-
1. Data: 2009-11-23 10:43:35
Temat: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
Witajcie,
niedawno zauważyłem u siebie w samochodzie dziwny obaw, otóż podczas jazdy
włącznie ogrzewania tylnej szyby (grzeją wówczas również lusterka) występują
zakłócenia odbioru radia na ukf-ie, są to jakby szumy/trzaski nakładające
się na odbiór, głupieje radio, RDS szuka alternatywnych częstotliwości,
sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się nie
dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
stopką na dachu,
alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
problemy z radiem nie występują w innych przypadkach np. włączenie
klimatyzacji, nawigacji z zasilaczem impulsowym, cb itd,
szczotki alternatora są OK pod względem długości, występują jedynie nieduże
rowkowania komutatora i szczotek, niestety zużycie jednej z nich wskazuje na
niewielkie odchylenie od kąta prostego w stosunku do osi komutatora
[charakterystyczne zużycie szczotki z 'wargą'],
może to być powodem? przy dużym obciążeniu ciągnie łuk elektryczny po
komutatorze wpływający na odbiór radia?
dziwne jednak, że inne duże odbiorniki jak klimatyzacja czy światła nie
powodują tego objawu, a obciążenie typowo rezystancyjne owszem?
co Waszym zdaniem może powodować takie problemy?
dzięki za sugestie,
brat
-
2. Data: 2009-11-23 11:10:18
Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello bratPit[pr],
Monday, November 23, 2009, 11:43:35 AM, you wrote:
> niedawno zauważyłem u siebie w samochodzie dziwny obaw, otóż podczas jazdy
> włącznie ogrzewania tylnej szyby (grzeją wówczas również lusterka) występują
> zakłócenia odbioru radia na ukf-ie, są to jakby szumy/trzaski nakładające
> się na odbiór, głupieje radio, RDS szuka alternatywnych częstotliwości,
> sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
> wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się nie
> dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
> ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
> stopką na dachu,
> alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
> problemy z radiem nie występują w innych przypadkach np. włączenie
> klimatyzacji, nawigacji z zasilaczem impulsowym, cb itd,
> szczotki alternatora są OK pod względem długości, występują jedynie nieduże
> rowkowania komutatora i szczotek, niestety zużycie jednej z nich wskazuje na
> niewielkie odchylenie od kąta prostego w stosunku do osi komutatora
> [charakterystyczne zużycie szczotki z 'wargą'],
> może to być powodem? przy dużym obciążeniu ciągnie łuk elektryczny po
> komutatorze wpływający na odbiór radia?
Gdzieś Ty znalazł komutator w alternatorze?
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)
-
3. Data: 2009-11-23 11:22:54
Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
bratPit[pr] schrieb:
> Witajcie,
> niedawno zauważyłem u siebie w samochodzie dziwny obaw, otóż podczas
> jazdy włącznie ogrzewania tylnej szyby (grzeją wówczas również lusterka)
> występują zakłócenia odbioru radia na ukf-ie, są to jakby szumy/trzaski
> nakładające się na odbiór, głupieje radio, RDS szuka alternatywnych
> częstotliwości,
> sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
> wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się
> nie dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
> ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
> stopką na dachu,
> alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
> problemy z radiem nie występują w innych przypadkach np. włączenie
> klimatyzacji, nawigacji z zasilaczem impulsowym, cb itd,
> szczotki alternatora są OK pod względem długości, występują jedynie
> nieduże rowkowania komutatora i szczotek, niestety zużycie jednej z nich
> wskazuje na niewielkie odchylenie od kąta prostego w stosunku do osi
> komutatora [charakterystyczne zużycie szczotki z 'wargą'],
> może to być powodem? przy dużym obciążeniu ciągnie łuk elektryczny po
> komutatorze wpływający na odbiór radia?
> dziwne jednak, że inne duże odbiorniki jak klimatyzacja czy światła nie
> powodują tego objawu, a obciążenie typowo rezystancyjne owszem?
> co Waszym zdaniem może powodować takie problemy?
> dzięki za sugestie,
> brat
Klima nie stanowi zbytniego obciążenia dla sieci elektrycznej.
Ogrzewanie szyby owszem.
Przyczyny mogą być różne. Jak rozumiem sprawdziłeś, że szyba nie jest
podłączona do systemu antenowego. Możesz mieć "antenna diversity", czyli
kilka anten połączonych cuzamen do kupy (u mnie jest). Tak czy inaczej
problemu szukałbym raczej w przewodach doprowadzających zasilanie do
szyby tylnej (z kontaktami do szyby), a także do luster. Jeżeli pojazd
samochodowy jest oplopodobny, to możesz mieć problemy z masą
gdziekolwiek, specami od elektryki opliści nigdy nie byli, choć w
ostatnich latach (5-6) się poprawiło. Jeżeli problem występuje
selektywnie przy ogrzewaniu szyby, tam bym szukał. Sprawdź też
bezpiecznik obwodu ogrzewania wraz z oprawką czy gnojek się nie grzeje
(i okolice). Możliwe, że coś się tam obluzowało. Przewody od lusterek
mogły się pójść kochać, więc je na próbę odłączyć. No i wszystkie
wtyczki po drodze.
To samo z radiem. Ma dobrą masę, dobre zasilanie itd.
Sprawa upierdliwa, ale poszukać trzeba bo na pewno wnerwia skutecznie.
Waldek
-
4. Data: 2009-11-23 11:24:04
Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: "qlphon" <q...@p...fm>
> niedawno zauważyłem u siebie w samochodzie dziwny obaw, otóż podczas jazdy
> włącznie ogrzewania tylnej szyby (grzeją wówczas również lusterka)
> występują zakłócenia odbioru radia na ukf-ie, są to jakby szumy/trzaski
> nakładające się na odbiór, głupieje radio, RDS szuka alternatywnych
> częstotliwości,
> sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
> wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się nie
> dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
> ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
> stopką na dachu,
ma to samo u siebie w renaulcie...
w innych autach które mam, nawet z podgrzewaniem przedniej szyby,
takiego problemu nie zauważyłem...
-
5. Data: 2009-11-23 11:45:47
Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
> Gdzieś Ty znalazł komutator w alternatorze?
w alternatorze Delco-Remy 100A w Astrze G zwanej Astrą II,
brat
-
6. Data: 2009-11-23 11:54:38
Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
> Klima nie stanowi zbytniego obciążenia dla sieci elektrycznej.
> Ogrzewanie szyby owszem.
> Przyczyny mogą być różne. Jak rozumiem sprawdziłeś, że szyba nie jest
> podłączona do systemu antenowego. Możesz mieć "antenna diversity", czyli
> kilka anten połączonych cuzamen do kupy (u mnie jest). Tak czy inaczej
> problemu szukałbym raczej w przewodach doprowadzających zasilanie do szyby
> tylnej (z kontaktami do szyby), a także do luster. Jeżeli pojazd
> samochodowy jest oplopodobny, to możesz mieć problemy z masą gdziekolwiek,
> specami od elektryki opliści nigdy nie byli, choć w ostatnich latach (5-6)
> się poprawiło. Jeżeli problem występuje selektywnie przy ogrzewaniu szyby,
> tam bym szukał. Sprawdź też bezpiecznik obwodu ogrzewania wraz z oprawką
> czy gnojek się nie grzeje (i okolice). Możliwe, że coś się tam obluzowało.
> Przewody od lusterek mogły się pójść kochać, więc je na próbę odłączyć. No
> i wszystkie wtyczki po drodze.
> To samo z radiem. Ma dobrą masę, dobre zasilanie itd.
> Sprawa upierdliwa, ale poszukać trzeba bo na pewno wnerwia skutecznie.
bingo, opel astra g więc auto dość proste pod wzgl. elektryki, anten nie ma
'wycudowanych' jak wspomniałem jest tam zwykła stopka anteny ze wzmacniaczem
który nie jest zasilany obecnie, fakt, trochę rzeczy podokładałem,
niefabryczne radio, wzmacniacz, jednak wszystko starałem się robić "zgodnie
ze sztuką" a więc połączenia lutowane, przewody ciągnięte z akumulatora do
wzmacniacza, niemniej rzeczywiście nie sprawdzałem co się dzieje z
bezpiecznikiem szyby tylnej, auto jest obecnie 10-letnie więc różnie może
być z elektryką, dotąd czyli od 3 lat jego posiadania nie było problemów,
wówczas też montowałem całe audio,
w każdym razie wiem już w jakim kierunku iść,
zaświtało mi też teraz - hmm - wypalone są 2 ścieżki grzejne tylnej szyby -
może to efekt 'przeskakiwania iskry' w miejscu przerwy...?
brat
-
7. Data: 2009-11-23 12:05:49
Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello bratPit[pr],
Monday, November 23, 2009, 12:45:47 PM, you wrote:
>>> alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
>> Gdzieś Ty znalazł komutator w alternatorze?
> w alternatorze Delco-Remy 100A w Astrze G zwanej Astrą II,
Ten alternator nie ma na pewno komutatora. Gdyby miał komutator byłby
prądnicą prądu stałego a nie alternatorem.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)
-
8. Data: 2009-11-23 12:13:22
Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>>>> alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
>>> Gdzieś Ty znalazł komutator w alternatorze?
>> w alternatorze Delco-Remy 100A w Astrze G zwanej Astrą II,
> Ten alternator nie ma na pewno komutatora. Gdyby miał komutator byłby
> prądnicą prądu stałego a nie alternatorem.
fuckt, potaśtało mi się, pierścienie ślizgowe przecież tam są,
thx,
brat
-
9. Data: 2009-11-23 12:44:22
Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: "EM" <e...@p...onet.pl>
> sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
> wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się nie
> dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
> ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
> stopką na dachu,
Hmm, to w końcu antena ze wzmacniaczem? Jeśli tak, to skoro on nie jest
zasilany, to znaczenie pogarsza odbiór.
--
Pozdr
EM
-
10. Data: 2009-11-23 12:44:25
Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
bratPit[pr] schrieb:
>
>> Klima nie stanowi zbytniego obciążenia dla sieci elektrycznej.
>> Ogrzewanie szyby owszem.
>> Przyczyny mogą być różne. Jak rozumiem sprawdziłeś, że szyba nie jest
>> podłączona do systemu antenowego. Możesz mieć "antenna diversity",
>> czyli kilka anten połączonych cuzamen do kupy (u mnie jest). Tak czy
>> inaczej problemu szukałbym raczej w przewodach doprowadzających
>> zasilanie do szyby tylnej (z kontaktami do szyby), a także do luster.
>> Jeżeli pojazd samochodowy jest oplopodobny, to możesz mieć problemy z
>> masą gdziekolwiek, specami od elektryki opliści nigdy nie byli, choć w
>> ostatnich latach (5-6) się poprawiło. Jeżeli problem występuje
>> selektywnie przy ogrzewaniu szyby, tam bym szukał. Sprawdź też
>> bezpiecznik obwodu ogrzewania wraz z oprawką czy gnojek się nie grzeje
>> (i okolice). Możliwe, że coś się tam obluzowało. Przewody od lusterek
>> mogły się pójść kochać, więc je na próbę odłączyć. No i wszystkie
>> wtyczki po drodze.
>> To samo z radiem. Ma dobrą masę, dobre zasilanie itd.
>> Sprawa upierdliwa, ale poszukać trzeba bo na pewno wnerwia skutecznie.
>
> bingo, opel astra g więc auto dość proste pod wzgl. elektryki, anten nie
> ma 'wycudowanych' jak wspomniałem jest tam zwykła stopka anteny ze
> wzmacniaczem który nie jest zasilany obecnie, fakt, trochę rzeczy
> podokładałem, niefabryczne radio, wzmacniacz, jednak wszystko starałem
> się robić "zgodnie ze sztuką" a więc połączenia lutowane, przewody
> ciągnięte z akumulatora do wzmacniacza, niemniej rzeczywiście nie
> sprawdzałem co się dzieje z bezpiecznikiem szyby tylnej, auto jest
> obecnie 10-letnie więc różnie może być z elektryką, dotąd czyli od 3 lat
> jego posiadania nie było problemów, wówczas też montowałem całe audio,
> w każdym razie wiem już w jakim kierunku iść,
> zaświtało mi też teraz - hmm - wypalone są 2 ścieżki grzejne tylnej
> szyby - może to efekt 'przeskakiwania iskry' w miejscu przerwy...?
Połączenia lutowane nie są zgodne ze sztuką, powinny być zaprasowane.
Sprawdź na wszelki wypadunek. Szyba z wypaloną ścieżką może być
generatorem szumów i trzasków. Możliwe, że trochę jeszcze kontaktuje od
czasu do czasu i stąd trzaski. Możesz zeskrobać całkiem te miejsca,
gdzie są przerwy, jak będziesz naprawiać lakierem srebrowym to i tak
musisz tam oczyścić.
Waldek