-
21. Data: 2010-12-10 18:14:24
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: kamil <k...@s...com>
On 10/12/2010 17:10, Plumpi wrote:
> Użytkownik "topek " <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:idt0ku$9lu$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Potwor z 2000km (koni mechanicznych :)
>
>> W niemieckim artykule pisza wrecz o 2500km
>
> Nigdzie nie piszą "km".
> km to oznaczenie jednostki miary "kilometr"
>
> Jak się pisze o koniach mechanicznych to tę jednostkę oznacza się jako
> "KM", a nie "km".
A zdanie konczy sie kropka. Wszyscy wiemy, ze o KM chodzi.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
22. Data: 2010-12-10 18:30:44
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: "kml" <f...@g...lp>
Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
news:slrnig4n5s.742.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Fri, 10 Dec 2010 16:45:57 +0100, topek
> <t...@p...pl-zamien-0-na-o> wrote:
>
>> Ale veyron to takie uno 1.0 przy tym monstrum.
>
> Not siur. Nie sztuka wziąć duże, żeliwne i nadmuchać do 2kKM.
> Scott Shaffirov i inni robią to od lat.
Dokładnie. A nawet jeżeli to wyjdzie to ciekawe czy ten samochód będzie, tak
jak Bugatti, nadawał się do życia "codziennego" czy wyłącznie na pas
startowy. Ja stawiam na to drugie :)
--
pozdrawiam
kml
-
23. Data: 2010-12-10 19:40:48
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2010-12-10 16:16, nadir pisze:
> Jak w ogóle chłodzi się takie silniki?
> Lokomotywy spalinowe przy takiej mocy mają w obiegu ciecz chłodzącą
> liczoną w setkach litrów pojemności.
> A tu co?
>
>
Rolls-Royce Merlin V12, 27 litrów pojemności, z turbiną na wale
o średnicy 60cm 2000 KM. Ciekawe jak oni to chłodzili.
-
24. Data: 2010-12-10 20:09:08
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: mateoos <m...@w...pl>
W dniu 2010-12-10 15:43, Axel pisze:
>
> Smiej sie smiej, ale kiedys byla na pms dyskusja na ten temat. Kon
> mechaniczny amerykanski to OIDP 0,97 KM europejskiego, ale wynika to z innej
> metody pomiaru na hamowni. W hameryce mierza goly silnik, a w jewropie z
> calym osprzetem.
>
>
W Amerycie mierzono moc wg normy SAE - czyli bez osprzętu, w Europie
stosowano normę DIN - czyli silnik z osprzętem.
-
25. Data: 2010-12-10 20:17:43
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Fri, 10 Dec 2010 19:40:48 +0100, megrims napisał(a):
> Rolls-Royce Merlin V12, 27 litrów pojemności, z turbiną na wale
> o średnicy 60cm 2000 KM. Ciekawe jak oni to chłodzili.
W korkach nie stali, wloty powietrza do chłodnic były całkiem duże, płyn
gotował się podczas lotu - jakoś dawało radę wychłodzić potwora.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
26. Data: 2010-12-10 20:19:22
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>
W dniu 2010-12-10 18:10, Plumpi pisze:
> Użytkownik "topek " <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:idt0ku$9lu$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Potwor z 2000km (koni mechanicznych :)
>
>> W niemieckim artykule pisza wrecz o 2500km
>
> Nigdzie nie piszą "km".
> km to oznaczenie jednostki miary "kilometr"
>
> Jak się pisze o koniach mechanicznych to tę jednostkę oznacza się jako
> "KM", a nie "km".
>
>
kolejny...
--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"Może Oko tylko mydli oko
i nawet nie należy do Polaka-katolika?".
-
27. Data: 2010-12-10 21:36:26
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 10 Dec 2010 18:30:44 +0100, kml <f...@g...lp>
wrote:
> Dokładnie. A nawet jeżeli to wyjdzie to ciekawe czy ten samochód będzie, tak
> jak Bugatti, nadawał się do życia "codziennego" czy wyłącznie na pas
> startowy. Ja stawiam na to drugie :)
Niekoniecznie na pas startowy, ale w Veyronie właśnie kupę
szmalu kosztowało to, żeby tym autem dało się jeździć na
codzień. GT-R700 (ExViTermini), który miał 1000+kW, powstał za
ułamek ceny Veyrona, ale był tylko dragsterem. Jest sporo
ulicznych aut, które mają po 500, 800, 1000KM, ale znów są to
wydumki na poziomie prototypów i uliczne są głównie w weekendy,
kiedy nie stoją po raz kolejny w warsztacie z
urwanym/zmielonym/wybuchniętym czymś.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
28. Data: 2010-12-10 21:50:13
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: "kml" <f...@g...lp>
Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
news:slrnig53qa.df7.rekin@drapak.wkurw.org...
> Niekoniecznie na pas startowy, ale w Veyronie właśnie kupę
> szmalu kosztowało to, żeby tym autem dało się jeździć na
> codzień. GT-R700 (ExViTermini), który miał 1000+kW, powstał za
> ułamek ceny Veyrona, ale był tylko dragsterem. Jest sporo
> ulicznych aut, które mają po 500, 800, 1000KM, ale znów są to
> wydumki na poziomie prototypów i uliczne są głównie w weekendy,
> kiedy nie stoją po raz kolejny w warsztacie z
> urwanym/zmielonym/wybuchniętym czymś.
Na chłopski rozum, czy chcesz mieć 1000KM od Niemiaszków czy od
przedstawicieli USiA ;) Ja wolę swojskich producentów znających pojęcie
"zakręt".
--
pozdrawiam
kml
-
29. Data: 2010-12-10 21:53:31
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: nadir <n...@h...org>
> Rolls-Royce Merlin V12, 27 litrów pojemności, z turbiną na wale
> o średnicy 60cm 2000 KM. Ciekawe jak oni to chłodzili.
Silnik o pojemności 27 litrów to kawał kloca więc i ma dużą pojemność
cieplną, dodatkowo silniki lotnicze raczej chłodzone są powietrzem, przy
pełnej mocy i prędkości przepływ powietrza mógł wystarczyć do
schłodzenia takiego silnika. I chyba starczał skoro działały.
To 9-cio litrowe "maleństwo" raczej chłodzone będzie cieczą, zakładając
że jego sprawność będzie baaaardzo duża, powiedzmy nawet 30%, to przy
2000KM mocy trzeba wypromieniować i tak ponad 3x większą moc.
To jest prawie pół MW mocy, można tym ogrzać spory budynek, taki na 100
rodzin.
-
30. Data: 2010-12-10 22:13:28
Temat: Re: 2000km z V8 ?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 10 Dec 2010 21:50:13 +0100, kml <f...@g...lp>
wrote:
> Na chłopski rozum, czy chcesz mieć 1000KM od Niemiaszków czy od
> przedstawicieli USiA ;) Ja wolę swojskich producentów znających pojęcie
> "zakręt".
Saleen, Roush czy Vette nie istnieją? To coś wygląda jakby miało
silnik umieszczony centralnie, takie wózki skręcają dobrze.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.