-
1. Data: 2010-02-27 13:32:02
Temat: xTrail problem z tylną wycieraczką
Od: solar <s...@o...pl>
Parę dni temu umarła mi tylna wycieraczka w Nissanie xTrail 2003. Po
włączeniu, z pewnym trudem wychyliła się do max pozycji i tak została.
Dobrałem się do silniczka, mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u
mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie
łapię ideii aż 4 kabli dochodzących.
3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki:
http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf
u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty.
Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie
tylko na brązowo-żółtym.
Bezpiecznik jest cały, dodatkowo wydaje się mi, że przy włączaniu
zapłonu ze 2-3 razy słyszałem lekkie stuknięcie z silniczka. Poza tym nic.
Cały silniczek do wymiany? Bo na razie znalazłem jedynie w serwisie...
--
Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
"Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
Biblia Dz. 17. 24
-
2. Data: 2010-02-27 22:21:48
Temat: Re: xTrail problem z tylną wycieraczką
Od: n...@o...pl
Witam serdecznie.
...
> Dobrałem się do silniczka, mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u
> mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie
> łapię ideii aż 4 kabli dochodzących.
> 3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki:
> http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf
Kolory się zgadzają. Masz tak:
niebiesko-żółty - zasilanie,
czarny - masa do czujnika położenia,
zielono-żółty - masa silnika wycieraczki dołączana automatem wycieraczek ("WIPER
AMP").
brązowo-żółty - wyjście czujnika położenia.
> u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty.
> Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie
> tylko na brązowo-żółtym.
Dlatego, że czujnik położenia daje sygnał "STOP". To powoduje, że automat
("WIPER AMP"), powinien przy włączeniu wycieraczek podać masę do silnika (na
zielono-żółty). Spróbuj podłączyć masę do silnika zamiast zielono-żółtego.
Jeśli będzie działał prawdopodobnie automat do wymiany. Jeśli nie,
prawdopodobnie silnik.
> Bezpiecznik jest cały, dodatkowo wydaje się mi, że przy włączaniu
> zapłonu ze 2-3 razy słyszałem lekkie stuknięcie z silniczka. Poza tym nic.
> Cały silniczek do wymiany? Bo na razie znalazłem jedynie w serwisie...
Można też sprawdzić, czy automat podaje masę na zielono-żółty, itd.
Powodzenia.
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2010-02-27 22:24:57
Temat: Re: xTrail problem z tylną wycieraczką
Od: n...@o...pl
I jeszcze jedno... Skoro jest wychylona, to czujnik powinien dawać "MOVE" czyli
na brązowo-żółtym powinna być masa. To może oznaczać, że czujnik padł. Zrób
testy z masą na miejsce zielono-żółtego, mierząc jednocześnie co jest na
brązowo-żółtym. Wtedy się wyjaśni.
Powodzenia!
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2010-02-28 08:44:40
Temat: Re: xTrail problem z tylną wycieraczką
Od: n...@o...pl
Hmm, właśnie mnie olśniło, że na niebiesko-żółtym też powinieneś mieć cały czas
zasilanie... Inaczej nie pojawi się na wyjściu z czujnika położenia. Jeśli jest
uszkodzony to napięcie może być na tym przewodzie z automatu wycieraczek.
Odłącz zielono-żółty i brązowo-żółty od silnika. Sprawdź co jest na końcówce
gdzie podłączony był brązowo-żółty. Będzie masa albo przerwa.
Na niebiesko-żółtym powinno być cały czas zasilanie (przy włączonym zapłonie).
Jeśli go nie ma to szukaj przerwy w obwodzie zasilania.
Jeśli jest sprawdź to co pisałem poprzednio.
Powodzenia.
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2010-02-28 18:02:23
Temat: Re: xTrail problem z tylną wycieraczką
Od: solar <s...@o...pl>
n...@o...pl pisze:
> Hmm, właśnie mnie olśniło, że na niebiesko-żółtym też powinieneś mieć cały czas
> zasilanie... Inaczej nie pojawi się na wyjściu z czujnika położenia. Jeśli jest
> uszkodzony to napięcie może być na tym przewodzie z automatu wycieraczek.
> Odłącz zielono-żółty i brązowo-żółty od silnika. Sprawdź co jest na końcówce
> gdzie podłączony był brązowo-żółty. Będzie masa albo przerwa.
> Na niebiesko-żółtym powinno być cały czas zasilanie (przy włączonym zapłonie).
> Jeśli go nie ma to szukaj przerwy w obwodzie zasilania.
> Jeśli jest sprawdź to co pisałem poprzednio.
Zaraz dokładnie przeanalizuję to, co napisałeś, ale dodam jeszcze coś.
Rozebrałem silniczek i okazało się, że zastała się ośka, na której kręci
się wycieraczka. Udało się mi ją wybić dopiero młotkiem. W każdym razie
wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem i nadal nic. Silnik jest OK, całość
działa, gdy dam zasilanie bezpośrednio na jego styki.
--
Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
"Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w
ten sposób chwali Chrystusa."
św. Bernard z Clairvaux
-
6. Data: 2010-03-01 18:38:53
Temat: Re: xTrail problem z tylną wycieraczką
Od: solar <s...@o...pl>
Sprawa się wyjaśniła. Naprowadziło mnie na to stukanie i kumple z pracy.
Cały czas walczyłem z otwartą klapą... a okazuje się, że wycieraczka
jest podłączona pod czujnik otwarcia klapy. :)
Zamknąłem klapę i działa.
Jedyny minus, to że pkt zerowy jest przy lekko uniesionej od poziomu
wycieraczce - startując, najpierw kawałek opada, a dopiero potem bierze
właściwy zamach. Muszę jeszcze to rozkminić, choć mechaniczny system
autostopu i sam mechanizm w środku obudowy silniczka ma budową prostą
jak konstrukcja cepa i jak na razie wydaje się mi, że nie można tego
inaczej poskładać. :)
--
Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
"Kiedy już jajogłowi ukradli księżyc, spotkali w drodze powrotnej
czarownicę z kotem. Leszek wziął do domu czarownicę, a Jarek kota."
Andrzej Rodan
-
7. Data: 2010-03-02 09:44:09
Temat: Re: xTrail problem z tylną wycieraczką
Od: n...@o...pl
Witam ponownie.
> Zamknąłem klapę i działa.
To wyjaśnia brak zasilania.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl