eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana oleju
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2011-04-08 14:16:13
    Temat: zmiana oleju
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Witaj Grupo Wszechwiedząca

    Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
    pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
    Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
    Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
    cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
    przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
    opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
    po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
    5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
    jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
    5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
    parametrom. Co radzicie wlać?

    --
    MZ


  • 2. Data: 2011-04-08 14:24:06
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.04.2011 14:16, MZ pisze:
    > Witaj Grupo Wszechwiedząca
    >
    > Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
    > pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
    > Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
    > Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
    > cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
    > przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
    > opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
    > po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
    > 5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
    > jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
    > 5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
    > parametrom. Co radzicie wlać?
    >
    skoro według książki ma być 5W30 to nad czym się zastanawiasz?


  • 3. Data: 2011-04-08 14:27:38
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-08 14:24, Albercik pisze:
    >
    > skoro według książki ma być 5W30 to nad czym się zastanawiasz?
    W zasadzie nad tym, że książka tak jak i auto jest z 2003 roku. Trochę
    się pozmieniało. W ASO zaproponowali jako oficjalnie lany do aut na
    gwarancji olej 5W50, ale ASO proponuje to co im każde umowa z dostawcą.

    --
    MZ


  • 4. Data: 2011-04-08 14:28:11
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał
    >
    > skoro według książki ma być 5W30 to nad czym się zastanawiasz?
    >
    >
    Instrukcje, serwisowki, zalecenia producenta sa tylko dla
    idiotow. Prawdziwa wiedze na temat olejow nalezy czerpac od
    ekspertow z PMS!
    Pozdr

    --
    Hinek



  • 5. Data: 2011-04-08 14:37:00
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-08 14:28, Hinek pisze:

    > Instrukcje, serwisowki, zalecenia producenta sa tylko dla
    > idiotow. Prawdziwa wiedze na temat olejow nalezy czerpac od
    > ekspertow z PMS!

    Well.. zgodziłbym się gdyby nie to że od początku w ASO (zresztą przy
    salonie, więc w zasadzie można powiedzieć że bezpośredni przedstawiciel
    producenta) zalało olej zupełnie niezgodny z wytycznymi tegoż. Dziś się
    tłumaczą że taką umowę mieli wtedy z Castrolem i byli zobowiązani. Dziś
    już standardowo nie leją Castrola tylko Mobila. Jak widać instrukcja
    jedno, a (teoretycznie) najlepiej poinformowani eksperci co innego.
    Postanowiłem więc zapytać "praktyków", a że szukam ich tu a nie na
    p.s.prawo ...myślałem że to lepszy adres ;P

    --
    MZ


  • 6. Data: 2011-04-08 14:44:57
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: "kml" <f...@g...lp>


    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:inmuaa$kkk$1@news.onet.pl...

    >5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
    > parametrom. Co radzicie wlać?

    Do 4afe leje castrola 5w30 syntetyk. Na alleprowizji kupiłem bańkę 5l za
    160PLN (odbiór w sklepie stacjonarnym w wAw) vs. supermarket 4l za 232PLN.
    Na tym oleju silnik pracuje bardzo dobrze, nic złego się nie stało przez
    ostanie 10k km.

    --
    pozdrawiam
    kml


  • 7. Data: 2011-04-08 14:52:00
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
    > pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
    > Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
    > Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
    > cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
    > przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
    > opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
    > po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
    > 5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
    > jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
    > 5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
    > parametrom. Co radzicie wlać?

    Kiedy kupowałem strucla miałem zalanego shella helix ultra racing 10W60,
    pierwsza wymiana i zalany shell helix ultra 5W40 np.
    http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w40-4l-kurier-n
    owa-dostawa-i1551632181.html
    I tak od wymiany do wymiany już 7 lat...
    Pozdrawiam !
    WOJO


  • 8. Data: 2011-04-08 14:55:19
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: "MW" <M...@z...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:inmuaa$kkk$1@news.onet.pl...
    > Witaj Grupo Wszechwiedząca
    >
    > Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
    > pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
    > Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
    > Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
    > cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
    > przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
    > opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
    > po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
    > 5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
    > jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
    > 5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
    > parametrom. Co radzicie wlać?

    Wlewałem castrola, mobila, motula, statoila i Bóg jeden wie, co jeszcze...
    Kiedy moja corolla zaczęła brać olej przy 125-ciu tysiącach, zmieniłem
    zalewanego od nowości castrola na mobila1, do 150 (kiedy sprzedałem) oleju
    nie ubywało. Na lazwrwayu od statoila silnik był wyraźniej cichszy niż na
    castrolu, ale już pomiędzy lazerwayem a helixem od shella wyraźnej różnicy
    nie było. Innych uwag nie mam, jeślibym czegoś unikał w przyszłości, to
    właśnie castrola (przynajmniej tych tańszych).

    MW


  • 9. Data: 2011-04-08 15:10:12
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-04-08 14:55, MW pisze:
    > Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:inmuaa$kkk$1@news.onet.pl...
    >> Witaj Grupo Wszechwiedząca
    >>
    >> Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
    >> pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
    >> Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
    >> Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
    >> cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
    >> przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
    >> opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
    >> po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
    >> 5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
    >> jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
    >> 5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
    >> parametrom. Co radzicie wlać?
    >
    > Wlewałem castrola, mobila, motula, statoila i Bóg jeden wie, co jeszcze...
    > Kiedy moja corolla zaczęła brać olej przy 125-ciu tysiącach, zmieniłem
    > zalewanego od nowości castrola na mobila1, do 150 (kiedy sprzedałem)
    > oleju nie ubywało. Na lazwrwayu od statoila silnik był wyraźniej cichszy
    > niż na castrolu, ale już pomiędzy lazerwayem a helixem od shella
    > wyraźnej różnicy nie było. Innych uwag nie mam, jeślibym czegoś unikał w
    > przyszłości, to właśnie castrola (przynajmniej tych tańszych).
    >
    > MW
    To ja swojego leje motula 6100 synergie+ 10w40 (silnik 1,9TD przebieg
    392 tyś. km) i silnik chodzi ciszej niż na Mobilu, castrolu czy innych
    wynalazkach. Podobnie zachowywał się silnik na Liquy Moly 10w40 MoS2
    (też chodził wyraźniej cicho)


  • 10. Data: 2011-04-08 15:18:15
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
    > pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
    > Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
    > Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
    > cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
    > przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
    > opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
    > po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
    > 5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
    > jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
    > 5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
    > parametrom. Co radzicie wlać?

    zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji,
    IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł,
    swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0 i
    1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym, przy tym
    oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem znamionowego ciśnienia w
    układzie, w efekcie łańcuchy szybko się naciągały,
    problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30,
    w w/w Corolli zmienne fazy rozrządu też chyba? są realizowane za pomocą
    ciśnienia oleju,
    jeżeli tak, to taki "ciężki" olej jak 10W60 jest jak sądzę średnim pomysłem,

    brat

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: