-
1. Data: 2012-04-16 20:15:14
Temat: zaawansowane ai
Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>
czy ktos moze powiedziec czym zajmuje sie zaawansowwane ai?
(takie np jaki zajmuje sie ktos kto robi doktorat z 'ai')
jakos nie mam wizji co to takiego
(obecnie akurat klepie w pewnym sensie nawet zlozone
ai w swojej gierce - z poczatku pisalo mi sie lepiej
ostatnio jakos zdeczka 'siadlem')
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-04-16 23:13:55
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>
Dnia Mon, 16 Apr 2012 18:15:14 +0000, fir napisal:
> czy ktos moze powiedziec czym zajmuje sie zaawansowwane ai?
> (takie np jaki zajmuje sie ktos kto robi doktorat z 'ai')
Z a się zgodzę, ale już z i nie.
> jakos nie mam wizji co to takiego
> (obecnie akurat klepie w pewnym sensie nawet zlozone
> ai w swojej gierce - z poczatku pisalo mi sie lepiej
> ostatnio jakos zdeczka 'siadlem')
Boty tu, boty tam? ;)
Edek
-
3. Data: 2012-04-17 02:32:41
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: A.L. <l...@a...com>
On Mon, 16 Apr 2012 21:13:55 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
<e...@g...com> wrote:
>Dnia Mon, 16 Apr 2012 18:15:14 +0000, fir napisal:
>
>> czy ktos moze powiedziec czym zajmuje sie zaawansowwane ai?
>> (takie np jaki zajmuje sie ktos kto robi doktorat z 'ai')
>
>Z a się zgodzę, ale już z i nie.
>
>> jakos nie mam wizji co to takiego
>> (obecnie akurat klepie w pewnym sensie nawet zlozone
>> ai w swojej gierce - z poczatku pisalo mi sie lepiej
>> ostatnio jakos zdeczka 'siadlem')
>
>Boty tu, boty tam? ;)
>
>Edek
Jako czlonek AAAI (Association for the Advancement of Artificial
Intelligence) od ponad 20 lat z checia bym odpisal. Gdyby nie smutny
fakt ze Original Poster siedzi u mnie w KF
A.L.
-
4. Data: 2012-04-17 08:38:07
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
A.L. <l...@a...com> napisał(a):
> On Mon, 16 Apr 2012 21:13:55 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
> <e...@g...com> wrote:
>
> >Dnia Mon, 16 Apr 2012 18:15:14 +0000, fir napisal:
> >
> >> czy ktos moze powiedziec czym zajmuje sie zaawansowwane ai?
> >> (takie np jaki zajmuje sie ktos kto robi doktorat z 'ai')
> >
> >Z a się zgodzę, ale już z i nie.
> >
> >> jakos nie mam wizji co to takiego
> >> (obecnie akurat klepie w pewnym sensie nawet zlozone
> >> ai w swojej gierce - z poczatku pisalo mi sie lepiej
> >> ostatnio jakos zdeczka 'siadlem')
> >
> >Boty tu, boty tam? ;)
> >
> >Edek
>
> Jako czlonek AAAI (Association for the Advancement of Artificial
> Intelligence) od ponad 20 lat z checia bym odpisal. Gdyby nie smutny
> fakt ze Original Poster siedzi u mnie w KF
>
> A.L.
hehe ;-)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2012-04-17 08:53:36
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
> > jakos nie mam wizji co to takiego
> > (obecnie akurat klepie w pewnym sensie nawet zlozone
> > ai w swojej gierce - z poczatku pisalo mi sie lepiej
> > ostatnio jakos zdeczka 'siadlem')
>
> Boty tu, boty tam? ;)
>
bot botem pogania,
próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward', 'ataker',
'straznik miejsca', 'ochroniarz postaci', 'zwodnik' (tj taki ktory
odsuwa sie i sklania by go gonic) (+inne, np 'stadnik' itd), jak
ktos ma pomysly na inne scenariusze to moze wymienic, chcialbym
zrobic tego jak najwiecej,
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2012-04-17 10:07:56
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> > > jakos nie mam wizji co to takiego
> > > (obecnie akurat klepie w pewnym sensie nawet zlozone
> > > ai w swojej gierce - z poczatku pisalo mi sie lepiej
> > > ostatnio jakos zdeczka 'siadlem')
> >
> > Boty tu, boty tam? ;)
> >
>
> bot botem pogania,
>
> próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward', 'ataker',
> 'straznik miejsca', 'ochroniarz postaci', 'zwodnik' (tj taki ktory
> odsuwa sie i sklania by go gonic) (+inne, np 'stadnik' itd), jak
> ktos ma pomysly na inne scenariusze to moze wymienic, chcialbym
> zrobic tego jak najwiecej,
>
>
przy czym nie jest to takie latwe (zarazem latwe jak i troche
nielatwe)/ mnoze wymagac pewnej wytrwalosci i porządkowania
sobie tematów (mam latwiej bo juz kiedys pare lat temu mialem
przyliczone wstepne podejscie do tego tematu) - ostatnie pare
dni patrze co da sie z tym zrobic
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2012-04-17 11:42:38
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
fir <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> czy ktos moze powiedziec czym zajmuje sie zaawansowwane ai?
> (takie np jaki zajmuje sie ktos kto robi doktorat z 'ai')
Nie lubię określenia sztuczna inteligencja. Lubię np. takie
określenie że program coraz lepiej realizuje postawione przed
nim zadanie wyłącznie na podstawie rosnącej ilości przykładów,
albo coraz większego doświadczenia. W niektórych dziedzinach to
się udaje, w innych nie...
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2012-04-17 13:27:49
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
> > >
> > > Boty tu, boty tam? ;)
> > >
> >
> > bot botem pogania,
> >
> > próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward',
na przykład taki przykład/problem - maly konkurs:
chce oprogramowac walasajaca sie swobodnie pozatym ze tchorzliwa
postac, (w moim wydaniu jest to krowa)
postac normalnie poruszalaby sie np randem
{
skierujPostac( kto, (rand()%3) -1, (rand()%3) -1);
( kto to id postaci, a dwa kolejne pola to dx dy - poprawki
do pozycji na mapie)
]
z tym ze tutaj powinna uwzgledniac to ze na niektorych polach
moga byc postaci ktore wolalaby omijac, nalezy tak napisac kod
by byl prosty, nie bardzo mulacy i by postac zgrabnie/inteligentnie
omijala potencjane zagrozenia np wilki
(chwilowo robie to na swoj sposob ale ciekawiloby mnie jak ktosby to
zrobil prosze o przyklad napisany w realnym kodzie bo kiedymowie o
prostocie kodu to nie chodzi mi o prostote pomyslu ale o prostote
implementacji, moze byc w javie/pytonie/c++/delphi czy czymkolwiek
zrozumialym
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2012-04-17 14:11:47
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> > > >
> > > > Boty tu, boty tam? ;)
> > > >
> > >
> > > bot botem pogania,
> > >
> > > próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward',
>
> na przykład taki przykład/problem - maly konkurs:
>
> chce oprogramowac walasajaca sie swobodnie pozatym ze tchorzliwa
> postac, (w moim wydaniu jest to krowa)
>
> postac normalnie poruszalaby sie np randem
>
> {
> skierujPostac( kto, (rand()%3) -1, (rand()%3) -1);
>
> ( kto to id postaci, a dwa kolejne pola to dx dy - poprawki
> do pozycji na mapie)
> ]
Za bardzo drga, za malo się porusza. Prosto chyba sie nie da.
To poniżej ma taką wadę że nagle zmienia kierunek i się odbija
od krawędzi zamiast płynnie hamować, albo zmieniać tor na
równoległy do krawędzi.
if( rand() % 16 == 0 ) {
if( rand() % 2 ) kto.dx = rand()%3-1;
if( rand() % 2 ) kto.dy = rand()%3-1;
}
if( kto.y + kto.dy > max_y || kto.y + kto.dy < min_y )
kto.dx = -kto.dx;
if( kto.x + kto.dx > max_x || kto.x + kto.dx < min_x )
kto.dy = -kto.dy;
kto.x += kto.dx;
kto.y += kto.dy;
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2012-04-17 14:28:48
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > > > >
> > > > > Boty tu, boty tam? ;)
> > > > >
> > > >
> > > > bot botem pogania,
> > > >
> > > > próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward',
> >
> > na przykład taki przykład/problem - maly konkurs:
> >
> > chce oprogramowac walasajaca sie swobodnie pozatym ze tchorzliwa
> > postac, (w moim wydaniu jest to krowa)
> >
> > postac normalnie poruszalaby sie np randem
> >
> > {
> > skierujPostac( kto, (rand()%3) -1, (rand()%3) -1);
> >
> > ( kto to id postaci, a dwa kolejne pola to dx dy - poprawki
> > do pozycji na mapie)
> > ]
>
>
> Za bardzo drga, za malo się porusza. Prosto chyba sie nie da.
> To poniżej ma taką wadę że nagle zmienia kierunek i się odbija
> od krawędzi zamiast płynnie hamować, albo zmieniać tor na
> równoległy do krawędzi.
>
> if( rand() % 16 == 0 ) {
> if( rand() % 2 ) kto.dx = rand()%3-1;
> if( rand() % 2 ) kto.dy = rand()%3-1;
> }
> if( kto.y + kto.dy > max_y || kto.y + kto.dy < min_y )
> kto.dx = -kto.dx;
> if( kto.x + kto.dx > max_x || kto.x + kto.dx < min_x )
> kto.dy = -kto.dy;
> kto.x += kto.dx;
> kto.y += kto.dy;
>
spox, tyle ze nie o procedure na ruch mi chodzi, ruch moze byc
przypadkowy to zalezy od konwencji - niektore turowki rpg albo
strategie zachaczaja o planszowki - tam ruch pionka rypu rand()%3-1
nie razi
chodzi mi o oprogramowanie ruchu 'pionka' (np krowy na pastwisku)
tak by walesala sie ale nie zblizala za nadto do np walesajacych sie
tam przeciwnikow ktore moglyby ja kopnac - robie to na swoj sposob ale
jestem ciekaw innych podejsc - przy tym zalezy mi na prostocie kodu
bo sam pomysl mozna podac jednym zdaniem ale tu chodzi o prostote
kodu
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/