widać filtr stożkowy "allegro" więc za
    kółkiem
    pewnie jakiś miszcz kierownicy siedział.