  • 21. Data: 2015-05-09 16:07:28
    Temat: Re: zabezpieczenie elektroniki przed zbyt wysokim napięciem
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W wypadku zabezpieczenia przetwornicy dał bym do tego pomiar napięcia na
    > jakimś PICu a przekaźnikiem włączał szeregowy rezystor i przednią lampę
    > w rowerze, albo jakieś inne pożyteczne obciążenie.

    a w ogóle, to w dobie wszechobecnych "energy harvesterów" to twój post
    jest przejawem marnotrawstwa energii i zasobów :)
    Zamiast obcinać, przycinać i likwidować , powinieneś toto odzyskiwać i
    ładować w jakieś nowoczesne akumulatorki, a potem zanieść do domu i
    zasilać tym lampkę w WC !

  • 22. Data: 2015-05-09 18:38:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 09 May 2015 16:07:28 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    odzyskiwać i
    > ładować w jakieś nowoczesne akumulatorki, a potem zanieść do domu i

    Się nie śmiej, koledze pomogłem w odzysku ciepła z pewnego procesu
    przemysłowego w jego fabryce, teraz grzeje tym sobie chatę w zimie i
    wodę do mycia przez cały rok, latem ma takie nadwyżki, że sąsiadom w
    całej wsi mógłby grzać wodę. Pluje teraz sobie w twarz, że wcześniej
    tego nie zrobił.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2015-05-10 18:14:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wodę do mycia przez cały rok, latem ma takie nadwyżki, że sąsiadom w
    > całej wsi mógłby grzać wodę. Pluje teraz sobie w twarz, że wcześniej

    "pewnego procesu przemysłowego" to nie jest "energy harvester", tylko
    eliminacja strat energii - trochę inna skala.