-
1. Data: 2012-08-09 09:12:37
Temat: Re: zm?czone ga 1/4 niki w XJ600
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-08-09, ARO <a...@p...pl> wrote:
> Czo?em kluski z roso?em!
>
> Czy kto? z Was orientuje sie czy do przedliftowej dywersji XJ600 (4BR z '94)
> mo?na za?o?yae ga 1/4 niki od nowszej wersji produkowanej po 98 roku? Wyczyta?em
> ?e nowsze mia?y ssanie na kierownicy i czujnik po?o?enia przepustnicy - to
> niby nie problem. A jak rozstaw i srednica gardzieli oraz inne sprawy?
> Bedzie to pasowaae i dzia?aae jak nale?y?
>
> Problem polega na tym, ?e model motocykla ma ju? swoje lata i obawiam sie,
> ze ciezko bedzie znalezc gaziory w dobrym stanie. W tych, z ktorymi walcze
> sa rozbite rozpylacze (owale zamiast otworow), dwie membrany dziurawe i
> urwane dwie sruby trzymajace caly jet housing. W takim wypadku lepiej
> poszukac kompletnych niezajezdzonych gaziorow, niz sciagac z konca swiata
> zestawy naprawcze. Kupowanie gaznikow bedzie prawdopodobnie w ciemno, bo jak
> znam zycie, to zaden z tych pajacow na alledrogo nie bedzie ani chcial, ani
> tym bardziej umial zrobic fotek elementow, ktore mnie interesuja. Zakladam,
> ze mlodsze roczniki moga miec mniej wychlastane graty - stad pomysl.
>
Nie wiem jak jamachacha ale KHI w swoich serwisowkach gazniki ma konkretnie
opisane, model, wszystkie dysze itp. moze sciagnij serwisowke od starszej XJ
i nowszej i zobacz?
--
Artur
ZZR 1200
-
2. Data: 2012-08-09 09:20:13
Temat: Re: zm?czone ga?niki w XJ600
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-08-09 09:22, ARO pisze:
> Czo?em kluski z roso?em!
>
> Czy kto? z Was orientuje si? czy do przedliftowej dywersji XJ600 (4BR z '94)
> mo?na za?o?y? ga?niki od nowszej wersji produkowanej po 98 roku? Wyczyta?em
> ?e nowsze mia?y ssanie na kierownicy i czujnik po?o?enia przepustnicy - to
> niby nie problem. A jak rozstaw i srednica gardzieli oraz inne sprawy?
> B?dzie to pasowa? i dzia?a? jak nale?y?
tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach
polegaja tez na podgrzewaniu. jedne mialy podgrzewanie olejem a inne
elektryczne.
>
> Problem polega na tym, ?e model motocykla ma ju? swoje lata i obawiam sie,
> ze ciezko bedzie znalezc gaziory w dobrym stanie. W tych, z ktorymi walcze
> sa rozbite rozpylacze (owale zamiast otworow), dwie membrany dziurawe i
> urwane dwie sruby trzymajace caly jet housing. W takim wypadku lepiej
> poszukac kompletnych niezajezdzonych gaziorow, niz sciagac z konca swiata
> zestawy naprawcze. Kupowanie gaznikow bedzie prawdopodobnie w ciemno, bo jak
> znam zycie, to zaden z tych pajacow na alledrogo nie bedzie ani chcial, ani
> tym bardziej umial zrobic fotek elementow, ktore mnie interesuja. Zakladam,
> ze mlodsze roczniki moga miec mniej wychlastane graty - stad pomysl.
Kup gazniki na ebay.de. Tam jest duzo mniejsza szansa trafienia zbuka.
Ladne uzywki kosztuja ok 120-130 Euro.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
3. Data: 2012-08-09 09:22:49
Temat: zmęczone gaźniki w XJ600
Od: "ARO" <a...@p...pl>
Czołem kluski z rosołem!
Czy ktoś z Was orientuje się czy do przedliftowej dywersji XJ600 (4BR z '94)
można założyć gaźniki od nowszej wersji produkowanej po 98 roku? Wyczytałem
że nowsze miały ssanie na kierownicy i czujnik położenia przepustnicy - to
niby nie problem. A jak rozstaw i srednica gardzieli oraz inne sprawy?
Będzie to pasować i działać jak należy?
Problem polega na tym, że model motocykla ma już swoje lata i obawiam sie,
ze ciezko bedzie znalezc gaziory w dobrym stanie. W tych, z ktorymi walcze
sa rozbite rozpylacze (owale zamiast otworow), dwie membrany dziurawe i
urwane dwie sruby trzymajace caly jet housing. W takim wypadku lepiej
poszukac kompletnych niezajezdzonych gaziorow, niz sciagac z konca swiata
zestawy naprawcze. Kupowanie gaznikow bedzie prawdopodobnie w ciemno, bo jak
znam zycie, to zaden z tych pajacow na alledrogo nie bedzie ani chcial, ani
tym bardziej umial zrobic fotek elementow, ktore mnie interesuja. Zakladam,
ze mlodsze roczniki moga miec mniej wychlastane graty - stad pomysl.
pzdr
--
ARQ
transalp
-
4. Data: 2012-08-09 20:03:54
Temat: Re: zmęczone gaźniki w XJ600
Od: "marvin" <m...@w...pl>
Użytkownik "Kuczu" napisal w wiadomosci...
> tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach
> polegaja tez na podgrzewaniu. jedne mialy podgrzewanie olejem a inne
> elektryczne.
Dodatkowo nowsza miala elektryczna pompe paliwa - nie wiem czy moze to miec
jakies znaczenie dla gaznikow.
Pozdrawiam
marvin
tdm900
-
5. Data: 2012-08-09 20:28:55
Temat: Re: zmęczone gaźniki w XJ600
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-08-09, marvin <m...@w...pl> wrote:
>> tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach
>> polegaja tez na podgrzewaniu. jedne mialy podgrzewanie olejem a inne
>> elektryczne.
>
> Dodatkowo nowsza miala elektryczna pompe paliwa - nie wiem czy moze to miec
> jakies znaczenie dla gaznikow.
>
Raczej nie, pompa sie wylacza po zamknieciu zaworka iglicowego. Pompy sa
przewaznie w moto gdzie konstrukcyjnie najnizszy punkt zbiornika jest nizej
od komor plywakowych a tego grawitacja nie ogarnie.
--
Artur
ZZR 1200
-
6. Data: 2012-08-10 01:56:58
Temat: Re: zmęczone gaźniki w XJ600
Od: "ARO" <a...@p...pl>
Użytkownik "marvin" <m...@w...pl> napisał w:
> Dodatkowo nowsza miala elektryczna pompe paliwa - nie wiem czy moze to
> miec
> jakies znaczenie dla gaznikow.
Akurat ja mam na warsztacie starszą wersję ('94) gdzie jest dość ciekawie i
nietypowo, bo:
1. jest kranik podciśnieniowy (PRI-RES-ON),
2. jest pompa paliwa, taka standardowa z przeponą.
I teraz o ile silnik nie pracuje (nie wytwarza podcisnienia) i kranik jest
na ON, to gdy wlaczy sie zapłon, to pompa dostaje szału, bo ma zatkany
dolot. Taka anegdotka.
Jak jest w ta pompa w nowszym modelu (czyli 1998+) tego nie wiem. Obecnosc
pompy w tym przypadku nie ma znaczenia.
--
ARQ
transalp
-
7. Data: 2012-08-10 02:20:52
Temat: Re: zmeczone gazniki w XJ600
Od: "ARO" <a...@p...pl>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał :
> tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach
> polegaja tez na podgrzewaniu. jedne mialy podgrzewanie olejem a inne
> elektryczne.
Ciekawe jak to sie miesci pod bakiem, miedzy rama i laczy z puszka
powietrzna... Z serwisowki, ktorej istnienie przytacza AZ nie dowiem sie
rzeczy o ktore pytam. Haynes podaje parametry do regulacji, wymiary dysz i
inne standardowe sprawy rozbiorkowo-sewisowe typu rysunek eksplodowany, z
ktorego odpowiedzi tez nie uzyskam. Serwis manuala Yamahy akurat do tego
motocykla nie znalazlem, chyba ze ktos ma i sie podzieli, to ja bardzo
chetnie :)
Pomimo, ze z prądem jestem na "ty", zastanawiam sie czy nie pozbyc sie tego
podgrzewania. Jaki to ma sens w naszych warunkach klimatycznych? Tym
bardziej, gdyby pozostac przy oryginalnych gaznikach, to dopiero goracy olej
jest je w stanie ogrzac. Domyslam sie, ze to ma na celu tylko termiczna
stabilizacje warunkow pracy, bo siedzi w gazniku tez jakas czujka
temperatury, ktora jest podpieta pod sterownik razem z tym zaworem
otwierajacym obieg oleju. No patrz pan, ze inne moto tego nie maja, a
jezdza, chocby moj trampek. Niby hąda.
> Kup gazniki na ebay.de. Tam jest duzo mniejsza szansa trafienia zbuka.
> Ladne uzywki kosztuja ok 120-130 Euro.
Argumenty by sie tam zalogowac ciagle gromadze, ale chyba jeszcze nie
osiagnely one masy krytycznej ;) Klient jest w stanie zaplacic za uzywane
gazniki maksymalnie taka cene, ktora przytaczasz, jednak musi miec 100%
pewnosc ze bedzie to dobry towar. Dla mnie z kolei umoczyc 4..5 stów za
jednym strzałem to dosc smutny temat.
--
ARQ
transalp
-
8. Data: 2012-08-10 09:59:24
Temat: Re: zmeczone gazniki w XJ600
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-08-10, ARO <a...@p...pl> wrote:
>
> Ciekawe jak to sie miesci pod bakiem, miedzy rama i laczy z puszka
> powietrzna... Z serwisowki, ktorej istnienie przytacza AZ nie dowiem sie
> rzeczy o ktore pytam. Haynes podaje parametry do regulacji, wymiary dysz i
> inne standardowe sprawy rozbiorkowo-sewisowe typu rysunek eksplodowany, z
> ktorego odpowiedzi tez nie uzyskam. Serwis manuala Yamahy akurat do tego
> motocykla nie znalazlem, chyba ze ktos ma i sie podzieli, to ja bardzo
> chetnie :)
>
No to inaczej:
http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/1994-ya
maha-seca-ii-600-xj600sf/o/m146387#sch138374
W tabelce na dole masz wszystkie dysze z rozmiarami.
--
Artur
ZZR 1200