  • 31. Data: 2011-12-14 17:13:06
    Temat: Re: zasilacz ATX
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:4ee4c991$0$5811$65785112@news.neostrada.pl...
    (...)
    > ale jest nie do podrobienia, więc znowu szybko trafia do KF. Zaraz pewnie
    > napisze, że ma 30 lat doświadczenia w elektronice i żeby mu tu nie pisać o
    > podstawach :-) - których zresztą nie zna.

    Hehe, poczytajcie na p.c.o.ms-windows.winnt, w wątku (mojego "autorstwa,
    choć zacząć mogłem go pod inną xyvą) "Byłem niegrzeczny i popsułem system",
    gdzie wieloletni MVP M$ dowiadują się, że nie znają się na rzeczy...

  • 32. Data: 2011-12-15 06:17:47
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Pomimo to pokusiło mnie, żeby mu pomóc.

    Tą pomocą było ROTFL? Nie miałeś cywolnej odwagi odpowiedzieć linkiem na mój
    post? Jeśli masz mnie w KF to co robisz w moim wątku?

    Remek

  • 33. Data: 2011-12-15 06:21:02
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Zapewne odkrył cudowną metode na zmianę zachowania zasilacza
    > wielowyjściowego z posrednią regulacją napięcia.

    Zasilacz źle pracował w komputerze i dlatego trafił na stół. Tak trudo to
    zrozumieć? Jednak zaczynam zgadzać się z opiniami wielu użytkowników, że
    jesteś złośliwym tępakiem.

    Remek

  • 34. Data: 2011-12-15 06:26:55
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "AlexY" napisał:

    > Obstawiam że podpiął rezystor lub żarówkę na linię +5V jak radziliście
    > ale się wstydzi przyznać.

    Zasilacz wykazał usterkę w kompuyerze i dlatego wziąłem go na warsztat.
    Czytałeś mój post z danymi innych zasilaczy? Doświadczonemu serwisantowi
    spadek napięcia na linii 12V do nieco powyżej 9V dużo mówi. Wy natomiast
    ograniczcie się do złosliwego pieprzenia.

    Remek

  • 35. Data: 2011-12-15 06:28:53
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Maciek" napisał:

    > Masz nauczkę, żeby temu głupkowi nie odpowiadać.

    Patrzyłeś w lustro?

    > Czasami zmienia maila ale jest nie do podrobienia.

    Niczego nie zmieniałem od lat. Kżdy sądzi po sobie.

    Remek

  • 36. Data: 2011-12-15 06:31:55
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "L501 aneryS" napisał:

> [...]
    system",
    > gdzie wieloletni MVP M$ dowiadują się, że nie znają się na rzeczy...

    Hehe? Rzeczywiście w tym wątku wykazałeś żenujący brak podstawowej wiedzy i
    bezprzykładną tępotę. Masz się czym chwalić. I takie nic smie robić mi
    uwagi.

    Remek

  • 37. Data: 2011-12-16 06:29:39
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "NoTak" napisał:

    > Naprawialem juz rozne wynalazki i jedyne co czasem bylo potrzebne to
    > nota aplikacyjna i to tylko po to zeby wstawic element o podobnych
    > parametrach poniewaz stary wyparowal.
    > Schemat nie pomoze ci w lokalizacji spalonego tranzystora.

    Dziwne zasady głosisz. Być może jestes geniuszem i nie potrzebujesz schematu
    aby zrozumieć zasadę działania naprawianego urządzenia. A to podstawa. Jeśli
    tranzystor, czy opornik wyparował to Ty wiesz jakiego typu on był i
    znajdujesz jego notę aplikacyjną??? Bo ja czytając zachowane na płytce jego
    oznakowanie znajduję resztę na schemacie. Wnioski:

    - piszesz takie dyrdymały aby mi dokuczyć, wpisując się w chór kundli
    - masz marne pojęcie o zasadach serwisu

    Remek

  • 38. Data: 2011-12-16 12:55:26
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    W dniu 2011-12-16 07:29, Remek pisze:

> [...]
    > oznakowanie znajduję resztę na schemacie. Wnioski:
    >
    > - piszesz takie dyrdymały aby mi dokuczyć, wpisując się w chór kundli

    To wyjasnilo twoje trollowe pochodzenie tak wiec spadaj do KF'a

  • 39. Data: 2011-12-16 14:28:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Remek" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "NoTak" napisał:

> [...]
    >oznakowanie znajduję resztę na schemacie. Wnioski:
    >- piszesz takie dyrdymały aby mi dokuczyć, wpisując się w chór kundli

    Niestety - masz marne pojecie o zasadach serwisu i piszesz dyrdymaly
    :-)

    Ja tu kiedys pisalem - firma bierze (brala ?) za naprawe zasilacza
    20zl + VAT. Ryczal taki, niezaleznie od uszkodzen.

    No to nie ma sily - zatrudnili uczniow, i musza naprawiac te zasilacze
    bez myslenia, bo na myslenie nie ma czasu :-)
    Krotki pomiar miernikiem i wstawiamy nowe diody i tranzystory, a typ
    ... typ "takie do zasilacza ATX 500W".

    I co najciekawsze - to ma sens. Ty nie konstruujesz nowego zasilacza,
    tylko naprawiasz sprawdzony, dobry uklad.
    Wymieniasz uszkodzone elementy i ma dzialac. A konstrukcja jest typowa
    i zapas parametrow taki ze naprawde nie trzeba typow tranzystorow znac
    :-)

    I mam tylko nadzieje ze pewne krytyczne elektrolity wymieniaja zawsze,
    nie interesujac sie czy dobre :-)

    J.

  • 40. Data: 2011-12-16 16:21:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.12.2011 07:21, Remek pisze:

    > Zasilacz źle pracował w komputerze i dlatego trafił na stół.
    Nie wspomniałeś o tym ani słowem.

    > Tak trudo to
    > zrozumieć?
    Z tego co napisałeś nie można było tego zrozumieć:
    - pisałeś o zasilaczu bez obudowy - stąd łatwo o wniosek, że dotarł do
    Ciebie jako nieznany sprzęt, który próbowałeś do czegoś wykorzystać.
    - pisałeś o spadku napięcia o 20% przy obciążeniu zasilacza na linii 12V
    mocą ~50W - taki spadek jest normalny dla sporej grupy zasilaczy już
    przy ~20 watach obciążenia, bo stabilizacja jest na linii 5V.

    Więc to ty dałeś ciała nie opisując problemu a teraz się dziwisz, że
    odpowiedzi zawierały złożenie najpopularniejszej usterki?

    Michoo