  • 21. Data: 2010-12-10 18:14:24
    Temat: Re: 2000km z V8 ?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/12/2010 17:10, Plumpi wrote:
    > Użytkownik "topek " <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nigdzie nie piszą "km".
    > km to oznaczenie jednostki miary "kilometr"
    >
    > Jak się pisze o koniach mechanicznych to tę jednostkę oznacza się jako
    > "KM", a nie "km".

    A zdanie konczy sie kropka. Wszyscy wiemy, ze o KM chodzi.

    Kamil

  • 22. Data: 2010-12-10 18:30:44
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Not siur. Nie sztuka wziąć duże, żeliwne i nadmuchać do 2kKM.
    > Scott Shaffirov i inni robią to od lat.

    Dokładnie. A nawet jeżeli to wyjdzie to ciekawe czy ten samochód będzie, tak
    jak Bugatti, nadawał się do życia "codziennego" czy wyłącznie na pas
    startowy. Ja stawiam na to drugie :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 23. Data: 2010-12-10 19:40:48
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-10 16:16, nadir pisze:
    > Jak w ogóle chłodzi się takie silniki?
    > Lokomotywy spalinowe przy takiej mocy mają w obiegu ciecz chłodzącą
    > liczoną w setkach litrów pojemności.
    > A tu co?

    Rolls-Royce Merlin V12, 27 litrów pojemności, z turbiną na wale
    o średnicy 60cm 2000 KM. Ciekawe jak oni to chłodzili.

  • 24. Data: 2010-12-10 20:09:08
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    W dniu 2010-12-10 15:43, Axel pisze:

    > Smiej sie smiej, ale kiedys byla na pms dyskusja na ten temat. Kon
    > mechaniczny amerykanski to OIDP 0,97 KM europejskiego, ale wynika to z innej
    > metody pomiaru na hamowni. W hameryce mierza goly silnik, a w jewropie z
    > calym osprzetem.

    W Amerycie mierzono moc wg normy SAE - czyli bez osprzętu, w Europie
    stosowano normę DIN - czyli silnik z osprzętem.

  • 25. Data: 2010-12-10 20:17:43
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 19:40:48 +0100, megrims napisał(a):

    > Rolls-Royce Merlin V12, 27 litrów pojemności, z turbiną na wale
    > o średnicy 60cm 2000 KM. Ciekawe jak oni to chłodzili.

    W korkach nie stali, wloty powietrza do chłodnic były całkiem duże, płyn
    gotował się podczas lotu - jakoś dawało radę wychłodzić potwora.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 26. Data: 2010-12-10 20:19:22
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2010-12-10 18:10, Plumpi pisze:
> [...]
    > km to oznaczenie jednostki miary "kilometr"
    >
    > Jak się pisze o koniach mechanicznych to tę jednostkę oznacza się jako

    kolejny...

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    "Może Oko tylko mydli oko

  • 27. Data: 2010-12-10 21:36:26
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 10 Dec 2010 18:30:44 +0100, kml <f...@g...lp>
    wrote:

    > Dokładnie. A nawet jeżeli to wyjdzie to ciekawe czy ten samochód będzie, tak
    > jak Bugatti, nadawał się do życia "codziennego" czy wyłącznie na pas
    > startowy. Ja stawiam na to drugie :)

    Niekoniecznie na pas startowy, ale w Veyronie właśnie kupę
    szmalu kosztowało to, żeby tym autem dało się jeździć na
    codzień. GT-R700 (ExViTermini), który miał 1000+kW, powstał za
    ułamek ceny Veyrona, ale był tylko dragsterem. Jest sporo
    ulicznych aut, które mają po 500, 800, 1000KM, ale znów są to
    wydumki na poziomie prototypów i uliczne są głównie w weekendy,
    kiedy nie stoją po raz kolejny w warsztacie z
    urwanym/zmielonym/wybuchniętym czymś.

    r.
    _____________

  • 28. Data: 2010-12-10 21:50:13
    Od: "kml" <f...@g...lp>

> [...]
    > wydumki na poziomie prototypów i uliczne są głównie w weekendy,
    > kiedy nie stoją po raz kolejny w warsztacie z

    Na chłopski rozum, czy chcesz mieć 1000KM od Niemiaszków czy od
    przedstawicieli USiA ;) Ja wolę swojskich producentów znających pojęcie
    "zakręt".

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 29. Data: 2010-12-10 21:53:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Rolls-Royce Merlin V12, 27 litrów pojemności, z turbiną na wale
    > o średnicy 60cm 2000 KM. Ciekawe jak oni to chłodzili.

    Silnik o pojemności 27 litrów to kawał kloca więc i ma dużą pojemność
    cieplną, dodatkowo silniki lotnicze raczej chłodzone są powietrzem, przy
    pełnej mocy i prędkości przepływ powietrza mógł wystarczyć do
    schłodzenia takiego silnika. I chyba starczał skoro działały.

    To 9-cio litrowe "maleństwo" raczej chłodzone będzie cieczą, zakładając
    że jego sprawność będzie baaaardzo duża, powiedzmy nawet 30%, to przy
    2000KM mocy trzeba wypromieniować i tak ponad 3x większą moc.
    To jest prawie pół MW mocy, można tym ogrzać spory budynek, taki na 100
    rodzin.

  • 30. Data: 2010-12-10 22:13:28
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 10 Dec 2010 21:50:13 +0100, kml <f...@g...lp>
    wrote:

    > Na chłopski rozum, czy chcesz mieć 1000KM od Niemiaszków czy od
    > przedstawicieli USiA ;) Ja wolę swojskich producentów znających pojęcie
    > "zakręt".

    Saleen, Roush czy Vette nie istnieją? To coś wygląda jakby miało
    silnik umieszczony centralnie, takie wózki skręcają dobrze.

    r.