  • 21. Data: 2009-04-25 13:19:48
    Temat: Re: 230V i transoptor
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message
    news:gsv0er$o7n$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    A jaki jest adres twojej strony ?

  • 22. Data: 2009-04-25 13:51:02
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > A jaki jest adres twojej strony ?

    idom.wizzard.one.pl.
    Po kolejnych zmianach gdzies mi stopke wcielo :)

  • 23. Data: 2009-04-25 18:43:33
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    > idom.wizzard.one.pl.
    > Po kolejnych zmianach gdzies mi stopke wcielo :)

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=122
    7062&highlight=ltv814&sid=

    na końcu ostatni post

  • 24. Data: 2009-04-25 20:17:41
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 25 Apr 2009 14:38:21 +0200, T.M.F. napisał:

    > Oczywiscie, ze beda, mam tak tez od kilku lat, sadzac z dziwnej
    > zbieznosci elementow jest to realizacja z mojej strony www :)

    Sam na to wpadłem. 2 rezystory zastosowałem dlatego, żeby zmniejszyć moc
    wydzielaną na rezsytorze (tak by móc zastosować .125W)
    W przypadku zastosowania jednego rezystora - musiałby być .25W, pozatym
    napięcie rozkłada się na 2 elementach.

    > A jesli masz watpliwosci to zagladnij do datasheeta, tam wszystko jest.
    > Nawet mam gdzies oscylogramy jak to w praktyce dziala i wykrywa zero bez
    > problemow.

    Ja tego co prawda nie oglądałem oscyloskopem, ale sobie wyrysowałem, problem z
    obydwoma ciemnymi diodami w okolicy zera (zarówno przed jak i po przejściu
    przez zero) najzwyczajniej olałem. Kiedyś czytałem w sieci jakieś opracowanie,
    w którym autor robił nawet programową pętlę fazową żeby łapać częstotliwość
    sieci.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 25. Data: 2009-04-26 08:30:22
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=122
    7062&highlight=ltv814&sid=

    > na końcu ostatni post

    To 30-40% bledu to jakis zart :) To moze plywac w okolicy zera, ale
    wartosc napiecia w tej okolicy tez zmienia sie powolutku, wiec blad jest
    bez znaczenia. Jak chcesz dokladnie moment przejscia to petla fazowa i
    wyznaczanie zera na podstawie momentu w ktorym jedna dioda przestala
    swiecic i kiedy druga sie zapala. Poniewaz obie sa wykonane na tej samej
    strukturze wiec zero jest dokladnie w polowie miedzy tymi momentami.
    Oczywiscie moznesz zrobic tez prosciej - tak jak jest w nocie
    aplikacyjnej ATmela, dwa rezystory 1M jeden miedzy masa a N, a drugi
    miedzy faza a wejsciem przerwania. IUklad prosty i niezawodny tyle ze
    masa ukladu jest na poziomie N sieci, a przy odwrotnym podlaczeniu na
    poziomie fazy. Nic to nie zmienia dopoki rezystora szlag nie trafi.

  • 26. Data: 2009-04-26 12:23:03
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    7062&highlight=ltv814&sid=

    > To 30-40% bledu to jakis zart :)

    Ale wyzwalając się przerwaniem błąd będzie kilkadziesiąt %. Jeśli zboczzem
    narastającym to po przejściu powiedzmy 2.4V od lewej.
    Ta wartość 2.4V może wystąpić przy 100V jak i przy 200V na ledach.
    To fakt, że szczyt jest w środku ale dla sygnałów zero-jedynkowych nie ma
    znaczenia.

  • 27. Data: 2009-04-26 14:00:58
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > Ta wartość 2.4V może wystąpić przy 100V jak i przy 200V na ledach.
    > To fakt, że szczyt jest w środku ale dla sygnałów zero-jedynkowych nie ma

    Po pierwsze - tam jest dioda - wiec napiecie jest bez znaczenia, wazny
    jest prad. Po drugie tam sa dwie bardzo podobne diody - wiec cokolwiek
    wplywa na nie wplywa symetrycznie, czyli przejscie jest zawsze w polowie
    pomiedzy impulsami. Po trzecie - jesli ci zalezy na precyzyjnej detekcji
    musisz zrobic PLL, bo w okolicach zera kazde zaklocenie sieci spowoduje
    bledy.

  • 28. Data: 2009-04-26 14:49:39
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

> [...]
    > pomiedzy impulsami. Po trzecie - jesli ci zalezy na precyzyjnej detekcji
    > musisz zrobic PLL, bo w okolicach zera kazde zaklocenie sieci spowoduje

    Ale prąd zależy od akurat położenia w sinusie i ten transoptot ma pewien
    CTR, który dokładnie widać przy granicy prądu świecenia ledów. Na
    tranzystorze jest trójkąt, a nie bardziej prostokąt z powodu tego że
    pracujemy na granicy świecenia i rezystor podciągający wpływa na tą stromość
    zbocza.
    Niemniej układ działa i do detekcji sieci się nadaje. Bałbym sie go jednak
    używac do ściemniaczy i do sterowania tyrystorami/triakami i dużymi mocami
    :-)
    Ja myślałem na początku, że led w tym transoptorze potrzebuje dużo więcej
    prądu, a widać nie aż tyle.

  • 29. Data: 2009-04-26 14:54:44
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message
> [...]

    Inne pytanie. Ty tam masz zdjęcie wtyczki ebus w sterowniku vailanta. Na
    jakim procesorze jest on zrobiony? Czy masz zdjęcie PCB ?

  • 30. Data: 2009-04-26 15:06:17
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Nickelodeon pisze:
    > "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message
    >
    > Inne pytanie. Ty tam masz zdjęcie wtyczki ebus w sterowniku vailanta. Na
    > jakim procesorze jest on zrobiony? Czy masz zdjęcie PCB ?

    Na jakims dedykowanym procku OTP, nie pamietam firmy, kiedys o tmy tu
    toczyla sie dyskusja wiec to znajdziesz. A zdjecia plyty nie mam ale
    moge zrobic bo mam taki kociol. Tylko po co ci zdjecie PCB?