eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody300km/h300km/h
  • Data: 2025-01-11 14:24:28
    Temat: 300km/h
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    https://www.onet.pl/turystyka/40-lat-i-do-piachu/chi
    ny-pociagi-podroze-azja-bilety-wakacje/5sg0nkn,30bc1
    058

    "Tymczasem w Chinach długodystansowe pociągi rozkwitły i doskonale
    funkcjonują"

    Ja właśnie tylko w tej długodystansowości widzę sens kolei bo lokalnie
    to nawet miejski autobus upierdliwy jest. I też ... transport szynowy
    różnicuje trochę tą długodystansowość, w sensie, że tramwaje nie są
    koleją, a w sumie "szynowość" wydaje się bardziej istotna od tego czy
    konkretnie kolej bo w niej z kolei ujawnia się ograniczona powszechność
    dostępu, że na drogę może wyjechać każdy a torami to już nie.

    "plan budowy autostrad w Polsce: trzy autostrady biegnące z północy na
    południe przecinające się w węzłach z trzema prowadzącymi ze wschodu na
    zachód. Podobnie zrobili Chińczycy: zaplanowali cztery linie kolejowe
    przecinające Chiny z góry na dół i cztery z lewej do prawej."

    Bez lokalnego transportu indywidualnego koleje nie mają większego sensu.
    Nową linię uruchomili na mojej wsi to może będę mógł wrócić po 20-tej w
    dzień powszedni a może i łikend :-) Ale przez to mogą upaść poprzednio
    dostępne linie, te do nieco bardziej odległych wiosek niż 5km od miasta
    wojewódzkiego. Jeśli upadną to mniej ludzi będzie jeździło koleją niż
    teraz. Bo większość wiosek jest jednak znacznie dalej niż 5km.

    " Po pierwsze: w tym kraju nie ma tradycyjnych biletów na pociąg.
    Kupując bilet - a można to zrobić niemal wyłącznie przez internet lub w
    automatach - podaje się swój numer dowodu osobistego; obcokrajowcy
    podają nr paszportu. I ten właśnie paszport staje się naszym biletem."

    No i właśnie, jakkolwiek anonimowość jest pożądana to w praktyce nie
    jest to respektowane, bilety przynajmniej te internetowe wymagają
    okazania dokumentu tożsamości, więc zupełnie nie rozumiem po kiego
    grzyba jest w ogóle jakiś bilet. Chyba już o tym kiedyś pisałem gdy ktoś
    proponował karty lojalnościowe, w kontekście łatwości korzystania przez
    seniorów np.

    "Struktura wszystkich dużych dworców kolejowych jest podobna: obszerne
    parkingi "

    O to to, parkingi. Nie ma sensu dokładanie 2h dojazdu do dworca
    transportem publicznym jak indywidualnie wychodzi 0,5h. No ale gdzieś
    ten samochód trzeba zostawić. Inna sprawa, że kiedy wracam za kilka dni
    to ten samochód też musiałby tyle postać co tanie nie będzie. Więc znowu
    trzeba szukać alternatywy.

    "bramki kontroli bagażu. Nie ma jednak żadnych kolejek: odkłada się
    tylko swój bagaż na transporter, który prześwietla go w poszukiwaniu
    zabronionych przedmiotów. Nie trzeba niczego wyciągać z kieszeni, nie
    trzeba się rozbierać itd."

    Pewnie nie można przewieźć obronnego gazu pieprzowego.

    "Nikt się nie dziwi, kiedy głos płynący z megafonu mówi, że wagon nr 16
    będzie znajdował się wyjątkowo na początku składu, a nie na jego końcu."

    Nie wyobrażam sobie bazowania na takim informowaniu. Musiałaby mieć
    jakąś cudowną jakość. W Polsce to praktycznie nie ma żadnego sensu bo
    komunikaty na peronach są niezrozumiałe a kiedy w pociągach nie działają
    to nikt nie widzi w tym istotnego problemu. Brak komunikatów w apkach
    biletowych. Zasadniczo w ogóle nie potrzeba robienia hałasu w
    przestrzeni publicznej, ale by docierało do ludzi w jakiś sposób. Ludzie
    wręcz izolują się od tego całego hałasu słuchawkami i gdyby te apki
    nadawały komunikaty to by je usłyszeli, i tylko te, które ich dotyczą.
    Np. co mnie obchodzi, że jest w pociągu Wars jak akurat nie zamierzam z
    niego korzystać. A weźcie sobie wsadźcie go w ... Gorzej gdy Warsa nie
    ma to już nie pochwalą się, że nie ma co może być zaskoczeniem z różnych
    powodów.

    "mimo iż mamy końcówkę 2024 r., to na mnie wciąż robi wrażenie licznik
    wyświetlający prędkość pociągu: 300-308 km na godz"

    Myślę, że tego w ogóle nie czuć i nie ma powodu by się tym jakoś
    specjalnie interesować tak jak nie zastanawiamy się nad tym jak szybko
    poruszamy się w związku z ruchem obrotowym Ziemi, te 1080km/h w Polsce.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: