  • 1. Data: 2014-10-05 21:18:56
    Temat: wybór dysku - HDD, czy SSD, a może HDD+SSD
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Widzę, że na grupie ostatnio często o dyskach.. no cóż, trudno.. nie
    będę gorszy. ;)

    Mam takiego pacjenta (jakiś czas temu pytałem na grupie o nowe bebechy
    do PC):
    Asrock H61M GS
    Pentium G2030 3.0
    Pamięć 4GB DDR3 Goodram

    Muszę dokupić nowy zasilacz, wstępnie znalazłem:
    Chieftec 500W GPS-500A8 BOX / 149 zł
    Czy godny uwagi? Może coś równie dobrego, a tańszego?

    Druga-pierwsza sprawa to dyski.. płyta posiada wyłącznie SATA II, a
    stary dysk to to jakiś Seagate 320GB IDE. Tymczasowo kupiłem coś takiego:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=4534571356

    Pytanie moje brzmi:
    Czy warto wymieniać ten dysk na np. ST1000DM003 SEAGATE 1TB 7200obr.
    64MB SATA 3 / 193 zł (mała uwaga: na płycie jest tylko Sata II). Czy to
    poprawi pracę - komfort, wydajność?

    Zastanawiałem się też nad SSD, ale niestety w budżecie znalazłem tylko
    Dysk SSD KINGSTON 60GB 2,5'' SV300S37A SATA 3.0 / 185 zł
    i musiałbym zostawić stary Seagate 320GB IDE na przejściówce SATA-IDE na
    magazyn danych.
    Nie wiem, czy gra jest warta świeczki, czy warto tak się bawić, czy
    lepiej po prostu wymienić dysk na wspomnianego wyżej nowego talerzowca.

    A może nie ma co kombinować, zostawić stary dysk z przejściówką i nie
    martwić się o jutro, bo zmiana dysku nie spowoduje znaczącego wzrostu
    wydajności w tym przypadku?

    Komputer starszej osoby w zasadzie tylko do komunikatorów, poczty, www
    trochę Photoshopa w stylu drobna edycja zdjęć (hobbystycznie).

    Podpowiedzcie proszę.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2014-10-05 21:49:01
    Temat: Re: wybór dysku - HDD, czy SSD, a może HDD+SSD
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 05 Oct 2014 21:18:56 +0200, RD napisał(a):

    > Pytanie moje brzmi:
    > Czy warto wymieniać ten dysk na np. ST1000DM003 SEAGATE 1TB 7200obr.
    > 64MB SATA 3 / 193 zł (mała uwaga: na płycie jest tylko Sata II). Czy to
    > poprawi pracę - komfort, wydajność?

    Tak

> [...]
    > Nie wiem, czy gra jest warta świeczki, czy warto tak się bawić, czy
    > lepiej po prostu wymienić dysk na wspomnianego wyżej nowego talerzowca.

    Nowy talerzowiec

    > A może nie ma co kombinować, zostawić stary dysk z przejściówką i nie
    > martwić się o jutro, bo zmiana dysku nie spowoduje znaczącego wzrostu
    > wydajności w tym przypadku?

    Bedzie odczuwalny wzrost wydajnosci

    > Komputer starszej osoby w zasadzie tylko do komunikatorów, poczty, www
    > trochę Photoshopa w stylu drobna edycja zdjęć (hobbystycznie).

    Wywalic pirackiego PS i zainstalowac np. Paint.NET - takze zwiekszy komfort
    pracy, PS to kobyla.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-10-05 22:51:22
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w
    : (...)
    : Zastanawiałem się też nad SSD,
    : (...)
    : Komputer starszej osoby w zasadzie tylko do komunikatorów, poczty, www
    : trochę Photoshopa w stylu drobna edycja zdjęć (hobbystycznie).
    :

    Jeśli "osoba" nie dopomina się o super szybkość, to, naprawdę, zachęcanie do
    SSD jest nadużywaniem jej zaufania. Póki co zostawić wirujący krążek, a jak
    zacznie utyskiwać, że wolny - to dopiero myśleć nad tym, jaki SSD jest
    najkorzystniejszy. Tym bardziej, że w międzyczasie raczej potanieją, niż
    odwrotnie.

    --
    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
    i wyzyskiwanych... przybywa!

  • 4. Data: 2014-10-06 08:52:33
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-05 21:18, RD pisze:
> [...]
    >
    > Zastanawiałem się też nad SSD, ale niestety w budżecie znalazłem tylko
    > Dysk SSD KINGSTON 60GB 2,5'' SV300S37A SATA 3.0 / 185 zł

    Tylko nie ten dysk ...

    > i musiałbym zostawić stary Seagate 320GB IDE na przejściówce SATA-IDE na
    > magazyn danych.

    już 120 GB i wszystko powinno się zmieścić na dysku.

    > Komputer starszej osoby w zasadzie tylko do komunikatorów, poczty, www
    > trochę Photoshopa w stylu drobna edycja zdjęć (hobbystycznie).

    Na Photoshopa stać na dyski już nie :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2014-10-06 08:58:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > Czy warto wymieniać ten dysk na np. ST1000DM003 SEAGATE 1TB 7200obr.
    > 64MB SATA 3 / 193 zł (mała uwaga: na płycie jest tylko Sata II). Czy to

    Ja jestem zwolennikiem SSD w domowym kompie. W twoim przypadku zostawił ten
    talerzowiec po dokładnym prześwietleniu i dokupił za 150 zł jakiś używany
    SSD SATA II w granicach 16-40 GB na system.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-10-06 10:23:29
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-10-05 21:49, R.e.m.e.K pisze:

    > Tak
    >

    > Nowy talerzowiec
    >

    > Bedzie odczuwalny wzrost wydajnosci

    Dzięki.

    > Wywalic pirackiego PS i zainstalowac np. Paint.NET - takze zwiekszy komfort
    > pracy, PS to kobyla.

    Sam jesteś piracki :)

  • 7. Data: 2014-10-06 10:25:05
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-10-06 08:52, Chris pisze:

    > Tylko nie ten dysk ...

    W między czasie doczytałem o problemach z nowymi wersjami V300. :)

    > już 120 GB i wszystko powinno się zmieścić na dysku.

    Poza danymi i sporą ilością fotografii. Więc w dalszym ciągu będzie
    trzeba drugi dysk (ten stary) na dane. :/

    > Na Photoshopa stać na dyski już nie :)

    Co w tym dziwnego?

  • 8. Data: 2014-10-06 10:25:09
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-06 10:23, RD pisze:

    > Sam jesteś piracki :)

    A kupiłeś licencję :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2014-10-06 10:26:08
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-06 10:25, RD pisze:

    > Co w tym dziwnego?

    W Polsce nic ... typowe ukraść bo za drogie :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2014-10-06 14:38:14
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-10-06 10:26, Chris pisze:

    > W Polsce nic ... typowe ukraść bo za drogie :)

    Chyba gdzieś Ci uciekło, że nikt nie napisał, że PS jest piracki.
    Przemyśl jeszcze raz to wszystko i może wtedy zauważysz, dlaczego pytam,
    czy coś jest w tym dziwnego, że kogoś stać na Photoshopa, a na dyski już
    nie. :)