  • 21. Data: 2023-09-12 15:23:37
    Temat: Re: 5G
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > A gdzie jest BTS nr 1? No i nr 1 której sieci (chyba że numery są
    > unikalne w PL, a nie w sieci)?

    Była jakaś taka numeracja UKE, chronologiczna, jak dawali lokalizacje.
    Pierwszy był Plus ze stacją w okolicach Placu Konstytucji.

    > bardzo możliwe, że w centrum Warszawy znajdziesz 8 klientów gadających na
    > 2G, bo obstawiałbym, że centrum Warszawy nie ma żadnego dogęszczenia 2G,
    > komórka jest taka sama jak na resztę kraju, no może troszkę mniejsza bo
    > budynki wysokie. No i sporo emerytów mieszka ;P

    Właśnie na tymże Placu Konstytucji ciągle mnie wywalało z sieci. Nie
    mam pojęcia, czy to wszystko przez rozwydrzonych emerytów, czy przez
    jakąś telemetrię.

    > A skąd brałeś baterie do tej 6310i? Dawno poszła do lamusa?

    Oryginalna starczyła mi na ho ho ho, albo jeszcze dłużej. Jak już
    musiałem wymienić, to kupiłem gdzieś w sieci -- i ta miała żywot
    krótki. Używałem gdzieś do roku 2017. Mam jeszcze, jak odkładałem
    na półkę, była w pełni sprawna.

    > Nie taka z jaką jeden burak przyszedł do kina relax i gadał z widowni
    > - taki aparat normalnie biurkowy... Ciekawe, ile bateria trzymała.

    Jeśli chodzi o Motorolę NMT, zwaną kaloryferkiem, to dość krótko.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2023-09-12 15:28:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Może i można i tak - ale GSM-R chyba też (czy to może na 140MHz?)?
    > A już nie ma tej telefonii, co na NMT450 robiła "telefony stacjonarne"?

    Nie mam pojęcia na temat kolejnictwa i GSM-R. A stacje bazowe NMT
    wyłączono wszystkie, więc już nie robi. W ogóle "telefony stacjonarne"
    w zasadzie nie robią. O niewyłacznie NMT najdłużej apelowali rybacy,
    bo to się dobrze po morzu niesie.

    Jarek

    --
    Ojciec porządny, matka porządna, a syn kolejarz.

  • 23. Data: 2023-09-12 15:33:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Sep 2023 04:30:15 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]

    > co to dzięki temu nie będzie można.
    > Cóż, za bardzo to nam na warszawskich ulicach nie działało (gdzie działało a gdzie
    nie
    > wiadomo oczywiście dzięki GPS), były dziuuury, co potem potwierdziło fatalne
    > działanie pierwszych elektronicznych tablic przystankowych w Al. Jerozolimskich - a
    to był chyba 2007,
    > ten system też był na GSM (choć zj*ny był też w innych aspektach) - choć oczywiście
    nie mam
    > dowodu, że to wina sieci GSM a nie naszego urządzenia.

    Hm, mogę sie mylic, ale w 2007 internet przez komórkę juz chyba
    działał w miare powszechnie. Przynajmniej w takiej ilosci danych,
    ktore potrzebują tramwaje do raportowania.
    Gdzies na jakims zadupiu moze sie zdarzyc kiepska siec ... jednego
    operatora.

    We wrocławiu taki system działa ... ale od paru lat, i mam wrażenie,
    ze dośc dobrze. mamy tez biletomaty na karty płatnicze (rodem z
    Mennicy Polskiej) ... i tu mi się czasem zdarza, ze bilet kupie, a
    bank przysyła alert wieczorem.

    No fakt - mam wifi w domu, w pracy, a jak musze cos w terenie zrobic,
    to zazwyczaj klnę ostro. Ale co sie dziwic, ze np sklepie w galerii,
    duzej hali obłożonej blachą, internet słaby.

    Jeszcze jedno doświadczenie mam - Play - on miewa kłopoty w terenie.
    Prawdpodobnie na skutek roamingu.
    Być moze to problem niektórych telefonów - bo np Samsunga S4
    to musiałem czasem wyłączać - tak się cos blokowało.

    J.

  • 24. Data: 2023-09-12 15:39:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Hm, tylko co z telefonami 4G, które nie mają VoLTE i na czas rozmowy
    > głosowej przełączają się na 3G? Przestają działać, czy jest na to może
    > jakaś sprytna sztuczka operatorów?

    Pojęcia nie mam :) Może po prostu chodzą na 2G.

    --
    Starsza pani szła w kierunku peronu. Jej serce łkało. Nie chciała
    wyjeżdżać. Tu mieszkała jej córka, jej wnuk. Nie wiedziała, kiedy znów

  • 25. Data: 2023-09-12 15:52:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > wtorek, 12 września 2023 o 14:27:18 UTC+2 Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    >
    > Ale pomijając zboczeńców, "normalni" od wprowadzenia LTE wymienili już telefon min.
    2 razy,
    > więc i oni mają z pakietowym gadaniem ...

    Ale może na ten sam bo im się podobał albo jakiś inny ale po rozsądnej
    cenie, który może jeszcze nie miał 5G!

  • 26. Data: 2023-09-12 16:06:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Co znaczy "się kłóci" i co znaczy "zabili"? Potrzeby coraz większe,
    > eter nie jest z gumy, więc korzysta się z nowych technologii, które
    > potrafią lepiej wykorzystać pasmo. To samo z 1G (NMT) na 450 MHz --
    > też przejęte przez LTE.

    TVP jakoś potrafi na starej technologii nadawać.

  • 27. Data: 2023-09-12 16:13:35
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Grzegorz Niemirowski w news:udpmt2$ppl$1$grzegorz@news.chmurka.net
    [............]
    > Tak napisałem

    rad jestem wobec tego

    > To wyjaśnij. Ja widzę tylko wylewanie żali, bez merytoryki ani znajomości
    > tematu.

    1.
    "bez merytoryki" - owszem, tak zrobilem. Ale celowo. Chodzilo mi -
    najogolniej - o to, o czym niektorzy pisza tutaj. Ale nie tylko tutaj, bo
    tzw temat jest walkowany swiatowo. O fizyce spraw mozna zas dlugo i
    szczegolowo. fiz/mat mam codziennie, wystarczy.
    Mnie chodzilo o "rynek", oraz: o tzw. postep, ktory z pktu widzenia
    uzytkownika jest jakby... "zagadkowy", raczej napedzajacy konsumpcje, masy
    do zakupow nowych ap. tel, bo przeciez juz proponujemy 10G, to teraz z
    pewnoscia uslyszycie sie wszedzie i zawsze. Guzik. Bedzie tak samo zle i tak
    samo bedzie zrywac. Tak, jak Plus i lte, i "najszybszy internet mobilny".
    Niech lepiek maszty podekrecaja w 4G, zanim sprzedadza kiepskie 5G.
    2.
    "bez znajomosci tematu" - niech Ci bedzie.

  • 28. Data: 2023-09-12 16:16:31
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Większy problem mam z bateriami do nich - tzn. te do 6320i jakoś lepiej sobie
    radzą,

    Podobnie miałem z Nokią 3330. Bateria BlueStar spuchła po niecałym roku.
    Teraz zamówiłem jakąś inną, zobaczymy.

    > Ale pomijając zboczeńców, "normalni" od wprowadzenia LTE wymienili już
    > telefon min. 2 razy, więc i oni mają z pakietowym gadaniem i ich dzieci
    > również.

    No nie wiem. Raczej gadżeciarze. Normalni ludzie używają sprzętu tak długo
    jak wystarcza do ich potrzeb.

    Ja zresztą też wymieniłbym telefon, ale nowe są niesprawne (telefon, który
    nie umożliwia automatycznego nagrywania rozmów, jest dla mnie niesprawny).
    Od Nokii tego nie oczekuję, ale od smartfona już tak.

    Oczywiście mogę zrootować... i pożegnać się z aplikacją bankową na
    przykład.

    Do dupy.

    > Tylko pewnie "jakoś marnie działa internet jak gadam" ;>

    To z SDI tak było :)

    --
    Przylatuje mucha do WC Donald's i mówi:
    - Kupę proszę.

  • 29. Data: 2023-09-12 16:18:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 12 września 2023 o 16:06:28 UTC+2 io napisał(a):

    > TVP jakoś potrafi na starej technologii nadawać.

    Im wolno więcej, szczególnie przed wyborami - tzn. "bo wojna" (hmm, a wcześniej "bo
    covid"?
    czy "bo stan wyjątkowy"? coś mi się już daty mylą).
    Ale CMIIW, to się też chyba skończyło - i to jakoś ostatnio - ciekawe, że przed
    kolejnymi wyborami.
    Czy też się mylę?
    Czy też jednak akcja "dopłata do DVB-T2" dała już odpowiednie pokrycie na ścianie
    wschodniej?

  • 30. Data: 2023-09-12 16:20:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Ale którym?

    Nie pamiętam. Pamiętałem jak się wczytywałem, ale to było już jakiś czas
    temu.

    > Przecież można na stacjach wyłączyć używanie akurat jednego pasma.

    Ale oni nie chcą wyłączać, bo im bardziej zależy na lepszym 4G niż na
    utrzymywaniu 3G.

    > Lub ew. przekazać to jedno "kłócące" pasmo do 4G i zostawić 3G na
    > innych. Ale w sumie im się nie dziwię, że wyłączyli 3G w ogóle, po co
    > utrzymywać stacje, z których nikt nie korzysta - tzn. ja bym korzystał -
    > a które pewnie i tak właśnie kończyły resurs.

    Nie wiem czy nikt nie korzystał. No ale przeciętny smartfon to już dawno
    minimum 4G, a to jest przecież większość telefonów. 2G zostawili ze
    względu na telemetrię i różne inne dziwne urządzenia.

    --
    Od kiedy moja dziewczyna jest w ciąży, wiele rzeczy się zmieniło.
    Np. moje imię, nazwisko, adres i numer telefonu.