  • 1. Data: 2013-03-07 08:04:10
    Temat: 3f 400V 50Hz -> 3f 208V 60Hz 5kW - da się tanio?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Dzień dobry,

    Szukam możliwie najtańszego sposobu transformacj rodzimej sieci zasilającej
    3f w amerykańską 120/208 V, 60 Hz, 3 f, 5 kW.
    Jako alternatywe mogę przewinąć trafo ale jego waga mnie zniechęca do
    manipulacji.
    Znacie jakieś tanie falowniki?, może macie coś do sprzedania? może być
    uszkodzone to sobie naprawię byle żył procek sterowania.

    Łukasz

  • 2. Data: 2013-03-07 08:24:01
    Temat: Re: 3f 400V 50Hz -> 3f 208V 60Hz 5kW - da się tanio?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Mar 2013 08:04:10 +0100, Ukaniu napisał(a):
> [...]
    > 3f w amerykańską 120/208 V, 60 Hz, 3 f, 5 kW.
    > Jako alternatywe mogę przewinąć trafo ale jego waga mnie zniechęca do

    Ciezkie trafo malo zwojow ma :-)

    > Znacie jakieś tanie falowniki?, może macie coś do sprzedania? może być
    > uszkodzone to sobie naprawię byle żył procek sterowania.

    A co za ustrojstwo ? Moze wystarczy przelaczyc trojkat-gwiazda gdzies ?

    J.

  • 3. Data: 2013-03-07 09:04:59
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Ciezkie trafo malo zwojow ma :-)

    Pierwotne na wierzchu więc to też dodatkowy plus gdyby się zdecydować.

    > A co za ustrojstwo ? Moze wystarczy przelaczyc trojkat-gwiazda gdzies ?

    Zasilacz laboratoryjny 0-300 V, 0-16 A. Mocowany w szafkę 19' wysoki na 30cm
    długi na 50. Waga 160 kg :-)
    Problem w tym, że tam układ jest skomplikowany, część sterowania w
    pierwotnym, no i usztyty na miarę 60 Hz (dławiki). Jak sie uprę to go
    przerobie ale na początek myślałem o czymś co nie zmusi mnie do odkrywania
    tajemnic tego ustrojstwa.

    Łukasz

  • 4. Data: 2013-03-07 10:31:26
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.03.2013 09:04, schrieb Ukaniu:

> [...]
    > pierwotnym, no i usztyty na miarę 60 Hz (dławiki). Jak sie uprę to go
    > przerobie ale na początek myślałem o czymś co nie zmusi mnie do

    Czy falownik będzie tani, to nie wiem. Potrzebujesz falownika, który
    generuje sinusy, a to może być drogie. Polecam jednak najpierw
    archeologię, bo może naprawdę wystarczy przełączyć na gwiazdę.
    Amerykańskie transformatory często są połączone w trójkąt, już parę
    rzeczy tak przerobiłem.

    Zanalizuj też te dławiki. Jak pracują "na styk" to wymień na takie,
    które pasują na 50Hz. Uważaj na styczniki/przekaźniki pracujące na
    sieciowym, jak są. Jak nie jest na nich napisane, że są na 50-60Hz to
    koniecznie wymień. Jak są znanych firm, to wystarczy wymienić cewkę, tak
    zrobiłem w naszym stołku po zesmrodzeniu się cewki na 60Hz.

    Waldek

  • 5. Data: 2013-03-10 12:19:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-07 08:04, Ukaniu pisze:
    > Dzień dobry,
    >
    > Szukam możliwie najtańszego sposobu transformacj rodzimej sieci
    > zasilającej 3f w amerykańską 120/208 V, 60 Hz, 3 f, 5 kW.
    Niezbyt najtańsze, ale najprostsze - "nasz" silnik oraz generator,
    pomiędzy nimi przekładnia o przełożeniu 1:1.2 (np 3000rpm>3600rpm, lub
    inne przełożenie, jeśli weźmiesz silnik indukcyjny, który będzie miał
    obroty niższe niż wynika z synchronizmu), generator możesz sobie
    uzwoić/wzbudzić do tych 208v, a 60Hz wyniknie z obrotów...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-03-11 10:14:57
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    > generator możesz sobie uzwoić/wzbudzić do tych 208v, a 60Hz wyniknie z
    > obrotów...

    Rozwiązanie ciekawe ale w warsztacie na agregat już nie mam miejsca :-(

    Łukasz

  • 7. Data: 2013-03-11 10:16:48
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:apr54oFple3U1@mid.uni-berlin.de...
    > Zanalizuj też te dławiki. Jak pracują "na styk" to wymień na takie,
    > które pasują na 50Hz.

    Rozkręciłem go trochę (lewarek, klucz francuski, zestaw kluczy nasadowych) i
    całe sterowanie dużej mocy jest tyrystorowe na zasilaniu. Prosto to nie
    bedzie :-(

    Łukasz