eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazasilanie modułu gps 12V->5V na stałezasilanie modułu gps 12V->5V na stałe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!opal.futuro.pl!szmaragd.futuro.pl!newsf
    eed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 18 Nov 2012 17:21:53 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: zasilanie modułu gps 12V->5V na stałe
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 22
    Message-ID: <50a90b21$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    X-Trace: 1353255713 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26694 85.198.212.230:39617
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:638259
    [ ukryj nagłówki ]

    witam

    W związku z tym, ze nawigacji w telefonie używam w trudnym terenie,
    często traci się sygnał. mam też moduły GPS-BT i taki moduł wożę w
    samochodzie. jest to jednak niewygodne, bo trzeba to raz na jakiś czas
    ładować, znaleźć w schowku i załączyć. Wymyśliłem że zamotuje to na
    stałe, a włączać urządzenie będzie kluczyk w stacyjce (albo światła).
    PRoblem jednak dwojaki. raz że potrzebuje cały czas transformować 12V na
    5v i nie wiem czy chińska ładowarka nie podpali mi auta, dwa to
    włączanie stacyjką nie jest takie proste. tzn na początku myślałem że
    wyjmę baterię, urządzenie zasilę "po stacyjce" i a jego mechaniczny
    przełącznik pozostawie na zawsze w pozycji "on" Boję się jednak że
    zacznie wariować, z powodu mało stabilnego zasilania. mylę się? Może
    jednak pozostawić akumulator? sęk w tym że będzie on większość czasu
    kompletnie rozładowany. Może zamiast akumulatora 3.7v, wpakować jakiś
    zestaw kondensatorów o bardzo dużej pojemności, tak aby stały się
    "buforem" w przypadku skoków zasilania...
    Co myślicie o tym pomyśle od strony elektrycznej? Może zrobić ładowarkę
    na starodawnych prostownikach chyba 7905 i tak zostawić? Z drugiej
    strony, fajnie by było żeby jednak podtrzymywać zasilanie urządzenia w
    przerwie na tankowanie albo na siku.
    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: