  • 31. Data: 2018-01-29 17:34:46
    Temat: Re: żona mnie zatłucze jak nie pomożecie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 29-Jan-18 15:58, Jakub Rakus wrote:
    > Wszystko podpowiadają jakieś dziwne, niezrozumiałe rozwiązania. A czy
    > nie prościej zmienić... żonę?

    "Lepszej nie znajdę, a takiej samej nie chcę" jak to było w jakimś
    dowcipie z długą brodą?

    Piotrek

  • 32. Data: 2018-01-29 18:24:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > 1. Niby bezpieczniki to też "aparaty elektryczne" ale jakoś nie przyjeło
    > się ich za takie uważać. To podobnie jak z transformatorem który niby

    Jeszcze może być podlicznik, jakieś listwy z filtrami itp.
    Wszystko będzie przeszkadzać.

    > 2. Aby połączyć fazy dla w.cz. wystarczy je zewrzeć kondensatorami za
    > bezpiecznikami i nawet nikomu by do głowy nie przyszło by to robić przed
    > nimi.

    Tak napisałeś do pytającego, niekoniecznie specjalisty:
    Cytat:
    "Bzdura. 3 kondensatory MKP 100+nF/630V między fazy za licznikiem i
    będzie śmigać"

  • 33. Data: 2018-01-29 18:36:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2018 18:24:35 +0100, t-1 napisał(a):

    > Jeszcze może być podlicznik, jakieś listwy z filtrami itp.
    > Wszystko będzie przeszkadzać.
    Mozna zmostkować. I w ogóle chyba przesadzasz, takich rzeczy nie ma w
    typówce.

    > Tak napisałeś do pytającego, niekoniecznie specjalisty:
    > Cytat:
    > "Bzdura. 3 kondensatory MKP 100+nF/630V między fazy za licznikiem i
    > będzie śmigać"
    To nie ja, ale ja to bym dał 1nF/kilka kV rodem ze starych ruskich OTV
    lampowych. Gniotsia nie łamiotsia.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 34. Data: 2018-01-29 20:09:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-29 o 18:24, t-1 pisze:

    > Jeszcze może być podlicznik, jakieś listwy z filtrami itp.
    Listwy nie maja filtrów, co najwyżej warystory.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2018-01-30 00:42:49
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 28.01.2018 o 23:33, Luke pisze:

    > Sam nie wiem, o co chodzi.
    >
    > Być może MAC ? Nie robiłem forensic investigation :)
    >
    > Objawia się to tak: kupujesz radio internetowe (takie sprzętowe w stylu
    > miniwieży). Radio znajduje dwie sieci o tym samym SSID. Jedna to router,
    > druga to repeater. Po zapamiętaniu hasła i wymianie tego elementu na
    > inny egzemplarz procedurę parowania z siecią trzeba zrobić od nowa.

    Co rozumiesz przez parowanie. Korzystanie z WPS?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 36. Data: 2018-01-30 01:30:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wszystko podpowiadają jakieś dziwne, niezrozumiałe rozwiązania. A czy
    > nie prościej zmienić... żonę?

    Myślę o tym czasem, jak mnie wkurzy, ale :

    1. Przyzwyczaiłem się
    2. Trudno znaleźć ładniejszą ( modelka playboya - ale nie podam numeru... :)
    3. Umie układać elementy SMT z prędkością około 500 CPH (sprawdzone
    kilka razy )
    4. Można z nią pogadać o splątaniu kwantowym, ostatnio próbowała się
    nauczyć programowania w C#
    5. Robi dobre jedzenie
    6. Toleruje że wstaję czasem o 15.00 tej
    7. Można zabrać do dowolnie drogiej restauracji (i tak zamówi sałatę z
    trawy za 10 zł.)
    8. Przytula mnie, mimo że jestem brzydki i gruby (fuj)
    9. Poznaliśmy się kiedy jeździłem 20-letnią Hondą - więc moja kasa,
    której się dorobiłem nie jest jej motywacją.

    Tak, że - no nie jest łatwo znaleźć coś lepszego.
    Próbuję czasem - ale na razie dupa :)

  • 37. Data: 2018-01-30 01:51:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Dziwne - zniknął mój wpis z wczoraj ?
    Jak piszę z domu, to potem nie widzę tego posta na grupie...
    SPISEK ??

    W każdym razie - jeszcze raz mały update:

    Sytuacja jest taka : Na dachu domu jest antena ubiquiti, z której kabel
    leci do pokoju na piętrze - tam jest router wifi.
    Nie mogę prosto dać kabla na dół do salonu, bo to nawet nie są
    pomieszczenia jedno nad drugim. Więc musiałby się kabel walać po podłodze.
    Wiosną będzie większy remont, wtedy pociągnę gdzie się da 100km kabli :)

    Jak to mówią - szewc chodzi bez butów. Jak byście wiedzieli jakie
    robiłem swego czasu instalacje ludziom po domach... :)
    Całe szafy z przewodami, osobne kable do każdego pokoju, widok jak w
    elektrowni jakiejś...

    No ale kupiłem dom gotowy, no i wiadomo jak jest.

    Co do transmisji :

    Sprawdziłem - jednak to jest jedna faza. Byłem pewien, że nie. No ale -
    jedna. Mimo to nie działa.
    A właściwie - na piętrze działa. A Piętro <> parter niekoniecznie. Coś
    tam niby czasem styknie - ale na chwilę. I byle jak.

    Dlaczego ? Albo to jakieś stare badziewie, albo w ogóle ten system jest
    do dupy ? Urządzeń elektrycznych nie ma wiele w sieci... zakłóceń nie
    powinno być.

    Postanowiłem więc tymczasowo spróbować z drugim routerem - albo jako
    repeater albo przy TV. Sygnał WIFI (telefonem sprawdzany) to jest ok.
    -60 dB. No dużo to nie jest, chociaż np. laptop w tym samym miejscu
    działa OK.

    Co do łączenia faz - zrobiłem sobie dynks z kondensatora 0.1uF 500VAC,
    no ale w tej sytuacji nie ma czego z czym spinać... :)

  • 38. Data: 2018-01-30 09:06:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Jan 2018 01:51:46 +0100, sundayman napisał(a):

    > albo w ogóle ten system jest
    > do dupy ?

    Z czasów sprzed wi-fi i tanich ruterów pamiętam że zdania na temat
    skuteczności tego systemu były mało pochlebne. Dodatkowo, krótkofalowcy
    mieli o nim jak najgorsze zdanie bo sieje toto niemożebnie po całych
    krótkich.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 39. Data: 2018-01-30 09:47:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jan 2018 01:30:07 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak, że - no nie jest łatwo znaleźć coś lepszego.
    > Próbuję czasem - ale na razie dupa :)

    Na pewno się ucieszy jak to przeczyta ;)

    --
    Marek

  • 40. Data: 2018-01-30 11:56:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-29 o 20:09, Janusz pisze:

    > Listwy nie maja filtrów, co najwyżej warystory.

    Są listwy z filtrami RLC.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam