  • 1. Data: 2009-09-01 23:20:51
    Temat: zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
    Od: zzzz <c...@c...cc>

    jak to jest z systemami chroniącymi dyski przed upadkiem (np aps w ibm
    t4x) w dzisiejszych laptopach, czy wszyscy producenci coś podobnego
    oferują czy tylko wspomniany ibm?

  • 2. Data: 2009-09-02 01:49:48
    Temat: Re: zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Wed, 02 Sep 2009 01:20:51 +0200, zzzz wrote:
    > jak to jest z systemami chroniącymi dyski przed upadkiem (np aps w ibm
    > t4x) w dzisiejszych laptopach, czy wszyscy producenci coś podobnego
    > oferują czy tylko wspomniany ibm?

    Lenovo w nowych modelach ThinkPadow na pewno nie zrezygnowalo z APS:
    www.youtube.com/watch?v=lza19PUdoL8
    www.youtube.com/watch?v=P3SI1Cj2kLA
    www.youtube.com/watch?v=Qg-W1NZlu0A
    Toshiba "wytwarza" program Toshiba HDD Protection.
    http://eu.computers.toshiba-europe.com/Contents/Tosh
    iba_teg/EU/WORKSHOP/files/EXP-2005-04-HDD-Protection
    -EN.pdf
    Niektore dyski twarde zaopatrzone sa w funkcje Free Fall Sensor.
    Jesli na prawde zalezy Ci na wytrzymalosci na wibracje - wybierz urzadzenie
    posiadajace dysk SSD.
    www.youtube.com/watch?v=scEOm4hyiwk
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2009-09-02 06:47:34
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości news:h7khov$dnb$1@news.interia.pl...
    > On Wed, 02 Sep 2009 01:20:51 +0200, zzzz wrote:

    > Jesli na prawde zalezy Ci na wytrzymalosci na wibracje - wybierz
    > urzadzenie
    > posiadajace dysk SSD.

    Bez przesady. Klasyczny dysk nie jest taki wrażliwy. Odporność rzędu
    milionów g nie jest nigdzie potrzebna.

  • 4. Data: 2009-09-02 07:11:24
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-09-02 08:47, Użytkownik MC napisał:

    > Bez przesady. Klasyczny dysk nie jest taki wrażliwy. Odporność rzędu
    > milionów g nie jest nigdzie potrzebna.

    Ale odróżniasz wibracje od jednego wstrząsu/uderzenia ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-09-02 07:47:26
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale odróżniasz wibracje od jednego wstrząsu/uderzenia ?

    Pytasz o temat wątku? Autorowi chodzi o "systemy chroniące dyski przed
    upadkiem". Odróżniasz upadek od wibracji?

  • 6. Data: 2009-09-02 09:34:12
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Panasonic ma w swoich Toughbookach żelowe kieszenie na dyski.
    JaC

  • 7. Data: 2009-09-02 09:44:50
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-09-02 09:47, Użytkownik MC napisał:

    > Pytasz o temat wątku? Autorowi chodzi o "systemy chroniące dyski przed
    > upadkiem". Odróżniasz upadek od wibracji?

    Fragment na który odpowiedziałeś cytując go zresztą brzmi:
    "zalezy Ci na wytrzymalosci na wibracje - wybierz" dotrwał
    nawet do tego postu, pierwsza cytowana linijka od góry więc
    wcześniejszymi tekstami bądź łaskaw się nie zasłaniać.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-09-02 10:26:54
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > nawet do tego postu, pierwsza cytowana linijka od góry więc
    > wcześniejszymi tekstami bądź łaskaw się nie zasłaniać.

    Mój wybór dotyczył recepty w postaci SSD a nie choroby. Fragment który
    zacytowałeś znalazł sie tam przypadkiem. Co zresztą można zrozumieć jeśli
    pozytywnie podejdzie sie do rozmowy.

  • 9. Data: 2009-09-02 10:31:14
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-09-02 12:26, Użytkownik MC napisał:

    > Mój wybór dotyczył recepty w postaci SSD a nie choroby. Fragment który
    > zacytowałeś znalazł sie tam przypadkiem. Co zresztą można zrozumieć
    > jeśli pozytywnie podejdzie sie do rozmowy.

    Przypadkiem ? nie ośmieszaj się.
    A następnym razem czytaj dokładnie co cytujesz i na co
    odpowiadasz.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-09-02 10:36:38
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Przypadkiem ? nie ośmieszaj się.
    > A następnym razem czytaj dokładnie co cytujesz i na co
    > odpowiadasz.

    Hehe, źle dzisiaj spałeś?