  • 11. Data: 2009-02-09 07:48:01
    Temat: Re: 35/1.4G DX
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 8 Lut, 18:46, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Jak wam się podoba?
    >
    > Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX specs:
    >
    > Min focusing distance: 1 ft. / 0.3 m.
    >
    > Weight: 7 oz. /200 g.
    >
    > One aspherical element
    >
    > Price: EUR 250
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    Fajne szkiełko, jedno z takich których bardzo brakowało, jak widać
    ciągle jest sens projektowania i wypuszczania nowych szkieł pod APS-C.
    Ten obiektyw powinien się ukazać razem z D70, a nie dopiero teraz.

    Cena mam nadzieję bardzo sugerowana, bo przy tej kwocie to ja prawdę
    powiedziawszy wolę poprzebierać Sigmy 30mm 1.4 EX HSM.

  • 12. Data: 2009-02-09 08:59:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marcin Fal wrote:

> [...]
    >
    > Cena mam nadzieję bardzo sugerowana, bo przy tej kwocie to ja prawdę
    > powiedziawszy wolę poprzebierać Sigmy 30mm 1.4 EX HSM.

    Orly?

    Przy cenie 1900 zł za Sigmę?

  • 13. Data: 2009-02-09 09:12:23
    Od: "Archie" <n...@p...com>

    > Przy cenie 1900 zł za Sigmę?

    Jak sie gra to sie ma... 1000zł place ;] [new and legal mit gwarancja z
    polski]

    pozdro
    -Piotr

  • 14. Data: 2009-02-09 10:11:03
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 9 Lut, 09:59, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Orly?

    Nie rozumiem, możesz jaśniej?

    > Przy cenie 1900 zł za Sigmę?

    Ciągle widziałem jeszcze za 1500zł, nie ile wynosi oficjalna cena w
    euro Sigmy 30mm 1.4, tak czy siak fajnie że jest wybór.

  • 15. Data: 2009-02-09 13:11:51
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marcin Fal pisze:
    > Tu np.:
    > http://www.nikon-image.com/jpn/products/lens/dx/sing
    lefocal/af-s_dx_35mmf18g.htm

    Dzięki, bo mi wyskakiwały same nikon-rumors.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 16. Data: 2009-02-09 13:48:54
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 9 Lut, 14:11, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    glefocal/af-s_dx_3...

    > Dzięki, bo mi wyskakiwały same nikon-rumors.

    A mimo jęczenia i narzekań na to że to DX to mi się szkiełko podoba i
    jest to następny obiektyw którego brakuje mi w Sony.
    Byłoby fajnie jakby się coś w tym stylu pokazało niedługo, bo do
    Sonego jest w tym zakresie tylko Sigma 30mm, nie dość że droższa to
    jeszcze wykastrowana z HSM :(

  • 17. Data: 2009-02-09 14:07:00
    Od: Niedzwiedz <n...@g...pl>

    no cóż, nikkor 35mm 1,8G DX to nic innego jak spozycjonowanie swoich
    produktów na dwie linie amatorska i profesjonalna.
    znakiem tego ze nie będzie amatorskich korpusów nikona z matryca FX
    bo od tego jest korpus z matryca DX, nie będzie tez tanich stałek dla FX
    bo tanie stalki beda w DX , chcesz nikona FX to tylko z pro szkłami
    nikkory 24-70, 14-24, 70-200 i stalki tylko pod FX które mam nadzieje
    wejdą wkoncu i zapewne będą kosztowały sporo :)

    --
    Niedzwiedz

    www.mariuszspruch.pl - fotografia ślubna
    www.mariuszspruch.blogspot.com - fotoblog niedźwiedzia

  • 18. Data: 2009-02-09 14:11:07
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marcin Fal pisze:
> [...]

    ...dziś już nawet na dpreview jest informacja i opis.

    > A mimo jęczenia i narzekań na to że to DX to mi się szkiełko podoba i
    > jest to następny obiektyw którego brakuje mi w Sony.

    Każdy ma inne cele i inne oczekiwania. IMHO jak crop, małe wymiary i mam
    nadzieję, że cena, to tylko m4/3, tyle że tam się jeszcze musi pojawić
    kilka rzeczy, ale będzie dobrze. W końcu ktoś to zrobił.
    Natomiast do regularnego fotografowania to zdecydowanie jednak pełna
    klatka. Dla mnie więc ten nowy nikkor nie wpisuje się wcale w moje
    wymagania.

    > Byłoby fajnie jakby się coś w tym stylu pokazało niedługo, bo do
    > Sonego jest w tym zakresie tylko Sigma 30mm, nie dość że droższa to
    > jeszcze wykastrowana z HSM :(

    Każdy ma inne spojrzenie, potrzeby i wymagania. Zobaczymy na testy, ale
    jak ktoś zaznaczył - ten obiektyw powinien pojawić się kilka lat temu
    wraz z D70. Dzisiaj nie mam złudzeń, że przyszłość jest pełnoklatkowa
    jeśli chodzi o duże aparaty i evilowa jeśli chodzi o małe.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 19. Data: 2009-02-09 14:48:57
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Niedzwiedz pisze:
> [...]
    > nikkory 24-70, 14-24, 70-200 i stalki tylko pod FX które mam nadzieje
    > wejdą wkoncu i zapewne będą kosztowały sporo :)

    Dobre kilka lat temu wiele ludzi wieszczyło, że pełna klatka będzie
    kosztowała tyle co dom czy porządny samochód.
    Potem pojawiły się drogie aparaty pełnoklatkowe i tańsze aps-c. Te
    pierwsze zaczęły mocno tanieć i dziś są w cenie, na którą może sobie
    pozwolić wielu hobbystów. APS-C za to jest wybajerowane do granic
    możliwości, ale zaczyna się cenowo nawet od tysiąca z kitem (były takie
    promocje na 999zł).
    W ciągu kilku lat bez wątpienia pełna klatka stanieje i jeszcze bardziej
    się rozpowszechni. Jakiś podział będzie musiał być, z czegoś będą
    musieli żyć, ale nawet amatorsko będzie to do wyboru bez wątpienia, tyle
    że z pewnie jakimś sztucznym ograniczeniem, żeby tak dobrze nie było. Np
    damy wam matrycę jak z jedynki, ale AF wsadzimy z aparatu sprzed kilku
    lat, żeby jednak był powód do kupna tego lepszego :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 20. Data: 2009-02-09 14:52:26
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Niedzwiedz wrote:
> [...]
    > znakiem tego ze nie będzie amatorskich korpusów nikona z matryca FX
    > bo od tego jest korpus z matryca DX, nie będzie tez tanich stałek dla FX

    No przecież jest 35/2...
    W tym momencie posiadacz FF może mieć naprawdę świetny zestaw za małe pieniądze
    - 35/2, 50/1.4G, 85/1.8. Gorzej z zoomami.