-
1. Data: 2017-07-06 17:33:13
Temat: 1390 ccm 16V BBY (Ibiza 2004 rozrząd)
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Witam,
Czy silnik BBY 1390 ccm 75 KM 16V ma jeden pasek rozrządu czy paski są dwa-
z paskiem międzywałkowym (przełożenie 1:1)?
Podziękowania.
T.
-
2. Data: 2017-07-07 14:03:06
Temat: Re: 1390 ccm 16V BBY (Ibiza 2004 rozrząd)
Od: kosmos <a...@u...pl>
W dniu 2017-07-06 o 17:33, Tomek pisze:
> Witam,
> Czy silnik BBY 1390 ccm 75 KM 16V ma jeden pasek rozrządu czy paski są
> dwa- z paskiem międzywałkowym (przełożenie 1:1)?
> Podziękowania.
> T.
Są dwa paski. Na przykład Gates: 5516XS i 5565XS.
-
3. Data: 2017-07-07 19:10:23
Temat: Re: 1390 ccm 16V BBY (Ibiza 2004 rozrząd)
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "kosmos" <a...@u...pl> napisał w wiadomości
news:ojnt9t$sdn$1@node1.news.atman.pl...
>> Czy silnik BBY 1390 ccm 75 KM 16V ma jeden pasek rozrządu czy paski są
>> dwa- z paskiem międzywałkowym (przełożenie 1:1)?
>> Podziękowania.
>> T.
> Są dwa paski. Na przykład Gates: 5516XS i 5565XS.
Podziękowania.
Biję się z myślami, czy wymienić tylko oba paski, czy też rolki napinające
i pompę chłodnicy z płynem chłodzącym. Przebieg nieduży, a rozrząd b.stary.
Nie chcą dawać gwarancji tylko po wymianie samych pasków, a podobnież
robocizna przy całym rozrządzie nie jest dużo większa. \
Wcześniej miałem rozrządy OHV i w grę wchodziło regulowanie luzów a nie
kwestia wymiany pasków i osprzętu.
T.
-
4. Data: 2017-07-10 10:14:41
Temat: Re: 1390 ccm 16V BBY (Ibiza 2004 rozrząd)
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2017-07-07 o 19:10, Tomek pisze:
>
> Użytkownik "kosmos" <a...@u...pl> napisał w wiadomości
> news:ojnt9t$sdn$1@node1.news.atman.pl...
>>> Czy silnik BBY 1390 ccm 75 KM 16V ma jeden pasek rozrządu czy paski
>>> są dwa- z paskiem międzywałkowym (przełożenie 1:1)?
>>> Podziękowania.
>>> T.
>> Są dwa paski. Na przykład Gates: 5516XS i 5565XS.
> Podziękowania.
> Biję się z myślami, czy wymienić tylko oba paski, czy też rolki
> napinające i pompę chłodnicy z płynem chłodzącym. Przebieg nieduży, a
> rozrząd b.stary.
> Nie chcą dawać gwarancji tylko po wymianie samych pasków, a podobnież
> robocizna przy całym rozrządzie nie jest dużo większa. \
> Wcześniej miałem rozrządy OHV i w grę wchodziło regulowanie luzów a nie
> kwestia wymiany pasków i osprzętu.
> T.
Wymień jak należy komplet. Wymienisz same paski to na bank pompa zacznie
cieknąć szybko i któraś rolka się odezwie.
-
5. Data: 2017-07-16 15:59:25
Temat: Re: 1390 ccm 16V BBY (Ibiza 2004 rozrząd)
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał w
wiadomości news:ojvd1h$1r9g$1@gioia.aioe.org...
>W dniu 2017-07-07 o 19:10, Tomek pisze:
> Wymień jak należy komplet. Wymienisz same paski to na bank pompa zacznie
> cieknąć szybko i któraś rolka się odezwie.
Wymieniłem jak radziliście. Niemal 13 lat od dnia produkcji były te same
paski rozrządu. Mam je- nie były spękane na obrzeżach, żaden z zębów nie
przekoszony. Rolki też mam- żadna nie piszczy, nie wyczuwalnego luzu czy
bicia. pompa wody stawia mały opór ale nie mam porównania do pompy nowej.
Swoją drogą to jakiś absurd z napędzaniem pompy wody (cieczy chłodzącej)
paskiem rozrządu. Tyle lat pompy były napędzane paskiem klinowym. Kto to
wymyślił??
Jak jest łańcuch rozrządu (np. w silnikach HTP 12V 64 KM) to też napęd
pompy cieczy jest od rozrządu??
T.