  • 71. Data: 2010-08-15 09:05:07
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    news:aunc66djgr1mcomvnv7dhcdord7j6kefoi@4ax.com...

    > Albo wymuszenia przestrzegania prawa, zeby nie bylo tak ze kierowca
    > daje 500zl i mowi "wypisz pan sobie mandat i zaplac, bo mnie sie nadal
    > spieszy".

    To w jakim celu sa punkty karne?

    --
    Picasso

  • 72. Data: 2010-08-15 10:36:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:

    > Ten co zarabia 2000 ma jakiś zakaz zarabiania 200000?

    Ciekawe jakbyś śpiewał gdyby podwyższyli w PL mandaty od jakichś 10.000E
    za przekroczenie o 30km/h do 50.000E za przekroczenie o 50+. Sąd ci
    powie że przecież masz prawo dużo zarabiać, a jak nie masz forsy to weź
    sobie kredycik w banku.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 73. Data: 2010-08-15 10:45:58
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Mowa była o mandacie/grzywnie/karze pieniężnej, a nie więzieniu.

    To-tek nie sprecyzowal (w tym watku) o co mu konkretnie chodzi. Jesli kara
    pieniezna ma byc wysoka aby byla dokuczliwa dla majetnego sprawcy, to kara
    wiezienia musi byc odpowiednio dostosowana do jego standardu dotychczasowego
    zycia. Jesli bezdomny idzie siedziec, to jego standrady pogarszaja sie
    niewiele a wedlug niektorych nawet polepszaja. Bogaty ktory na co dzien ma
    do dyspozycji basen, pokojowke i kamerdynera, idac do wiezienia powinien
    odbyc kare w znacznie lepszych warunkach niz bezdomny, aby kara dla obu byla
    rownie dokuczliwa. I zgadzam sie z tym w calej rozciaglosci - skoro
    stosujemy w przypadku mandatow taka sprawiedliwosc spoleczna to badzmy
    konsekwentni i stosujmy ja w przypadku wszystkich kar.

    --
    Picasso

  • 74. Data: 2010-08-15 10:56:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@a...xyz napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Równość z dupy. Skoro jest tam taka równość, to niech bogaci siedzą w
    > więzieniach o odpowiednio wyższym standardzie niż biedni.

    ten przykład powinien pojawic sie w encyklopedii jako odwracanie kota
    ogonem.
    Mowa o stopniowaniu kary, aby dla kazdego była doskwierajaca, a ty
    wyskakujesz z lagodzeniem kary.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 75. Data: 2010-08-15 12:15:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Aug 2010 10:36:10 +0200, DoQ wrote:

> [...]
    >za przekroczenie o 30km/h do 50.000E za przekroczenie o 50+. Sąd ci
    >powie że przecież masz prawo dużo zarabiać, a jak nie masz forsy to weź

    To wez sie do roboty zamiast pierdziec w stolek za male pieniadze :-)

    J.

  • 76. Data: 2010-08-15 12:21:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Aug 2010 23:58:49 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >Jakich winnych nie ma?
    >Winnych to policjant łapie na radar.

    Po czym sprawdza czym jedzie, ktory to mandat i posiadacze nowych
    mercedesow placa 500zl gotowka na miejscu :-)

    J.

  • 77. Data: 2010-08-15 12:33:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    J.F. pisze:

    > To wez sie do roboty zamiast pierdziec w stolek za male pieniadze :-)

    Dokladnie to powinien uslyszec:)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 78. Data: 2010-08-15 12:57:38
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-08-14 19:02, J.F. pisze:

    > Ale skad ten wniosek ?
    > Czy ktos proponuje uzaleznic cene benzyny od zarobkow ? :-)

    Cena benzyny od zarobków? Może i nie.

    Koszt przejechania 1 km autem, które lata pod 300 km/h jest
    najczęściej kilka razy wyższy niż auta "normalnego" (Opel
    Astra, VW Golf itp).

    IMO ktoś, kto takim autem jeździ i tak dużo więcej oddaje
    do budżetu w podatkach niż przeciętny kowalski.
    To mandaty też ma płacić kilka razy wyższe?

  • 79. Data: 2010-08-15 13:11:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Aug 2010 12:57:38 +0200, megrims wrote:

> [...]
    >do budżetu w podatkach niż przeciętny kowalski.
    >To mandaty też ma płacić kilka razy wyższe?

    Ale chcemy rownosc wobec prawa, i to ze ktos placi duzo wiecej
    podatkow nie upowaznia go do jezdzenia szybciej niz przepisy pozwalaja
    :-)

    Dopiero platne autostrady mialy to zmienic, ale opornie idzie, komuchy
    sie dorwaly do wladzy i tez tak nie bedzie :-)

    J.

  • 80. Data: 2010-08-15 14:10:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Budzik

    > ten przykład powinien pojawic sie w encyklopedii jako odwracanie kota
    > ogonem.
    > Mowa o stopniowaniu kary, aby dla kazdego była doskwierajaca, a ty
    > wyskakujesz z lagodzeniem kary.

    Nie, mowa o równości wobec prawa. Skoro wysokość grzywny ma być
    dostosowania do statusu majątkowego to i warunki odbywania kary więzienia.

    --
    ignorance is bliss