  • 121. Data: 2014-03-27 20:04:54
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-27 19:57, mk4 pisze:

    > Nie oslabiaj mnie - dobrze wiesz, ze ma taki obowiazek a udajesz greka...

    Pieszy nie ma takiego obowiązku - jeżeli twierdzisz inaczej to wskaż
    konkretny artykuł PoRD. Kierowcy za to wręcz przeciwnie.

    > Bez komentarza...

    Poczekam.

  • 122. Data: 2014-03-27 20:06:27
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Kolejny bubel prawny od Bublewicz?

    Ten pomysl akurat jest dobry.

    > Wyobraź sobie teraz ile razy więcej osób zginie na pasach, bo "ja mam
    > pierwszeństwo (więc zamykam oczy i lezę)".

    Nie, teraz wreszcie kierowcy naucza sie puszczac pieszych. Beda ostrozniejsi
    na pasach.

  • 123. Data: 2014-03-27 21:09:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-03-27 18:26, Czesław Wiśniak pisze:

    > Nie wiem jakbym sie zachowal, bo nie nie wiem co dokladnie pieszy
    > widzial, ale gdybym byl zmeczony np. po robocie i pewny, ze autobus mnie
    > puszcza, ktory jednak ma spore gabaryty i mocno zaslania jezdnie to
    > niewatpliwie moglbym wejsc pod auto tego idioty.

    Czyli nie zachowałbyś ostrożności i został rozjechany.
    Nie jest ważne co kto zrobił do dupy, ani nawet to, że jest
    wina kierowcy czy nie. Jak się wchodzi na jezdnię, to trzeba patrzeć
    i to jest największy problem w tej i każdej podobnej sytuacji.
    Całkiem niedawno był tu linkowany filmik, na którym przed przejściem
    zatrzymał się
    samochód, żeby przepuścić pieszych. Paniusia kiwnęła głową w podziękowaniu
    za przepuszczenie i już nie patrząc ani w lewo ani w prawo podefilowała
    wprost
    pod koła innego kierowcy, który nie wpadł na pomysł, żeby się zatrzymać.
    Zwróć też uwagę jak pięknie wchodzą piesi oczekujący na swoje zielone
    na przejście. Patrzą tylko na sygnalizator i jak zapala się zielone to
    lezą pod koła.
    Żaden nie pomyśli, że może opuszczać skrzyżowanie jakiś spóźniony
    kierowca.

    Nie umniejszam winy kierowcy, ale pieszy jakby miał rozum, to by żył.

  • 124. Data: 2014-03-27 21:26:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-27 11:02, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Dobrze to bedzie jak PJ w koncu zabiora niedouczony palancie.

    Nie podniecaj się.
    Jak przechodzę przez jezdnię to się rozglądam, jak wychodzę za
    stojącego przed przejściem pojazdu to nie idę jak idiota przed siebie
    tylko sprawdzam czy coś za stojącego nie wyjedzie.
    Tyle że ja mam kilkadziesiąt lat PJ a ten pieszy to idiota który
    być może uwierzył puszczanym reklamom w TV. Że jego życie i zdrowie
    zależy tylko od nadjeżdżającego kierowcy a nie od niego samego.

    Pozdrawiam

  • 125. Data: 2014-03-27 21:35:20
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Czyli nie zachowałbyś ostrożności i został rozjechany.

    W tym wypadku zrobilem tyle ile moglem lub bylem w stanie, wiekszosc
    ostroznosci powinna byc po stronie kierowcy.
    Mozesz sie rozgladac na lewo i prawo a i tak zostaniesz rozjechany o czym
    ponizej.

    > Zwróć też uwagę jak pięknie wchodzą piesi oczekujący na swoje zielone
    > na przejście. Patrzą tylko na sygnalizator i jak zapala się zielone to
    > lezą pod koła.

    To ile maja czekac, az sie zapali czerwone ? Zielone zawsze zapala sie z
    duzym opoznieniem, wlasnie po to to jest !
    Rozpierdala mnie takie tlumaczenie debili drogowych.

    > Żaden nie pomyśli, że może opuszczać skrzyżowanie jakiś spóźniony
    > kierowca.

    Ja mialem taka sytuacje.
    Wchodze na zielonym spokojnym krokiem na 3 pasmowej. Na skrajnych zatrzymuja
    sie samochody. Normalna sprawa, w koncu mam zielone, a oni czerwone. Cale
    szczescie nie zdazylem postawic nogi na srodkowym pasie. Mialem zielone juz
    ze 3sek. bo zanim ruszylem tez chwila minela.
    I co, pewnie kiepsko sie rozejzalem ? Albo powinienem wyjsc na pas i
    poczekac az sie zatrzyma ten na srodkowym mimo, ze reszta stoi i mam zielone
    od dawna, a moze powinienem poczekac az cala grupa dojedzie bo jakis TiR
    wjedzie komus z cala predkoscia w dupe i efekt na pasach tez bedzie podobny
    ?
    W ogole to powinny byc wszedzie kladki, nie ?

  • 126. Data: 2014-03-27 22:11:57
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 marca 2014 13:23:04 UTC+1 użytkownik Jaroslaw Postawa napisał:

    > Sposobem na zwiększenie bezpieczeństwa pieszych jest uświadomić im, że
    >
    > jak nie będą uważać, to zginą. A zamiast tego robi się akcje "10 mniej
    >
    > ratuje życie". Owszem, ratuje, ale najczęściej debilom, bo mądry się
    >
    > rozejrzy. A jak damy pieszym jeszcze większe prawa, to w ogóle zaczną
    >
    > chodzić po ulicach "bo mam pierwszeństwo". Już dzisiaj w niektórych
    >
    > miejscach normą jest przechodzenie przez 3 pasmową ulicę w okolicach 40m
    >
    > od przejścia, bo "musiałbym nadłożyć drogi".
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > Jarek

    Całkowicie się z Tobą zgadzam. Idiotyczne reklamy że pieszy może wszystko bo kierowcy
    mają pchać samochody zrobiły dużo złego. Podoba mi się model rosyjski. Tam pieszy
    nawet na przejście wchodzi na własną odpowiedzialność.

  • 127. Data: 2014-03-27 22:19:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-03-27 21:35, Czesław Wiśniak pisze:

    > To ile maja czekac, az sie zapali czerwone ? Zielone zawsze zapala sie z
    > duzym opoznieniem, wlasnie po to to jest !
    > Rozpierdala mnie takie tlumaczenie debili drogowych.

    Nie jest to żadne tłumaczenie.
    Winny jest kierowca, ale w tych wypadkach debilami drogowymi są piesi.

    > Ja mialem taka sytuacje.

    [...ciach...]

    Nie widzę związku.

    > W ogole to powinny byc wszedzie kladki, nie ?

    Dla nierozgarniętych.

  • 128. Data: 2014-03-27 23:08:23
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Nie, teraz wreszcie kierowcy naucza sie puszczac pieszych. Beda
    > ostrozniejsi na pasach.
    Jaaaaasne. Obudź się, bo żyjesz w jakimś śnie. Polacy to nie Niemcy. :)
    My mamy inną mentalność i potrzebujemy LAT, by inaczej podejść do pewnych
    spraw.
    Dodatkowo odgórne nakazy/zakazy mamy w dupie (z przekory).
    Jeżeli nie będziemy systematycznie uczyć poszanowania drugiego uczestnika
    ruchu drogowego,
    to nie łudźmy się, że coś się zmieni na płaszczyźnie pieszy-zmotoryzowany.
    Ileż to razy widziałem gadającą przez telefon pizdę (bo inaczej się tego nie
    da określić), włażącą
    lub wręcz wbiegającą pod koła samochodu (nie koniecznie na pasach).
    Uważasz, że mające wejść uregulowania coś poprawią w tej materii?
    Oczywiście po wprowadzeniu (oby się opamiętali) okaże się to durnym pomysłem
    (statystyki to udowodnią), ale nie wycofamy się
    z pomysłu (vide światła non stop), bo to będzie niepolityczne.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 129. Data: 2014-03-27 23:13:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-27, WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    > Ileż to razy widziałem gadającą przez telefon pizdę (bo inaczej się tego nie
    > da określić), włażącą
    > lub wręcz wbiegającą pod koła samochodu (nie koniecznie na pasach).

    To nie ma znaczenia pieszy/zmotoryzowany :-) Moze to ta sama glupia pizda
    co jej yaris "zaszedl" na mnie gdy ona skrecala a ja czekalem? Byla tak
    zaabsorbowana rozmowa przez telefon ze nie slyszala trabienia ani, ze w
    cos wjechala, zorientowala sie dopiero jak jej urwalem lusterko, choc to
    i tak za mala kara... Takie przypadki sa nie do wyleczenia, natura elminuje
    je sama.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 130. Data: 2014-03-27 23:45:39
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > cos wjechala, zorientowala sie dopiero jak jej urwalem lusterko, choc to
    > i tak za mala kara... Takie przypadki sa nie do wyleczenia, natura
    To dajmy takim "przypadkom" jeszcze przyzwolenie na robienie głupich rzeczy,
    a problem rozwiąże się sam.
    Ja proponuję posunąć się dalej - skoro Ameryka taka super, to wykażmy się
    odrobiną konsekwencji i
    dajmy ludziom zezwolenia na broń. Wiele problemów się rozwiąże automagicznie
    samo.
    Kiedyż wreszcie skończy się ta kadencja i przestanę słyszeć o
    bubel/Bublewicz?
    Pozdrawiam.
    WOJO