  • 1. Data: 2009-05-31 09:15:22
    Temat: zasilacz 5V z akumulatorem Li-jon
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Poszukuje zasilacza na 5V z akumulatorem Li-jon (czas pracy do 0.5h),
    maks. probor mocy 5v x 500ma x 4 = 10W, zastosowanie - zasilacz hub'a
    USB do laptopa

    czy ktos produkuje takie zasilacze?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-05-31 09:22:57
    Temat: Re: zasilacz 5V z akumulatorem Li-jon
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello R.M.,

    Sunday, May 31, 2009, 11:15:22 AM, you wrote:

    > Poszukuje zasilacza na 5V z akumulatorem Li-jon (czas pracy do 0.5h),

    Z jednego LiIon? Będzie ciężko.

    > maks. probor mocy 5v x 500ma x 4 = 10W, zastosowanie - zasilacz hub'a
    > USB do laptopa
    > czy ktos produkuje takie zasilacze?

    Wątpię.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-05-31 09:47:14
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Poszukuje zasilacza na 5V z akumulatorem Li-jon (czas pracy do 0.5h),
    > maks. probor mocy 5v x 500ma x 4 = 10W, zastosowanie - zasilacz hub'a
    > USB do laptopa
    >
    > czy ktos produkuje takie zasilacze?

    http://allegro.pl/item640192814_zewn_akumulator_do_p
    almtopow_telefonow_mini_usb.html
    Ma dwa gniazdka USB. Jedno do ładowania a drugie do zasilania
    urządzenia. Może więc działać buforowo.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-05-31 11:44:33
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    R.M. wrote:
    > Witam,
    > Poszukuje zasilacza na 5V z akumulatorem Li-jon (czas pracy do 0.5h),
    > maks. probor mocy 5v x 500ma x 4 = 10W, zastosowanie - zasilacz hub'a
    > USB do laptopa

    Poszukaj na dealextreme, widzialem tam podobne wynalazki.

    k,

  • 5. Data: 2009-05-31 13:15:00
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Paweł wrote:

> [...]
    almtopow_telefonow_mini_usb.html

    > Ma dwa gniazdka USB. Jedno do ładowania a drugie do zasilania

    czy specyfikacja USB, nie przewiduje czasami wymog aby zasilacz, mial
    wydajnosc pradowa 4 x 500mA?

    chyba, jesli podlaczymy 1000mA, hub moze zarzadac 2000mA i zasilacz moze
    sie spalic ...

  • 6. Data: 2009-05-31 14:58:48
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > czy specyfikacja USB, nie przewiduje czasami wymog aby zasilacz, mial
    > wydajnosc pradowa 4 x 500mA?

    Chyba nie. Jeśli się nie podłączy zewnętrznego zasilacza to hub też
    działa. Tak wiec jeśli zasilacz nie ma odpowiedniej wydajności to prąd
    będzie pobierany z komputera.

    > chyba, jesli podlaczymy 1000mA, hub moze zarzadac 2000mA i zasilacz moze
    > sie spalic ...

    Od zasilacza hub nic nie może zażądać.
    Musisz znaleźć taki hub, który ma zasilacz na 5V np. taki:
    http://allegro.pl/item629480031_techtop_y_206p_usb_2
    _0_hub_4_porty_zasilacz_wawa.html
    Ja identyczny kupiłem z zasilaczem 5V 1A.
    Następnie zamiast oryginalnego zasilacza jakoś podłączyć ten akumulator
    Zapewne będziesz musiał zrobić do tego celu specjalny kabelek.

    Paweł

  • 7. Data: 2009-05-31 15:53:35
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Paweł wrote:

    > Chyba nie. Jeśli się nie podłączy zewnętrznego zasilacza to hub też
    > działa. Tak wiec jeśli zasilacz nie ma odpowiedniej wydajności to prąd
    > będzie pobierany z komputera.

    impedancja sie zmienia/pojawia sie napiecie, wiec hub moze "rozpoznac"
    czy jest podlaczony zasilacz, czy nie

    ale ciekawi mnie temat w jaki sposob hub rozpoznaje jakiej mocy jest
    zasilacz ... bo musi to zrobic, aby ocenic czy korzystac z zasilacza czy nie

  • 8. Data: 2009-05-31 16:11:46
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > ale ciekawi mnie temat w jaki sposob hub rozpoznaje jakiej mocy jest
    > zasilacz ... bo musi to zrobic, aby ocenic czy korzystac z zasilacza czy
    > nie

    Jeśli napięcie z zewnętrznego zasilacza jest większe od pewnej wartości
    to odłącza się zasilanie z PC. Zapewne w pewnym zakresie to przełączanie
    działa liniowo. Wiec jeśli zewnętrzny zasilacz się nie wyrabia to spada
    na nim napięcie i brakująca część prądu jest pobierana z PC.

    Paweł