  • 1. Data: 2009-03-01 11:17:43
    Temat: wysterowanie 7-seg
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy Ktoś się tu orientuje ile można wpompować prądu w
    wyświetlacz 7-segmentowy, przy sterowaniu multipleksowanym
    1/6? interesuje mnie wartość maksymalna...

  • 2. Data: 2009-03-01 13:03:54
    Temat: Re: wysterowanie 7-seg
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> wrote in message
    > czy Ktoś się tu orientuje ile można wpompować prądu w wyświetlacz
    > 7-segmentowy, przy sterowaniu multipleksowanym 1/6? interesuje mnie
    > wartość maksymalna...

    Zgodnie z dokumentacją wyświetlacza - są różne wyświetlacze choćby co do
    wielkości.

    zbyszek

  • 3. Data: 2009-03-01 17:42:34
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    zbyszek <z...@o...eu> wrote:

    > Zgodnie z dokumentacją wyświetlacza - są różne wyświetlacze choćby co do
    > wielkości.

    Pytanie czy jest sens. One świecą całkiem dobrze już przy małych prądach,
    a trwałość większa.

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 4. Data: 2009-03-01 19:01:37
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    znalazłem, w pdfie pisze coś takiego: 140mA 1/10 duty cycle,
    0.1ms pulse width... nie znam aż tak dobrze angielskiego,
    żeby zrozumieć tą informację ;o)... czyżby ten pulse width
    oznaczał okres, a duty cycle wypełnienie?
    zakładając, że będę miał ten sam okres taktowania tylko
    wypełnienie 1/6, czy dobrze liczę, że do wyświetlacza mogę
    wpompować 85 mA?

  • 5. Data: 2009-03-01 19:49:55
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:goem2k$9up$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zakładając, że będę miał ten sam okres taktowania tylko wypełnienie 1/6,
    > czy dobrze liczę, że do wyświetlacza mogę wpompować 85 mA?
    szerokośc impulsu 0.1 ms, wypełnienie 1/10 okresu czyli prąd sredni 14 mA.
    Przy wypełnieniu 1/6 daje to 6*14=84 mA.
    Ale spróbuj dać mniej - różnica w jasności niewielka, ale zwiększy to
    zywotność.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2009-03-02 18:35:43
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > szerokośc impulsu 0.1 ms, wypełnienie 1/10 okresu czyli
    > prąd sredni 14 mA.
    > Przy wypełnieniu 1/6 daje to 6*14=84 mA.

    tak mniej więcej mi się zdawało, ale problemem nie do
    przejścia dla mnie jest wyliczenie tego przy okresie 50Hz...
    nie wiem jak dla 50Hz policzyć z tych danych...

  • 7. Data: 2009-03-03 06:07:55
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > tak mniej więcej mi się zdawało, ale problemem nie do
    > przejścia dla mnie jest wyliczenie tego przy okresie 50Hz...
    > nie wiem jak dla 50Hz policzyć z tych danych...

    Mylisz pojęcia. Okres w normalnych granicach nie ma znaczenia, istotne
    jest wypełnienie, czyli przez jaki czas względem całego okresu zapalony
    jest jeden wyświetlacz. Jeżeli masz N wyświetlaczy i zapalasz je po kolei
    to wypełnienie jest 1/N - bo przez cały czas każdy wyświetlacz świeci się
    przez 1/N tego czasu.

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 8. Data: 2009-03-03 10:43:44
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:

    > tak mniej więcej mi się zdawało, ale problemem nie do przejścia dla mnie
    > jest wyliczenie tego przy okresie 50Hz... nie wiem jak dla 50Hz policzyć
    > z tych danych...

    50 Hz to 20 ms. Jeśli podzielisz przez 6 to masz ponad 3ms szerokość
    impulsu. Dokumentacja nie podaje jaki prąd impulsowy może być przy
    takiej szerokości impulsu. Albo zwiększysz częstotliwość odświeżania
    albo eksperymentujesz poza obszarem określonym przez producenta. Ja bym
    dał częstotliwość 2 kHz i prąd nie przekraczający 50 mA i sprawdził jak
    widać w niekorzystnych warunkach oświetlenia - oczywiście za filtrem
    kolorowym. No i dawaj superjasne.

    MD