  • 11. Data: 2010-10-01 12:32:24
    Temat: Re: 8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:i84be9$liu$3@news.onet.pl...

    > moze zrobić w 8 miesięcy 80.000 km po Polsce, to jedna sprawa, ale druga -
    > to auto jest w rozsypce już praktycznie.
    >
    > Zaraz Ci sie dostanie od Cavallino

    Niekoniecznie.
    Soul zrobił na mnie dość słabe wrażenie jeśli chodzi o wykonanie.
    Podobnie jak Venga.
    Twarde plastiki, podatne na rysy, kiepsko spasowane, na pewno się szybko
    zużyją.

    Jak na razie z auto Kii dobre wrażenie robią na mnie tylko Ceed i Sportage.
    Reszta to koreańskie auta.

  • 12. Data: 2010-10-01 12:41:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał
> [...]
    > rozsypce już praktycznie. No dobrze, jak się to ma do tych 7 lat
    > gwarancji marki KIA? Przeciez za 7 lat to auto będzie na złomie.

    Spoko spoko - moze sie okazac ze "drivetrain" to zniesie, za to w
    miedzyczasie zarobia na serwisie elementow jak najbardziej
    zuzywalnych tyle, ze nie doloza do interesu :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-10-01 12:47:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w
    > Auto teraz stoi unieruchomione w serwisie, nie wiem co dokładnie.
    > Natomiast z usterek to zawieszenie było do wymiany, łozyska w
    > prawym przednim kole,

    A przy jakim przebiegu ? Bo byc moze za to musial zaplacic, nikt
    nie daje gwarancji na zawieszenie, sprzegla, hamulce bez przebiegu.

    Byc moze bylo naprawde kiepskie i uznali ze musza wymienic darmowo,
    bo przebieg byl jednak nieprzyzwoicie niski.

    J.

  • 14. Data: 2010-10-01 12:50:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w
    > Moim zdaniem wytłumaczenie, że nie jego to nie dba to głupota. O
    > formowe auto nie trzeba przesadnie dbać, po prostu trzeba nim
    > jeździć jak każdym innym autem. Znam przypadki zajechana silnika
    > po 30tyś km przebiegu, bo wypił cały olej i się zatarł. Ale to
    > nie wina auta przecież a właściciela (kierowcy).

    A wyswietlilo auto czerwona lampke ?
    A moglo by jeszcze zaczac przerywac, migac innymi lampkami, albo
    nawet wylaczyc silnik przed zatarciem :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-10-01 12:50:36
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    krzysiek82 wrote:

    > jak to co? wszystko a tak serio, to zwykle tak się pisze jak się nie
    > wie co napisać.

    Będe dokładnie wiedział po weekendzie bo mnie odwiedzi jak auto wyjedzie o
    własnych siłach. Nie to mnie zdziwło, bo przecież każde auto można zajechać.
    Chodziło mi o ilośc km zrobioną w tak krótkim czasie i potem ustosunkowanie się
    KIA podczas trybu "na gwarancji".

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!

  • 16. Data: 2010-10-01 13:36:00
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Auto teraz stoi unieruchomione w serwisie, nie wiem co dokładnie.
    > Natomiast z usterek to zawieszenie było do wymiany, łozyska w prawym
    > przednim kole, w środku odłażą elementy wykończeniowe i trzeszczy jak w
    > żuku. Ale to akurat rozumiem - nie jego auto, nie dba tylko służy do
    > pracy. Chodzi mi konkretnie o gwarancję, jak sobie KIA z tym radzi.

    Hmmm, Technologię łożyskowania koła to juz chyba dawno każda marka opanowała
    i najczęściej ich uszkodzenie po krótkim przebiegu wynika z naparzania po
    krawężnikach lub dziurach. Nie zdziwiłbym sie gdyby to była przyczyna
    zwłaszcza jak widziałem Soul na 18 calowych alufelgach. NIc dziwnego ze
    zawieszenie siada. A plastiki - no cóż -to trzeba by najlepiej samemu ocenić

  • 17. Data: 2010-10-01 14:15:17
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-10-01 13:36, Agent wrote:

    > Hmmm, Technologię łożyskowania koła to juz chyba dawno każda marka
    > opanowała i najczęściej ich uszkodzenie po krótkim przebiegu wynika z
    > naparzania po krawężnikach lub dziurach.

    Nie ma jak bezgraniczna wiara w producenta, a wine zrzucic na konsumenta
    :) Koszt produkcji łożyska, nawet dobrej jakości, to są groszowe sprawy.
    Dwa przykłady z zeszłego tygodnia. Mazda CX7, przebieg 40kkm, auto znane
    od nowości kierownik jeździ rozsądnie, uwalone łożysko tylnego koła.
    Auto sprowadzone - ASO - wina użytkownika, wymiana piasty (ZTCP ~ 2kPLN)
    Rozbiórka uszkodzonej piasty - zwykłe łożysko, znormalizowane, ale
    "zapieczone" w piaste, ze w zasadzie nierozbieralne.
    Thalia 1.4 bez wspomagania, od nowości w jednych rękach. Przebieg 79kkm,
    zatarte łozysko rolki prowadzącej paska. Łożysko w rolce typowe, ale
    niestety spiek, nie da sie rozebrać. Koszt samego łożyska 20zł. Koszt
    zamiennika rolki 220. W obu przypadkach dałoby się przy pomocy tokarza i
    pierścieni "segera" wymienić te łożyska i działały by bezbłędnie. Smiem
    nawet twierdzić, że produkcja nierozbieralnych łożysk kosztuje
    zdecydowanie więcej, ale to zwraca się.

  • 18. Data: 2010-10-01 15:01:53
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > 2010-10-01 12:08:00 Katanka

    > "Nie wiem, ale napiszę dla podkreślenia dramaturgii"? ;)

    > Całe? Może po prostu zaliczył jakąś wannę na drodze?

    > Patrz wyżej. Ew. może ma częste dohamowania na torze
    > przy zakręcie w lewą stronę. Mi w Fabii padło prawe
    > tylne łożysko przy 45k km, bo wyjeżdżając z firmy
    > wywijałem na zawrotce w lewo przy użyciu ręcznego. :P

    W BMW to daje +10 do respektu na dzielni, ile w Fabii? ;>

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-10-01 15:10:39
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Soul zrobił na mnie dość słabe wrażenie jeśli chodzi o
    > wykonanie.

    Słabe wrażenie to on robi zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd
    ;-). Oczywiście to rzecz gustu, ale MZ to auto jest szpetne
    jak noc listopadowa ;-)

  • 20. Data: 2010-10-01 15:21:52
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > "Chodzi mi konkretnie o gwarancję...."
    >
    > "Chodziło mi o ilośc km zrobioną w tak krótkim czasie..."

    To w końcu o co Ci bardziej chodziło? ;-))))
    A tak poważnie to uważasz że dla PH, który dużo jeździ bo ma
    klientów w różnych miastach, 80.000 km to taka powalająca
    ilość? Zakładając że pracuje nawet tylko 11 miesięcy w roku
    (urlop), a miesięcznie jeździ tylko przez 20 dni to daje
    raptem ok. 360 km dziennie. To dużo? Bywają dni że niewiele
    mniej robię dziennie, a nawet za bardzo poza miasto nie
    wyjadę ;-). Daleko nie szukać, w zeszły wtorek po Szczecinie
    przejechałem 270 km. Dom, biuro, centrum, parę spraw, biuro,
    centrum, parę spraw, buiro, dom i tak zleciało :-). Fakt że
    pracuję na peryferiach i sam dojazd do centrum to ok. 10 km,
    a z domu do pracy też mam 15 lub 25, zależy którędy jadę...