  • 11. Data: 2022-04-04 21:16:51
    Temat: Re: żadnych 3cylindrowców
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 03.04.2022 o 06:53, Peter pisze:
    > Jak mi jeszcze raz przyjdzie do głowy kupno jakiegoś 3cylindrowca to
    > niech mnie ktoś mocno rąbnie w łeb
    >
    > -nowa corsa 3cylindry 100KM 2022
    >
    > a wsiadam do 12letniego punto 1.4 77KM i mi się jedzie lepiej niż w tym
    > nowym francuskim gófnie
    >

    > tęsknię za zwykłym np 1.6 110KM

    Clio Grandtour 0.9TCe 90KM
    Pozytywnie zaskoczony jak to fajnie jedzie.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2022-04-04 21:20:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-04-03 o 08:38, trybun pisze:

    > Niby co takiego złego w trzech garach?  Mam dieselka 1,5 z trzema
    > cuylindrami (90KM) i benzyniaka z czterema 1.6 (110KM). Jazda dieslem
    > nieporównywalnie bardziej komfortowa, biorąc pod uwagę oczywiście
    > silnik. Nie chodzi nawet o to że diesel ma turbinę, ale o ogólne
    > użytkowanie.

    Skoro 3 cylindry to powinien być 3 suwowy.
    A jeszcze takiego nie wymyślili. :)

    A jeśli w benzyniaku masz mniej komfortowo niż w dieslu tu udaj się z
    nim do dobrego mechanika lub na szrot.

  • 13. Data: 2022-04-05 01:24:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-04-03 o 06:53, Peter pisze:
> [...]
    > niech mnie ktoś mocno rąbnie w łeb
    >
    > -nowa corsa 3cylindry 100KM 2022
    >
    > a wsiadam do 12letniego punto 1.4 77KM i mi się jedzie lepiej niż w tym

    Jezdziłem po tydzień-dwa trzycylindrowymi: Golfem i Focusem. Po
    pierwszym szoku spowodowanym głównie innym dzwiękiem silnika dalej już
    jezdziło się bardzo kulturalnie. Przesiadka spowrotem na
    czterocylindrowca bez jednoznacznego wrażenia lepszości czy to czterech,
    czy to trzech cylindrów.

  • 14. Data: 2022-04-05 08:23:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 04.04.2022 21:16, Irokez wrote:
    [...]
    > Clio Grandtour 0.9TCe 90KM
    > Pozytywnie zaskoczony jak to fajnie jedzie.
    A ja jestem zaskoczony jakie to fajowe nazwy marketroidzi wymyślają dla
    pospolitych dupowozów. :-D

    Z drugiej strony, taka trzycylindrowa fiesta ST (1,5 l, 200 KM) jedzie
    pewnie jeszcze fajniej. :-)

  • 15. Data: 2022-04-05 08:25:54
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.04.2022 o 21:20, t-1 pisze:

    > Skoro 3 cylindry to powinien być 3 suwowy.
    > A jeszcze takiego nie wymyślili. :)
    >
    > A jeśli w benzyniaku masz mniej komfortowo niż w dieslu tu udaj się z
    > nim do dobrego mechanika lub na szrot.

    A 12cylindrowy 12 suwów., nie milić TYCH suwów z tymi słoniopodobnymi
    autam..

    Co konkretnie masz na myśli z tym dieslowskim dyskomfortem względem
    benzyny? Miałeś kiedy w ogóloe okazję pojeździć autem na ON?

  • 16. Data: 2022-04-05 09:11:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jako że piszesz na tej grupie powinieneś już wiedzieć że nie kupuje się
    Opli bo też są FRANCUSKIE ;-)

  • 17. Data: 2022-04-05 09:14:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-04-kwietnia-2022 o 18:44, Uncle Pete pisze:
    > że obecna korsa jest
    > na platformie PSA.

    I to jest najważniejsze a nie udziały w akcjach.

    Corsa to tylko inne blachy zewnętrzne (w uproszczeniu oczywiście)

  • 18. Data: 2022-04-05 10:32:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2022 09:14:07 +0200, _Master_ wrote:

    > I to jest najważniejsze a nie udziały w akcjach.
    >
    > Corsa to tylko inne blachy zewnętrzne (w uproszczeniu oczywiście)

    Blachy moga rdzewiec ... lub nie :-)

    Ale zaraz ... czy to nie jest jakas wspolna platforma z Toyotą ?

    J.

  • 19. Data: 2022-04-19 10:27:45
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.04.2022 o 06:53, Peter pisze:
    > Jak mi jeszcze raz przyjdzie do głowy kupno jakiegoś 3cylindrowca to
    > niech mnie ktoś mocno rąbnie w łeb

    Oj tam, oj tam.
    To, że ci się trafił samochód z silnikiem trzy-cylindrowym, z którego
    nie byłeś
    zadowolony nie znaczy, że wszystkie trzycylindrowe silniki są takie złe.

    To jest trochę tak jakby napisać, że miałem słaby samochód z silnikiem
    4-cylindrowym, czyli wszystkie silniki 4-cylindrowe są złe.
    I tak dalej.

    Przykład ekstremalny : Koenigsegg Gemera.

  • 20. Data: 2022-04-19 10:42:40
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-04-04 o 18:44, Uncle Pete pisze:

    > A, OK, nie wiedziałem. Doczytałem w międzyczasie, że obecna korsa jest
    > na platformie PSA.

    Opel zanim był francuski należał do GM od 1929 r., ale każdy myślał, że
    to niemiecka marka :-)
    A Corsę robili w Hiszpanii.
    Co ciekawe - od 2009 r. 27,5% akcji Opla było w posiadaniu rosyjskiego
    Sbierbanku. Można powiedzieć - międzynarodowa marka, w której Niemcy
    byli jedynie symbolicznie...
    T.