  • 11. Data: 2010-08-21 00:12:43
    Temat: Re: zabezpieczenie programu w zewn. pamięci ?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-20 00:52 sundayman napisał(a):

    > No to tym razem z innek beczki...
    > Zastanawiam się - załóżmy, że mam jakiś MCU z zewnątrzną pamięcią (czy to
    > flash, czy to SD jakieś) - i trzymam tam program.
    > Jak zabezpieczyć się przed kradzieżą ? Są jakieś sprawdzone sposoby ?

    A nie masz w ogóle wewnętrznego Flasha? Często się przydaje nawet mały -
    ot choćby do trzymania algorytmu i kluczy deszfrowania (a właściwy
    większy soft śmiga po zabootowaniu w RAMie).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-08-22 21:45:56
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 20/08/2010 14:57, entroper wrote:
    > Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > swoją drogą, "proste" skopiowanie może służyć tylko do zrobienia "prostej"
    > kopii urządzenia - czy naprawdę ktoś będzie identycznego urządzenia
    > potrzebował (i skompletuje identyczny hardware)?

    Nawet jezeli, to i tak z reguly taniej od nowa zaprojektowac. Zwlaszcza
    skoro tam ma byc, bez urazy dla OP, 'mcu + lcd + ladne gui' - a nie
    supertajny algorytm sterowania maszyna do druku pieniedzy.

    --
    Jerry1111

  • 13. Data: 2010-08-22 21:47:17
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 21/08/2010 01:12, Adam Dybkowski wrote:

    > A nie masz w ogóle wewnętrznego Flasha? Często się przydaje nawet mały -
    > ot choćby do trzymania algorytmu i kluczy deszfrowania (a właściwy
    > większy soft śmiga po zabootowaniu w RAMie).

    Tylko pod warunkiem ze w wewnetrznym - bo z zewnetrznego ramu grzecznie
    sobie przeczytasz jak juz procek rozszyfruje.

    --
    Jerry1111

  • 14. Data: 2010-08-22 22:40:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-22 23:47 Jerry1111 napisał(a):

    > Tylko pod warunkiem ze w wewnetrznym - bo z zewnetrznego ramu grzecznie
    > sobie przeczytasz jak juz procek rozszyfruje.

    No jasne. Chyba że procek ma wsparcie do szyfrowania RAMu w locie (jak
    chipy kartowe).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2010-08-23 15:41:37
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Na razie to nie wiem, bo jestem na etapie wyboru procesora :)
    Tyle wiem, że raczej jakiś ARM9 powinien to być, z uwagi na to, że
    chciałbym dać na tym Linuxa + QT. Ewentualnie druga opcja - android.
    Ale raczej QT jednakowoż.

    Urządzenie jest , można powiedzieć "domowe", więc nie jest to element broni
    masowego rażenia :)
    Ale, klient jednakowoż zadaje kłopotliwe pytania co do zabezpieczenia softu
    :)
    A, że mozna oczywiście (zapewne najłatwiej) taki soft napisać od nowa, i to
    od razu po chińsku, to inna sprawa...